Ik heb nog zo'n originele pot op mijn wr426f zitten. Ik wil een andere demper aanschaffen. Op zich heeft de motor nu vermogen zat maar het gehoor wil ook wat (en the looks uiteraard!).
Moet wel binnen de geluidsnormen blijven.
Welke demper is het meest geschikt? Zit zelf te denken aan een yzf (cross) demper.
Hebben jullie tips of weten jullie geschikte merken /adressen die ook weer niet te duur zijn? Liefst natuurlijk tweedehands!
Leo Vince X3 -> kan het wat zachter?
Moderator: ghulst
Laatst gewijzigd door Fox-kid op zo apr 04, 2004 22:37, 4 keer totaal gewijzigd.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Hoi,
mijne maat heeft net een nieuwe WR450 gekocht en daar blijkt z'n WR426-demper niet op te passen. Is van merk DAM, volledig RVS en met verwijderbare restrictor (wel klein deukje onderaan). Mag weg voor 120€ dacht ik.
mijne maat heeft net een nieuwe WR450 gekocht en daar blijkt z'n WR426-demper niet op te passen. Is van merk DAM, volledig RVS en met verwijderbare restrictor (wel klein deukje onderaan). Mag weg voor 120€ dacht ik.
Keep on smiling!
Dag Bart,
De prijs is best oke, maar ik ben bang dat de aftand wat te groot is. Woon zelf namelijk in omgeving Apeldoorn.
De prijs is best oke, maar ik ben bang dat de aftand wat te groot is. Woon zelf namelijk in omgeving Apeldoorn.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Ik heb een voorstel: elders op dit forum wordt druk onderhandeld over een gezamelijke aankoop van banden. Die deal is intussen rond, enkel de afhaling moet nog gebeuren dacht ik, en een vd kopers is iemand uit Dodewaard, niet echt heel ver van Apeldoorn, wel? De verkoper woont op zijn beurt in mijn buurt, dus als je wil vraag ik het even aan de betrokkenen en kan je het transport via hen laten gebeuren. Nadeel is natuurlijk dat je de demper niet op voorhand te zien krijgt. Dat kan dan misschien weer opgelost worden dmv enkele fototjes op het forum? (die moeten dan wel nog genomen worden).Fox-kid schreef: De prijs is best oke, maar ik ben bang dat de aftand wat te groot is. Woon zelf namelijk in omgeving Apeldoorn.
Enfin, je ziet maar, ik fungeer hier ook maar als tussenpersoon hé, heb er geen enkel voordeel bij te halen.
Groetjes
Bart
PS heb intussen mijn maat gebeld: het is een soort YZ-replica (ook ovaalvormig) en de prijs is niet 120, doch slechts 100€ ! (er was een klein scheurtje in een naad, dat laat hij wel repareren)
Keep on smiling!
Vergeet Dodewaard maar, 't Schilderke heeft niks betaald naar 't schijnt, dus zullen er voor hem ook niks geen banden af te halen zijn. Blijft nog 1 mogelijkheid en da's via Huskie uit Amsterdam, als je nog interesse hebt tenminste...
O ja, vergeten te vermelden: er horen ook een paar verschillende restrictors bij, zodat je het geluid een beetje kunt regelen!
O ja, vergeten te vermelden: er horen ook een paar verschillende restrictors bij, zodat je het geluid een beetje kunt regelen!
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: za mar 27, 2004 23:04
Ik heb nog wel een dikke pijp liggen. Nauwelijks gebruikt, ik wil er 75 euro voor hebben...
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: za nov 01, 2003 21:49
- Locatie: Dodewaard
Tja, ik was wat ongeduldig en heb elders al banden aangeschaft. Maar uh je mag bij mij best een uitlaat neer komen leggen!! Geen probleem!
dah zeede gei noch ..........
Ja jongens, dit is het allemaal net niet... Straks smeren jullie mij de kachelpijp van de bananenboot aan
Tweedehands zal het wel niet zo 1,2,3, wat worden. Weten jullie dan wellicht geschikte nieuwe potten? Wat mag dat kosten? Of zijn er tekeningen van een zelf te lassen demper beschikbaar???
Tweedehands zal het wel niet zo 1,2,3, wat worden. Weten jullie dan wellicht geschikte nieuwe potten? Wat mag dat kosten? Of zijn er tekeningen van een zelf te lassen demper beschikbaar???
