Bij de schitterende off road rit in Ruinen is er na de technische controle in de tijd dat we aan het inschrijven waren de ktm 525 EXC van onze collega rijder Erik Broere GESTOLEN
De motor is precies 1 week oud , kenteken NJ-VT 70
chassis nr VBKRCA 4084 M 546525
De machine is voorzien van zwarte kroonplaten en zwarte nummerstikkers bovendien zit er een goudkleurige alu tankdop van hardrock racing op
De motor stond geparkeerd vlak voor de ingang naast 2 yamaha's en mijn husaberg , hij stond op het stuurslot dus er moeten eigenlijk mensen zijn die gezien hebben dat er iets gebeurde wat niet klopte
Nadat we ingeschreven hadden zijn we nog aan het zoeken geweest maar dat was vergeefse moeite
Iedere tip is uiteraard welkom Erik Broere 0654 755 133[/b]
De verzekering heeft betaald , de pijn is verzacht , de stress blijft
GESTOLEN KTM 525
Moderator: ghulst
Laatst gewijzigd door henk-v op zo mei 16, 2004 08:39, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: za nov 01, 2003 21:49
- Locatie: Dodewaard
Natuurlijk errug lullig Maar een vreemd verhaal. Wij stonden hier ca. 10 meter vandaan en hebben niks gemerkt of gezien en een stuurslot openboren of breken gaat niet zonder slag of stoot. Een EXC op stuurslot meenemen betekent of rondjes rijden en dan kom je niet zo ver of hem optillen, nou dat valt toch ook wel op lijkt mij. Een motor op een mens ipv andersom. Dat wij dit niet gezien of gemerkt hebben zegt natuurlijk niet alles. Ikzelf zet overigens mijn fiets nooit op stuurslot, gedoe met zo'n sleuteltje in je zak enzo.
Mooi vervelend dat ie weg is en ik hoop dat je goed verzekerd bent. Let dus op collega-rijders. Dieven van nu kiezen fietsen die op slot staan!
Let op: ik bedoel dit niet veroordelend naar Erik maar wel om een discussie op gang te krijgen over dit onderwerp. Wellicht komen we zo tot een oplossing om dit soort KUT-situaties in de toekomst samen te voorkomen.
Mooi vervelend dat ie weg is en ik hoop dat je goed verzekerd bent. Let dus op collega-rijders. Dieven van nu kiezen fietsen die op slot staan!
Let op: ik bedoel dit niet veroordelend naar Erik maar wel om een discussie op gang te krijgen over dit onderwerp. Wellicht komen we zo tot een oplossing om dit soort KUT-situaties in de toekomst samen te voorkomen.
dah zeede gei noch ..........
Zwaar k*t, zeg. Ik hoop echt dat de verzekering alles dekt!
Oplossingen zijn wel op te noemen: een controle van kenteken bij de uitgang, iedereen let op andermans spullen, maar in de praktijk kan je er nooit op vertrouwen dat een ander voor jouw spullen zorgt. Stuurslot?? Wanneer er iets opvallends gebeurt is iedereen afgeleid en is een stuurslot met wat geweld geforceerd, kijk maar naar al die gestolen scootertjes. Dus: Ik zet altijd mijn fiets op slot (ook in t parc ferme), met zo'n schijfremslotje. Tuurlijk, waar laat je dat ding (in t tasje achter t zadel), en je wil lekker gaan rijden, maar t blijkt weer; je kunt m nergens onbeheerd en onafgesloten laten staan, dus ook niet op de kar of in de bus (vraag maar aan Arjan Brouwer, die was niet echt zijn fiets kwijt, maar toch). Wie kent niet de verhalen wel van komplete aanhangers met motoren die van trekhaak veranderen? Een fiets van 10.000 euro's is te waardevol om er niet wat moeite voor te doen
Oplossingen zijn wel op te noemen: een controle van kenteken bij de uitgang, iedereen let op andermans spullen, maar in de praktijk kan je er nooit op vertrouwen dat een ander voor jouw spullen zorgt. Stuurslot?? Wanneer er iets opvallends gebeurt is iedereen afgeleid en is een stuurslot met wat geweld geforceerd, kijk maar naar al die gestolen scootertjes. Dus: Ik zet altijd mijn fiets op slot (ook in t parc ferme), met zo'n schijfremslotje. Tuurlijk, waar laat je dat ding (in t tasje achter t zadel), en je wil lekker gaan rijden, maar t blijkt weer; je kunt m nergens onbeheerd en onafgesloten laten staan, dus ook niet op de kar of in de bus (vraag maar aan Arjan Brouwer, die was niet echt zijn fiets kwijt, maar toch). Wie kent niet de verhalen wel van komplete aanhangers met motoren die van trekhaak veranderen? Een fiets van 10.000 euro's is te waardevol om er niet wat moeite voor te doen
Bij Jan van den Ende werd na de tweedaagse de motor met aanhanger achter zijn auto gestolen. Ik heb een slot tussen trekhaak en aanhanger, een slot tussen motor en aanhanger en een Abus hangslot dat ik door de schijf doe als de motor ergens staat om in te schrijven.
