xr voorvork in xl
Moderator: ghulst
Ik heb zelf nu een tijdje een xl250r uit 1987. Alleen deze heeft nog een trommelrem voor zitten. Ik vroeg me af of de voorvork van een xr250r uit hetzelfde jaar hierin past?? En kan ik alleen de onderpoten verwisselen of moet ik de hele voorvork verwisselen?
-
ik denk dat de vork wel over te plaatsen is, aangezien de modellen een beetje op elkaar zijn gebaseerd. het meeste japanse spul heeft dezelfde maten van de onderdelen dus de balhoofdspen zal wel passen denk ik. misschien dat de voorvork van een xr anders gelagerd is maar ik denk van niet. we wachten wel op een antwoord van een echte xr kenner
geen honda cr80 meer
meet anders ff de diameter van je binnenpoten op, ik rijd zelf een xr250r, dan zal k vanavond ook ff de binnenpoten opmeten.
Ik zal morgen ff de diameter erop zetten
weet iemand trouwens waar ik aan zo'n voorvork kan komen, of wie er nog een heeft. Ik weet wel een motorsloop met dat soort spul, maar ik ben bang dat dat een beetje duur wordt, met remset en alles erbij.
weet iemand trouwens waar ik aan zo'n voorvork kan komen, of wie er nog een heeft. Ik weet wel een motorsloop met dat soort spul, maar ik ben bang dat dat een beetje duur wordt, met remset en alles erbij.
-
ik heb er nog wel wat voor liggen, heb een voorwiel met een goede remschijf, een goed nog in elkaar zittend remsysteem van een xr500.wat gewoon zal moeten passen, zal t voor de zekerheid nog ff opmeten, eventueel heb k ook nog wel een voorvork van een xr500 liggen met kroonplaten etc erbij, dit zijn wel dikkere vorkpoten en ik weet niet zeker of de kroonplaten met balhoofdpen zomeer zijn over te zetten in een 250.mij is verteld van wel maar weet dit niet zeker.anders kan ik eventueel wel de maten opmeten.
-
hey, ik heb net al op je mail geantwoord maar zal het hier ook nog even zetten, mischien dat er nog iemand weet of de kroonplaten en balhoofdpen van een xr500 in een xl250 passen? de poten van een xr250 zijn 41mm en die van een xr500 43mm dus geen van beide voorvorken zullen zomaar in de kroonplaten van een xl250 zijn te schuiven met een diameter van 34mm.naar mijn weten is de balhoofdpen van een xr500 1" maar zal strax de maten precies opmeten, mischien weet er iemand wat of de kroonplaten met balhoofdpen is over te zetten?(met evt. een bus of ring onder de balhoofdmoer)
Sorry, al een tijd niet gereageerd, maar ik zat mn balhoofd nu echt eens gaan opmeten, want een schijfrem is toch wel veel fijner. Ben je er al over uit wat je ervoor moet hebben??
Ik weet trouwens wel een goede ruil misschien. Ik heb nog een achterspatbord liggen voor een xr250r met gloednieuw achterlicht. Past helaas niet op mijn xl250r. En ik heb nog zijkappen voor de xr250r. Laat maar weten wat je ervan vind.
-
hmz daar heb ik wel interesse in. eens even denken wat vind je hiervan: een complete voorvork met kroonplaten, voorwiel (zonder band)met een goede remschijf,en een remsysteem compleet, tis zown remsysteem met een ronde pot als remvloeistofreservoir. ruilen tegen het achterspatbord met licht en de zijkappen plus 30 euro. als je interesse hebt maak ik wel een foto.Ik weet trouwens wel een goede ruil misschien. Ik heb nog een achterspatbord liggen voor een xr250r met gloednieuw achterlicht. Past helaas niet op mijn xl250r. En ik heb nog zijkappen voor de xr250r. Laat maar weten wat je ervan vind.
Lijkt me wel een goeie ruil ja. Kan je misschien even de lengte opmeten van de voorvork, kan ik even kijken of ik straks niet op een chopper rondrij. Is het voorwiel daarvan ook 21" ? Ik zou idd wel graag een foto ervan willen zien.
Ik heb de boel eens even opgemeten.
