Schokkende koppeling/versnellingsbak...

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Guillaume

Ik was dus vant weekend aan het rijden, en toen gebeurde het volgende...

Ik was dus vant weekend aan het rijden, en toen de motor wat warm was, begon ie opeens te te schokken als ie veel moest trekken. Ik denk zelf dus dat het een koppelings probleem is, maar misschien iemand anders die dit al eens eerder heeft meegemaakt, en misschien kan vertellen waardoor dit komt.

Of zou dit ook kunnen komen door te weinig olie, want hij heeft er behoorlijk wat door de overloop uit gegooid, en iemand een idee waar dit door komt?

Ik heb 'm nog niet open gehaald, maar dat gebeurd aanstaande donderdag wel.

Alvast bedankt voor de reakties. :)
huskie

Als de motortoeren gelijkbleven, kan het dus alleen de aandrijflijn zijn. Dus koppeling, omdat de rest met tandwielen etc is uitgevoerd, en die kunnen niet slippen.
Als de motor zelf schokt merk je het verschil wel, toch? Motor die schokt kan komen door bevoorbeeld slechte brandstof, slechte bougie etc etc.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Guillaume

Nee, het was echt een mechanisch probleem, op een gegeven moment kneep ik de koppeling in, en ging ik stil staan, en kwam ik duwend niet meer van m'n plek, en kon ook niet meer schakelen... Verder rijden ging nog wel, maar dan wel met schokken en stoten. Net of de koppeling af en toe pakte.
huskie

Je hebt natuurlijk allang die kopelingsdeksel eraf gehaald om te kijken of je wat verkeerds zag? Zoals platen die krom zijn of gebroken etc, korf die mogelijk voor de problemen heeft gezorgd omdat platen bleven hangen etc.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
gassen

Lijkt me een lager in de bak of de uitgaande as van de versn.bak.
Ooit eens zelf meegemaakt.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Plaats reactie