Er is me al eens een Honda XR600 afgestolen dus ik neem geen risicos meer.
Het blijkt dat dit soort schoften steeds brutaler worden en uit een hele groep motoren er eentje pikken die zelfs nog op slot staat.
Er is me al eens een Honda XR600 afgestolen dus ik neem geen risicos meer.
Het blijkt dat dit soort schoften steeds brutaler worden en uit een hele groep motoren er eentje pikken die zelfs nog op slot staat.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Ben blij dat ik een "oude" motor rij. Blijven ze wel van af. Trouwens ze krijgen hem toch niet gestart
Maar het blijft een verschrikkelijk drama.
Ik zou graag een nieuwe husaberg rijden. Maar het aantal sloten houdt me tegen
Maar het blijft een verschrikkelijk drama.
Ik zou graag een nieuwe husaberg rijden. Maar het aantal sloten houdt me tegen
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Stel: Er komt tijdens een enduro/otrr iemand naar je toe die vraagt: "is deze motor wel van jouw?"
Hoe reageer je:
A. Je slaat hem gelijk op zijn bek.
B. Scheld hem verrot en wijs hem er fijntjes op dat ie met zijn eigen zaken moet bemoeien.
C. Laat je kenteken bewijs zien, en bedankt hem voor de sociale controle.
Vraag twee:
Je ziet dat er een motorfiets meegenomen (je weet niet zeker of de motorfiets ook bij die persoon hoort) wordt, wat doe je?
A. Sla hem/haar gelijk op zijn bek en neem de motorfiets zelf mee.
B. Niets, want zolang ze niet van je zelf stelen is het jouw probleem niet.
C. Vraagt vriendelijk om een bewijs dat de motor ook werkelijk van de persoon is en accepteer geen lulsmoesjes als "Ik haal hem op voor de rijder die bij de inschrijving staat".
Noot: voor ieder mannelijk bnw kan natuurlijk ook een vrouwlijk staan.
Hoe reageer je:
A. Je slaat hem gelijk op zijn bek.
B. Scheld hem verrot en wijs hem er fijntjes op dat ie met zijn eigen zaken moet bemoeien.
C. Laat je kenteken bewijs zien, en bedankt hem voor de sociale controle.
Vraag twee:
Je ziet dat er een motorfiets meegenomen (je weet niet zeker of de motorfiets ook bij die persoon hoort) wordt, wat doe je?
A. Sla hem/haar gelijk op zijn bek en neem de motorfiets zelf mee.
B. Niets, want zolang ze niet van je zelf stelen is het jouw probleem niet.
C. Vraagt vriendelijk om een bewijs dat de motor ook werkelijk van de persoon is en accepteer geen lulsmoesjes als "Ik haal hem op voor de rijder die bij de inschrijving staat".
Noot: voor ieder mannelijk bnw kan natuurlijk ook een vrouwlijk staan.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: za nov 01, 2003 21:49
- Locatie: Dodewaard
Ik mag toch hopen dat voor de gemiddelde rijder de eerste 2 opties geen optie zijn ............ anders wordt de sfeer nog grimmiger .............. Kunnen we niet gewoon afspreken dat iedereen relaxed met de vraag of de fiets wel van hem is omgaat. Laat gewoon je kentekenbewijs zien!! Je hebt toch niks te verbergen, bovendien iedereen heeft het kentekenbewijs als het goed is op zak.
Kleine moeite dus: 'de maatschappij dat ben jij' Toch
Kleine moeite dus: 'de maatschappij dat ben jij' Toch
dah zeede gei noch ..........
