Na werk een lekker parcourtje off road naar huis genomen, maar vermoedelijk een steen oid tegen carter gekregen.
Bij onderste bevestigingsbout van het koppelingsdeksel zit een scheurtje, hier door lekt olie.
Mijn vraag: is dit nog te repareren of moet er een nieuw deksel op? in geval van nieuw deksel, is die nog te krijgen voor een KTM GS300 uit '92?
PS stoffige boel was het traject, terwijl dat normaal drassig is (aan zee), hoezo nl verdroogt...........
Scheurtje in koppelingsdeksel
Moderator: ghulst
LEt met lassen op dat de zooi niet krom trekt, anders wordt het vlakken waarbij de afstand tussen de assen en deksel veranderen
inderdaad dichtsmeren met tweecomponenten kneedbare ijzerdrek!! Werkt perfect. Komen toch geen krachten op te staan. De boel eerst goed opruwen met grof schuurpapier of een vijl zodat spul goed kan hechten. Goed ontvetten en aanbrengen. Als je nu begint kun je over een anderhalf uur weer in het zadel zitten
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
- Locatie: dr350
ik had in me vorige cr125 ook een scheurtje in het koppelingsdeksel wat is gedicht met devcon(kneedbaar alu)werkte goed en bleef lang zitten maar het is uiteindelijk toch los gekomen hoewel t goed opgeschuurd en ontvet was. zou gewoon eventjes (laten) lassen.
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Tsja lastig........het zit nl. precies ter hoogte van een bevestigings bout, denk dat wanneer ik het deksel eraf haal het buitenste deel van boutgat eraf breekt. Lijkt mij niet optimaal om te lassen.
Maar ik zal eens ff in de regio gaan zoeken wie daar meer verstand van heeft (lees eventueel kan lassen).
Iemand een adresje binnen de regio R'dam-Den Haag.
Maar ik zal eens ff in de regio gaan zoeken wie daar meer verstand van heeft (lees eventueel kan lassen).
Iemand een adresje binnen de regio R'dam-Den Haag.
Ga naar motocross AAD in Bleiswijk of MEURS in Bergsenhoek die lui kunnen erg goed lassen en hebben veel ervaring met zulke dingen.
Gebruik nooit die wondermiddeltjes zoals kneedbaar staal etc ,dit is wel leuk om je te redden voor nood als het niet anders kan(vlak voor rit oid)
Maar laat het degelijk repareren dan heb je er geen omkijken meer naar,ga alleen naar bedrijven met ervaring zoals de bovenste twee want de boel kan inderdaad flink kromtrekken bij de beunhaaslasser........
Gebruik nooit die wondermiddeltjes zoals kneedbaar staal etc ,dit is wel leuk om je te redden voor nood als het niet anders kan(vlak voor rit oid)
Maar laat het degelijk repareren dan heb je er geen omkijken meer naar,ga alleen naar bedrijven met ervaring zoals de bovenste twee want de boel kan inderdaad flink kromtrekken bij de beunhaaslasser........
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Olielekkage opgelost! en wel via de makkelijkste (en duurste) manier, nieuw deksel!!!! Zag nl. bij demontage dat er nog 2 boutgaten op afbreken stonden. Voor nog geen 100 Euro nieuw deksel, verse pakking, en klaar!!!!!
Zojuist dan ook lekker door duin en over strand geragt, na 20 km vol in de remmen anders zou ik mijn werk voorbij rijden.....
Een ieder bedankt voor de tips. Nu nog mijn koplamp maken (bolletje ziet er goed uit maar wil niet meer branden ) en mijn koeling ontluchten.
Roy GS300/748
Zojuist dan ook lekker door duin en over strand geragt, na 20 km vol in de remmen anders zou ik mijn werk voorbij rijden.....
Een ieder bedankt voor de tips. Nu nog mijn koplamp maken (bolletje ziet er goed uit maar wil niet meer branden ) en mijn koeling ontluchten.
Roy GS300/748