Demper dimmennnnn

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Fox-kid
Contacteer:

Ik heb een Leo Vince crossuitlaat op mijn WR zitten. hij klinkt me eigenlijk net iest te hard. Vooral voor op de weg. Iemand ervaring met geluidaanpassingen? Er zit wel zo'n groene KNMV sticker op. Zit ik dan binnen de Enduronormen qua geluid? Hoe dan ook ik wil hem iets gaan dempen.

Graag jullie ervaringen en advies?

Scheelt het bijvoorbeeld als ik nieuw wol in de uitlaat doe?

Moet ik het er dan strak in persen/wikkelen(?) of juist heel "fluffy"/slapjes aanbrengen.

Of moet ik het juist zoeken in de vormgeving van de uitlaat? Bijvoorbeeld een ander eindstukje?

Help :roll:
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Jo VdB

Haha, je hebt niet willen luisteren naar goed advies in de vorige postings , en nu zit je met de gebakken peren ....

En, als de demper op de weg te luid is, dan is hij dat zeker ook op het onverhard. Met alle gevolgen vandien voor de rijders die wel rijden met een voldoende gedempte uitlaat :cry:

Enfin, demperwol niet te vast aanduwen, want de geluidsgolven moeten nog gedempt kunnen worden.... Als de wol een "vast pakket" is, dan heb je dus geen demping...

Jo VdB
Fox-kid
Contacteer:

Toen ik hem kocht wist ik natuurlijk niet hoeveel geluid die zou maken. De demper kwam uit het magazijn bij WPM. Die vette pijp kon ik voor die paar eurootjes gewoon niet laten liggen. Ik pas hem wel wat aan zodat het geluid wat afneemt. Er zit trouwens wel een knmv sticker op dus hij zit al binnen de norm, maar ik wil hem gewoon nog wat meer smoren. Maak jullie vooral geen zorgen :wink:

Ik ben alleen benieuwd naar ervaringen van anderen. hoeveel is bijvoorbeeld het effect van aanbrengen van nieuw wol. Ik weet bijvoorbeeld dat er bij bepaalde dempers verschillende eindstukken zitten. misschien dat men daar wat over kan vertellen...
Erik V

Wat ik al een paar keer gezien heb bij viertakten is een stuk binnenband dat over de demper getrokken wordt. Naar het schijnt zou dat een beetje helpen.
stimpie

dus gewoon een binnen band over de hele demper treken :?:
helpt dit wat :?:
een kameraad van mij moet ook iets doen van zijn pa aan het geluid van zij kawasaki kdx 200 wij rijden dus in een bos waar mensen rond wonen dus

grtz tim
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
jofa
Contacteer:

Ik weet niet of het bij die demper mogelijk is maar je ziet nogal eens dat ze voor het gat een roostertje van geperforeerde plaat gemonteerd hebben zoals dat bv. bij KTM en Husaberg standaard op de nieuwe motoren gemonteerd word. Want zo'n ding scheelt echt aanzienlijk in het geluid!
stimpie

maar werkt dat ook bij een 2 takt ik weet dat ktm dat heeft maar dat is 4 takt dat ik dat gezien heb maar werkt dat ook op 2 takt
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Dewiene

hallo, beterft de demper; bij mij staat er nog steeds de originele demper op (Husky 610) , naar het schijnt stopt deze nogal wat vermogen af, nu wil ik wel brave eurocentjes uitgeven aan iets beter maar niet geheel onbezonnen. Wie weet wat er beter is en toch aanvaardbaar van geluidsniveau? heeft iemand soms iets liggen tweedehands? kan ik eens van iemand eens iets tijdelijk gebruiken om uit te proberen (in ruil voor enkele zéér goeie trappisten bvb) Of laat ik toch ivm geluidsoverlast de originele erop zitten, ik ga dikwijls in de buurt hier rijden en zowat iedereen kent me hier wel.
groetjes Erwin
Husky Rules
Fox-kid
Contacteer:

Erik V schreef:Wat ik al een paar keer gezien heb bij viertakten is een stuk binnenband dat over de demper getrokken wordt. Naar het schijnt zou dat een beetje helpen.

Ik denk dat dat zal smelten. :roll:
Gast

Op diverse amerikaanse forums kunnen ze je wel antwoord geven. Daar is het heel gebruikelijk om een demper op geluid aan te passen of sparkerrestors te installeren. Check even thumperfaq.com.
Plaats reactie