Situatie 1:
Ik maak me nooit zo druk over dergelijke controle dus krijgt ie mijn kenteken papieren en rijbewijs te zien als ie daar om vraagt en denk bij mezelf dat ik dat eigenlijk ook zou moeten doen in zo'n situatie. (zie onder)
Situatie 2:
Zoals de meeste ollanders ben ik naief en trap dus in het lulsmoesje en denk dat het wel goed is . Ok, zal mijn instelling dus moeten veranderen en de juiste vragen moeten stellen.
Kaitey
Ik maak me nooit zo druk over dergelijke controle dus krijgt ie mijn kenteken papieren en rijbewijs te zien als ie daar om vraagt en denk bij mezelf dat ik dat eigenlijk ook zou moeten doen in zo'n situatie. (zie onder)
Situatie 2:
Zoals de meeste ollanders ben ik naief en trap dus in het lulsmoesje en denk dat het wel goed is . Ok, zal mijn instelling dus moeten veranderen en de juiste vragen moeten stellen.
Kaitey
WR400F
Kaitey, het is niet zozeer dat Ollanders naif zijn, het is meer dat wij een bang volkje zijn. In dit geval bang om iemand die ter goeder trouw is lastig te vallen. En in die woordjes "lastig vallen" zit nu de ellende. Wij bekijken dat negatief, terwijl het positief is, want je beschermt de persoonlijke bezittingen. De persoon waaraan gevraagd wordt is weer bang dat zijn integriteit aangetast wordt en reageert daar afwijzend op.
Moeilijk hoor.
Oké, dus je vraagt nu aan iemand of die motorfiets ook werkelijk van hem/haar is. Het antwoord is: "ja hoor" en wil doorrijden. Je bent assertief, en vraagt nogmaals "Mag ik daar dan even een bewijs van zien". De man/vrouw zegt geirriteert: "Daar heb ik nu geen tijd voor, moet weg...".
Wat doe je dus nu:
A. Sla hem/haar dan toch maar op zijn/haar bek.
B. Wordt bang en loop weg.
C. Mobiliseer wat omstanders en verlang een bewijs van goed gedrag.
Moeilijk hoor.
Oké, dus je vraagt nu aan iemand of die motorfiets ook werkelijk van hem/haar is. Het antwoord is: "ja hoor" en wil doorrijden. Je bent assertief, en vraagt nogmaals "Mag ik daar dan even een bewijs van zien". De man/vrouw zegt geirriteert: "Daar heb ik nu geen tijd voor, moet weg...".
Wat doe je dus nu:
A. Sla hem/haar dan toch maar op zijn/haar bek.
B. Wordt bang en loop weg.
C. Mobiliseer wat omstanders en verlang een bewijs van goed gedrag.
Nog eentje dan...
Er loopt/rijdt een onbekend persoon met jouw motorfiets voorbij, wat doe je:
A. Accepteer zijn excuses dat hij per ongeluk de verkeerde motorfiets gepakt heeft (ze zijn ook allemaal oranje).
B. Scheld hem verrot.
C. Vraag om het kentekenbewijs van zijn motorfiets en als hij dat niet kan tonen mobiliseer je heel de paddock om hem/haar over te dragen aan de bevoegde instanties (misschien is hij/zij eerst nog uitgegleden op het natte gras...).
Er loopt/rijdt een onbekend persoon met jouw motorfiets voorbij, wat doe je:
A. Accepteer zijn excuses dat hij per ongeluk de verkeerde motorfiets gepakt heeft (ze zijn ook allemaal oranje).
B. Scheld hem verrot.
C. Vraag om het kentekenbewijs van zijn motorfiets en als hij dat niet kan tonen mobiliseer je heel de paddock om hem/haar over te dragen aan de bevoegde instanties (misschien is hij/zij eerst nog uitgegleden op het natte gras...).
Laatst gewijzigd door JWJanssen op di mar 16, 2004 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Je wilt C, kijkt om je heen en ziet dat iedereen toevallig de andere kant op kijkt (dit speelt inderdaad in Nederland) en denkt f..k, laat maar zitten dan .Je geeft later een signalement aan de politie door en weet dat dat verder niets brengt (want je bent tenslotte nog steeds in Nederland). PS e.e.a. als dit meegemaakt maar dan in de trein...en betrof zwart rijden van 3 personen, ik deed als enige mijn bek open maar kreeg geen support van de overige 30+ inzittenden van de wagon.
