Hallo collega-crossers, vraagje...!
Ik heb een 2001 YZ426F die zo ineens niet lekker meer loopt.
Onderin bij gas geven komt ie niet soepel op, maar stottert een beetje, daarna pakt ie naar boven toe wel goed op, maar loopt ook niet zo soepel als voorheen. Ander symptoom: de bougie is hartstikke roetzwart en ook komt er roet uit de uitlaat, dus er verbrand iets niet goed lijkt me. wat kan dat zijn?
Na het schoonmaken van carburateur en tank, leek het even goed, maar na even rijden op lokaal cross circuit weer zelfde probleem.
Wie heeft de gouden tip of goede raad...?
YZ426F loopt niet lekker, rara wie helpt...?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
zit je luchtfilter niet dicht??? je weet het nooit bij sommige?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ja het blauwe beest loopt weer ok... mijn tuner heeft de naald een tikje laten zakken, krijgt nu onderin wat minder mengsel als ik het goed begrepen heb.. loopt weer als een zonnetje.. zal wel te maken hebben met de hogere temperaturen tov de wintermaanden, ik had er nl. niet eerder last van gehad.
Groeten....
wopke
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
#338 EV 40+
@ Wopke,
je motor liep inderdaad waarschijnlijk TE vet. Standaard worden veel enduro's te rijk afgesteld --> minder kans op heet-lopen etc.
Andere vraag/opmerking : je hebt wschl. nog zo'n "oude" keihin FCR 39 carburator met acceleratorpomp.
TO DO
a) regelmatig het diafragma reinigen
b) de timing van de acceleratorpomp-inspuiting regelen op maximum 1 seconde, dit om de "aarzeling" bij het snel gasgeven op te lossen (de "hik" die er dikwijls is bij het vol opendraaien van het gas vanuit stand "gas dicht")
Als er vragen zijn over de inspuitregeling, vraag maar.
Jo
je motor liep inderdaad waarschijnlijk TE vet. Standaard worden veel enduro's te rijk afgesteld --> minder kans op heet-lopen etc.
Andere vraag/opmerking : je hebt wschl. nog zo'n "oude" keihin FCR 39 carburator met acceleratorpomp.
TO DO
a) regelmatig het diafragma reinigen
b) de timing van de acceleratorpomp-inspuiting regelen op maximum 1 seconde, dit om de "aarzeling" bij het snel gasgeven op te lossen (de "hik" die er dikwijls is bij het vol opendraaien van het gas vanuit stand "gas dicht")
Als er vragen zijn over de inspuitregeling, vraag maar.
Jo
mijn huskie heeft ook dit probleem gas open ,houd in en gaat dan door of valt stil. hoe kun je dit afstellen? ik heb al van alles geprobeerd maar niets helpt bij het aanpakken.
en wat bedoel je met diafragma reinigen .
en wat bedoel je met diafragma reinigen .
Hoi,
het diafragma waarvan sprake is voor Keihin FCR carburators met acceleratorpomp. Op. bv de yamaha en KTM - 4 takten.
Yamaha heeft al wat wijzigingen aangebracht aan de stangenbediening. Keihin heeft vanaf modeljaar 2003 een aangepaste FCR MX versie. Deze is beter afgedicht tegen vuil.
Deze wordt vanaf modeljaar 2003 toegepast op bv. de nieuwe KTM's.
In elk geval moet je de "oude" FCR met acceleratorpomp regelmatig kuisen, omdat er snel allerlei viezigheid via de bedieningsstangen binnenkomt, met als gevolg veel vuiligheid op het bedieningsdiafragma.
Jo
het diafragma waarvan sprake is voor Keihin FCR carburators met acceleratorpomp. Op. bv de yamaha en KTM - 4 takten.
Yamaha heeft al wat wijzigingen aangebracht aan de stangenbediening. Keihin heeft vanaf modeljaar 2003 een aangepaste FCR MX versie. Deze is beter afgedicht tegen vuil.
Deze wordt vanaf modeljaar 2003 toegepast op bv. de nieuwe KTM's.
In elk geval moet je de "oude" FCR met acceleratorpomp regelmatig kuisen, omdat er snel allerlei viezigheid via de bedieningsstangen binnenkomt, met als gevolg veel vuiligheid op het bedieningsdiafragma.
Jo