De afstand tussen de kroonplaten is 154 mm.
De lengte van het balhoofd is 173 mm en de diameter is ongeveer 29mm. Diameter kon ik niet zo nauwkeurig meten.
De lengte van de voorvork is 94 cm.
De afstand tussen de kroonplaten is 154 mm.
De lengte van het balhoofd is 173 mm en de diameter is ongeveer 29mm. Diameter kon ik niet zo nauwkeurig meten.
De lengte van de voorvork is 94 cm.
-
hoe bedoel je hij is al verkocht? je XL? heb ff geen schuifmaat kunnen vinden in de rotzooi die k weer eens in de garage heb gemaakt maar de voorvork zelf is 95cm lang van bovenste punt tot aan t hart van de wielas, en tis idd een 21inch wiel.
Sorry, grote fout geloof ik , Ik kreeg een mailtje van iemand dat de voorvork verkocht was, maar dat is denk ik een andere waar ik op gereageerd heb.
Lengte is dus gewoon nagenoeg hetzelfde. Da's mooi . De maten hoor ik dan binnenkort wel denk ik
Lengte is dus gewoon nagenoeg hetzelfde. Da's mooi . De maten hoor ik dan binnenkort wel denk ik
-
lengte voorvork: 95cm
diameter balhoofd: 25,0mm
diamater balhood lagerzittingen: 26,0mm
lengte balhoofdpen,vanaf onderste
punt onderste lager tot bovenste
punt bovenste lager: +/_180mm
lengte balhoofdpen: 220mm
de balhoofdpen is dus wat langer van de xr500, opzich geen probleem wanneer je onder, of boven je bovenste kroonplaat(k zou er onder doen)een spacer(busje)monteert. wel kun je het beste even opmeten wat de afstand bij jouw is van de uiterste van de balhoofdlagers, en wat ook nog een optie is, de balhoofdpen van kroonplaat overzetten, ik dacht dat niet moest gaan door te verwarmen en met behulp van een hydraulische pers. dus meet anders ook even de diameters van de balhoofdpen vlak boven de kroonplaat en de diameter hiervan aan de onderkant van de kroonplaat.
diameter balhoofd: 25,0mm
diamater balhood lagerzittingen: 26,0mm
lengte balhoofdpen,vanaf onderste
punt onderste lager tot bovenste
punt bovenste lager: +/_180mm
lengte balhoofdpen: 220mm
de balhoofdpen is dus wat langer van de xr500, opzich geen probleem wanneer je onder, of boven je bovenste kroonplaat(k zou er onder doen)een spacer(busje)monteert. wel kun je het beste even opmeten wat de afstand bij jouw is van de uiterste van de balhoofdlagers, en wat ook nog een optie is, de balhoofdpen van kroonplaat overzetten, ik dacht dat niet moest gaan door te verwarmen en met behulp van een hydraulische pers. dus meet anders ook even de diameters van de balhoofdpen vlak boven de kroonplaat en de diameter hiervan aan de onderkant van de kroonplaat.
Je kan toch ook de kroonplaten in hoogte verstellen, zodat de lengte gelijk wordt aan dat van mijn balhoofd. Ik weet dus niet of ik zomaar mijn balhoofdspen over kan zetten, maar dat zal ik wel even uitzoeken. Ik weet al iemand die mij wel wou helpen met de boel pas maken.
Maar wat ik ff wou weten, woon je bij mij in de buurt?? Ik woon in Apeldoorn en ik weet niet of jij ver weg woont, anders wil ik binnenkort de ruil wel maken.
Maar wat ik ff wou weten, woon je bij mij in de buurt?? Ik woon in Apeldoorn en ik weet niet of jij ver weg woont, anders wil ik binnenkort de ruil wel maken.
-
ai, dan woon ik best ver weg, k woon in terneuzen, in zeeland. als je msn hebt voeg me dan maar even toe dat spreekt wat gemakkelijker af: bougiebandiet@hotmail.com
-
ai, dan woon ik best ver weg, k woon in terneuzen, in zeeland. als je msn hebt voeg me dan maar even toe dat spreekt wat gemakkelijker af: bougiebandiet@hotmail.com