Weet iemand hoe je het beste een crossmotor kunt verzekeren? Ik bedoel dan als deze in de schuur staat en je schuur brand af bijvoorbeeld. Kun je hem gewoon met je inboedel mee verzekeren
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Verzekerings vraagje.
Moderator: ghulst
Nee. Voertuigen zijn altijd uitgesloten. Deze moet je dus apart verzekeren. Gewoon even bij je verzekeraar vragen naar een diefstal en brandverzekering. Zal zo rond de 50 euro per jaar kosten.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Lijkt me dat je hiervoor het unieke balhoofdnummer kunt gebruiken. Het is ook geen verzekering die je dekt in het verkeer. Alleen voor diefstal of brand.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Bedankt voor je antwoord Fox-kid, ik zal vandaag wel even met mijn verzekeringsmaatschappij bellen.
Mijn wegracers zijn onder de opstalverzekering bij Univé verzekert. Geen probleem, er komt even iemand kijken of de motorfietsen ook werkelijk bestaan, en of de berging een beetje in orde is. Verder hebben wij zelf de dagwaarde bepaald en daar per 1000 gulden een X premie voor betaald.
Inderdaad, toen ik nog crosste had ik de motor apart in de inboedel verzekerd(clausule) met frame- en motorbloknummer bij diefstal uit de afgesloten ruimte(uitteraard verplicht) en sporen van inbraak is de motor dan verzekerd.
Helaas werd ik pas zo wijs nadat me een Honda XR600 was afgestolen.
Helaas werd ik pas zo wijs nadat me een Honda XR600 was afgestolen.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Ik heb eens geinformeerd bij een verzekerings maatschappij, en die nemen alleen motoren met kenteken in verzekering.
Verkeerde verzekeringsmaatschappij of je hebt de verkeerde vraag gesteld.
Een motorfiets (of een auto) is gewoon inboedel indien het ding geen kenteken heeft. Het is net een wasmachine maar dan met wielen. Geldt ook als je bijvoorbeeld klassiekers hebt staan die nooit op de weg komen.
Dus hop, nog maar eens vragen; "Ik heb een object van 7000 euro in de garage staan, ik wil dat graag onder de inboedel verzekert hebben. Kunt u dat voor mij regelen?"
En als ze nog niet willen dan een andere verz. zoeken. Ik maakt normaal geen reclame, maar ik ben tevreden over Univé.
Een motorfiets (of een auto) is gewoon inboedel indien het ding geen kenteken heeft. Het is net een wasmachine maar dan met wielen. Geldt ook als je bijvoorbeeld klassiekers hebt staan die nooit op de weg komen.
Dus hop, nog maar eens vragen; "Ik heb een object van 7000 euro in de garage staan, ik wil dat graag onder de inboedel verzekert hebben. Kunt u dat voor mij regelen?"
En als ze nog niet willen dan een andere verz. zoeken. Ik maakt normaal geen reclame, maar ik ben tevreden over Univé.
Bedankt, ik had het ook bij Unive gevraagd, ik probeer het nog een keer.