Wat is de ideale breedte voor een stuur op een WR426. Ik heb onlangs op een andere motor gereden met een smaller stuur en had het idee dat deZe motor veel wendbaarder was.
Naar mijn idee heb ik nu een originele, niet afgezaagde versie op de motor...
hoe breder het stuur, des te eerder tegen de muur?
Moderator: ghulst
Mijn stelregel is dat hij goed door het kozijn van de schuurdeur moet kunnen (anders druk ik hem inderdaad tegen de muur). Sta je met twee motoren op een aanhangwagen dan is het ook vervelend dat die stuurtjes in elkaar grijpen. Als beide rijders dan 2cm van ieder uiteinde van hun stuurtjes afhalen (hebben wij tenminste gedaan) dan ben je van die hele ellende af. (het is ook zu lullig om tegen je maat te zeggen dat hij zijn stuur moet afzagen. Uit solidariteit hebben we dus allebij de zaag ter hand genomen). We vonden die stuurtjes toch al breed en overwegen een FATBAR, vandaar die actie!!
Toen we er die middag mee gingen rijden bemerkten we dat het allemaal inderdaad net wat vlotter stuurt. Echt prettig rijden. Gaat wel iets zwaarder (kracht maal arm) maar je krijgt ook minder klappen van de knippen (arm maal kracht).
Toen we er die middag mee gingen rijden bemerkten we dat het allemaal inderdaad net wat vlotter stuurt. Echt prettig rijden. Gaat wel iets zwaarder (kracht maal arm) maar je krijgt ook minder klappen van de knippen (arm maal kracht).
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Een ideale breedte van het stuur is er niet. Dat is toch vrij persoons afhankelijk en hangt dus vooral af van de grootte van stuurman. Iemand van bijv. 1.92 met brede schouders zal meestal een andere stuurbreedte prefereren dan iemand van bijv. 1.72. ik kocht een keer een motor, waarbij ik vrij snel pijn in de armen kreeg en ook niet echt lekker op de motor zat, bij kontrole bleek het stuur slecht 75 cm, wat voor mij dus veel te smal is. (ik ben zelf 1.92). Een ander stuur gemonteerd (82 cm) en het reed weer veel prettiger.
-
Ik ben zelf 1.88 en het stuur is 82 cm breed. Zal ik er aan beide kanten een centimeter afzagen of loont het de moeite niet.
Je kunt dat natuurlijk altijd een proberen en dan merk je wel of het beter bevalt (1 cm merk je wel).Ik ben zelf 1.88 en het stuur is 82 cm breed. Zal ik er aan beide kanten een centimeter afzagen of loont het de moeite niet.
-
't is alleen zo definitief. Aloewel...toch een reden om een fatbar te kopen als net stuur te klein is geworden.
Rijd het trouwens fijn met een hoog stuur? Ik heb zo het idee dat de motor makkelijker rijdt als het stuur hoger staat.
Rijd het trouwens fijn met een hoog stuur? Ik heb zo het idee dat de motor makkelijker rijdt als het stuur hoger staat.
Ik heb ook 2cm van elke kant van mijn stuur gezaagd en het bevalt me zeer goed. Ik kan dikwijls recht tussen 2 bomen door rijden terwijl mijn maten een keertje moeten draaien om ertussen door te kunnen dus daar verliezen ze automatisch wat tijd mee.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
Maar hoe lang ben je Ad?
Ik ben 1.82 ( volgens mijn paspoort )Sjaak van de Bananeboot schreef:Maar hoe lang ben je Ad?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
!!!! stuur afzagen??????? ... zucht * beide kanten 1 centimeter... probeer eerst je handvatten er eens een centimeter verder op te schuiven danSjaak van de Bananeboot schreef:Ik ben zelf 1.88 en het stuur is 82 cm breed. Zal ik er aan beide kanten een centimeter afzagen of loont het de moeite niet.
4 strokes only !!
-
JoeBar, what's in a name... helder gedacht, dankjewel!
Ik heb altijd met een 80cm breed stuur gereden met dezelfde reden als Ad. Gewoon wat meer spinazie eten.
Die ene cm is niet merkbaar.
Als er teveel af is dan lijm je er gewoon een stuk aan/in.
Als er teveel af is dan lijm je er gewoon een stuk aan/in.
- mxrider#28
haal de ene cm er maar eens bij Pichon af dan kom je er wel achter of die ene cm merkbaar is of niet
haal de ene cm er maar eens bij Pichon af dan kom je er wel achter of die ene cm merkbaar is of niet
-
- Contacteer:
Klopt niet helemaal Ad, een maat haalt altijd 2 centimeter aan beide zijden eraf en dat ben ik. Als je veel kruip-door/sluip-door werk doet, zoals wij met "De Taludrijders", dan heb je inderdaad veel voordeel bij een smaller stuur. Voor degenen die veel circuits en maisplakken rijden heeft het niet veel zin denk ik.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com