XXXL oof road

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
madjeux
Berichten: 17
Lid geworden op: di sep 03, 2002 00:19

Ik ben nu al enkele jaren zo af en toe off road actief. Ben net terug van een wk zuid tunesie ,met een KTM LC4. heb zelf een XR600.
Maar gezien mijn lengte van 1.92 vraag ik me af of er ergens gegevens bekend zijn over de "ideale"maten voor off roads mbt tot lichaamslengte.

Ik moet nl zo diep door mijn knieen om niet aan het stuur te hoeven hangen dat 1 :
mijn bovenbenen dat niet een hele dag volhouden :roll:
ik niet lekker in balans op de fiets sta en zodoende een metertje of 20 onder de bocht tussen de keien belandt ben :oops: . Gelukkig zonder ook maar een schram :D .

Weet iemand hoe ik bijvoorbeeld mijn XR600 zou kunnen upsizen. heb er al een hoger stuur op zitten maar de fiets is ook erg kort. Bij de tunesie tour reed een DR350 mee met naar achter verzette voetsteunen en een naar voren verhoogd stuur.

Dit zijn dingen die voor trapfietsen van voor tot achter bekend zijn, dus waarom niet voor off road fietsen.


Wie weet nog een aardige off road/all road rit in NL de komende tijd ?

Groet,
Madjeux
the rednas
Berichten: 147
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
Locatie: dr350

idd een hoog stuur wat je al hebt, dit kun je ook nog in combinatie met een stel risers doen welke onder je stuur komen te staan, hier monteer je je stuur in waardoor deze nog wat hoger komt te staan, verder kun je mischien zoeken of er speciale voetsteunen zijn, verder naar achteren of onderen dan bijvoorbeeld, of een hoger zadel kan ook nog.

Ik heb juist precies het omgekeerde met mijn 167cm:)maja daarom is een xr250 ideaal:)
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Maar gezien mijn lengte van 1.92 vraag ik me af of er ergens gegevens bekend zijn over de "ideale"maten voor off roads mbt tot lichaamslengte.
Ideale maten zijn er niet, dat is altijd persoons afhankelijk. Ik heb in mijn 38 jarige cross en offroad activiteiten nog nooit mijn stuur verhoogd terwijl ik ook 1,92 m lang ben. Ik heb wel altijd mijn buddyseat verhoogd. Behalve bij mijn laaste 2 KTM EXC's (400 en 450). Maar dat kan ook komen omdat ik intussen 52 ben en liever gemakkelijk met de voeten aan de grond wil komen :lol:
madjeux
Berichten: 17
Lid geworden op: di sep 03, 2002 00:19

Thnx voor je ädvies". Er is mij ook al enkele malen geadviseerd om wellicht de "crossstyle" te gebruiken ipv alles staand te doen. Maar ik ben een beginner en dan is staand sowieso wat makkelijker :oops: . Daarbij heb ik net een weekje zand(duinen) in Tunesie 8) achter de rug en ik kan je verzekeren dat zitten daar voor mij in elk geval onmogelijk is.
Daarbij komt dat ik wel 1,92 lang ben maar enigszins slecht geproportioneerd, onderstel hoort bij een ruime 1.80 en alles erboven hoort bij 2 tot 2.05 meter.

Gelukkig heb jij het al vroeg geleerd en zul je waarschijnlijk met een solex mij nog voorbij stuiven :lol:

Gr,
Madjeux

Joop schreef:
Maar gezien mijn lengte van 1.92 vraag ik me af of er ergens gegevens bekend zijn over de "ideale"maten voor off roads mbt tot lichaamslengte.
Ideale maten zijn er niet, dat is altijd persoons afhankelijk. Ik heb in mijn 38 jarige cross en offroad activiteiten nog nooit mijn stuur verhoogd terwijl ik ook 1,92 m lang ben. Ik heb wel altijd mijn buddyseat verhoogd. Behalve bij mijn laaste 2 KTM EXC's (400 en 450). Maar dat kan ook komen omdat ik intussen 52 ben en liever gemakkelijk met de voeten aan de grond wil komen :lol:
Plaats reactie