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
een leovince is wel een degelijke pijp voor een degelijke prijs E280 nieuw of een rino +/- E300 (is wel zonder voor bocht allebei die kost nog een 150/200 euro extra)
Kan je ook nog kiezen of je een enduro of cross uitvoering wil (i.v.m. geluid)
heb zelf een arrow cross demper op m'n wr 426 maar is eigenlijk voor op de weg net ff te veel herrie (voor enduro zeker)
maar heeft wel duidelijk meer vermogen als met standaard demper
Kan je ook nog kiezen of je een enduro of cross uitvoering wil (i.v.m. geluid)
heb zelf een arrow cross demper op m'n wr 426 maar is eigenlijk voor op de weg net ff te veel herrie (voor enduro zeker)
maar heeft wel duidelijk meer vermogen als met standaard demper
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: za mar 27, 2004 23:04
[quote="Fox-kid"]Ja jongens, dit is het allemaal net niet... Straks smeren jullie mij de kachelpijp van de bananenboot aan
Kachelpijp kun je hem zeker noemen! Er komen ook echt rake klappen uit...
Kachelpijp kun je hem zeker noemen! Er komen ook echt rake klappen uit...
Ik kan een Leo Vince X3 kopen inclusief voorpijp voor 100 euries. Maakt wel redelijk kabaal en er staat ik ingestanst"no road use".
Kan ik zo'n pijp iets stiller krijgen? Her en der op het net lees ik dat die pijpen 96 danwel 98 dB doen.
Zal ik hem kopen? en kan ik wat aan kabaal doen??
Kan ik zo'n pijp iets stiller krijgen? Her en der op het net lees ik dat die pijpen 96 danwel 98 dB doen.
Zal ik hem kopen? en kan ik wat aan kabaal doen??
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Loud is Out ! (willen we de off road sport vol kunnen houden)
Meer geluid betekent niet altijd meer snelheid.....en stiekum ergens een beetje crossen en pielen valt ook sneller op
De originele uitlaat dat is niks daar houdt een WR enorm op in,neem een goedgekeurde demper en zet er een grotere sproeier in anders word hij te warm
Meer geluid betekent niet altijd meer snelheid.....en stiekum ergens een beetje crossen en pielen valt ook sneller op
De originele uitlaat dat is niks daar houdt een WR enorm op in,neem een goedgekeurde demper en zet er een grotere sproeier in anders word hij te warm
Ik heb hem er al onder zitten en ben erg gecharmeerd van de sound alhoewel het wel wat zachter mocht. Er zit een groene KNMV sticker op. Zegt dat nog wat???Krijn schreef:Loud is Out ! (willen we de off road sport vol kunnen houden)
Meer geluid betekent niet altijd meer snelheid.....en stiekum ergens een beetje crossen en pielen valt ook sneller op
De originele uitlaat dat is niks daar houdt een WR enorm op in,neem een goedgekeurde demper en zet er een grotere sproeier in anders word hij te warm
En Krijn, hoe bedoel je "zet er een grotere sproeier in anders wordt hij te warm".
Hoezo wordt hij te warm? En zorgt een rijker mengsel voor een minder hete verbranding?
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
die groene sticker zegt dat hij aan het maximale aantal db voldoet (dus hij zit eronder of precies op het maximen) ik weet trouwens niet of dit voor op de weg geld of voor op een enduro parcour of crossbaan
Kan ik hem nog wat stiller maken? Nieuw wol er in bijvoorbeeld? Of een ander eindkapje ofzo?? Heeft iemand hier ervaring mee?
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Iemand nog tips over geluidreductie en sproeiertoestanden? Hij lijkt mij goed te lopen. Weet niet of een andere sproeier veel zal uitmaken.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: do okt 03, 2002 21:49
- Locatie: belgie
- Contacteer:
ik rijd nog steeds met de originele uitlaat enne ik moe zeggen inhouden doet ie toch nie echt!!??? ik denk wie er alles uit kan halen met originele demper al eens mag denken aan een replica dempertje maare als dit echt nodig is betwijfel ik .voor met een enduro een mx mee e rijden ben ik dan wel geneigd om een ope demper te steken en dan enkel om mijn motor beter te horen ik zou zeggen hou het zo stil mogelijk
leve de elec starters
Van mij mag die wel vet klinken! Alleen niet te hard. Die originele demper klinkt gewoon veel te tam. Hij liep hard zat hoor, daar gaat het niet om! Ik doe het voor the looks en the sound
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R