Ik heb zelf trouwens ook vorig jaar wat motoren betreft wat meegemaakt. In mijn garage staan twee stuks WR400F (1 van mij, 1 van Rachez), 1 KTM 640 Adv (van mij) en 1 PW80 (van mijn dochtertje van 6). Tot twee maal toe is mijn garage opengebroken, de eerste keer stonden de motoren niet op slot en waren ze verdwenen. Door mijn attente buurman en directe actie van de politie (ja, soms doen die jongens echt hun best) werd e.e.a. binnen 2 uur weer teruggevonden. De tweede keer werden ze weer betrapt door mijn buurman voordat ze de boel mee konden nemen. Nu een nieuwe garage deur en alles op slot in de garage en er maar het beste van hopen (woorden van de politie). De buurman is een paar flessen wijn rijker (en de buurvrouw een paar bossen bloemen). De daders kregen maar liefst 62 uur dienstverlening en lopen dus nog steeds vrij rond. Zakt ook je broek van af, doet de politie zijn werk goed, vallen de daders weer in handen van die socio "recht" spraak in Nederland, het is dus wachten op de volgende keer.
Kait
Ik heb zelf trouwens ook vorig jaar wat motoren betreft wat meegemaakt. In mijn garage staan twee stuks WR400F (1 van mij, 1 van Rachez), 1 KTM 640 Adv (van mij) en 1 PW80 (van mijn dochtertje van 6). Tot twee maal toe is mijn garage opengebroken, de eerste keer stonden de motoren niet op slot en waren ze verdwenen. Door mijn attente buurman en directe actie van de politie (ja, soms doen die jongens echt hun best) werd e.e.a. binnen 2 uur weer teruggevonden. De tweede keer werden ze weer betrapt door mijn buurman voordat ze de boel mee konden nemen. Nu een nieuwe garage deur en alles op slot in de garage en er maar het beste van hopen (woorden van de politie). De buurman is een paar flessen wijn rijker (en de buurvrouw een paar bossen bloemen). De daders kregen maar liefst 62 uur dienstverlening en lopen dus nog steeds vrij rond. Zakt ook je broek van af, doet de politie zijn werk goed, vallen de daders weer in handen van die socio "recht" spraak in Nederland, het is dus wachten op de volgende keer.
Kait
WR400F
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: za nov 01, 2003 21:49
- Locatie: Dodewaard
Bij keuze uit deze drie dan toch de laatste, alhoewel dat stukje van onder de graszoden wel herschreven mag worden wat mij betreft.
dah zeede gei noch ..........
Ja, wat doe je dus.
Van in die trein snap ik helaas een beetje. We zijn niet allemaal helden
de mensen in een trein zijn op weg naar dat heerlijke werk van hun en lijden daar al genoeg om. Geen reden om ook nog eens in mekaar geslagen te worden om reden van zwart rijden.
Maar offroad rijders zijn wel "helden" en die zullen dus zeker niet de andere kant op kijken als ze zeker van hun zaak zijn. Dus als iemand duidelijk en luid kenbaar maakt dat zijn motor onder z'n neus word gestolen zullen er zeker medestanders zijn om hem te helpen. Iedereen is daar vanwege zijn liefde voor de motor dus.....
En ja, in deze wereld zul je assertief moeten zijn zo nu en dan... en je niet de kaas van de brood moeten laten stelen...
Van in die trein snap ik helaas een beetje. We zijn niet allemaal helden
de mensen in een trein zijn op weg naar dat heerlijke werk van hun en lijden daar al genoeg om. Geen reden om ook nog eens in mekaar geslagen te worden om reden van zwart rijden.
Maar offroad rijders zijn wel "helden" en die zullen dus zeker niet de andere kant op kijken als ze zeker van hun zaak zijn. Dus als iemand duidelijk en luid kenbaar maakt dat zijn motor onder z'n neus word gestolen zullen er zeker medestanders zijn om hem te helpen. Iedereen is daar vanwege zijn liefde voor de motor dus.....
En ja, in deze wereld zul je assertief moeten zijn zo nu en dan... en je niet de kaas van de brood moeten laten stelen...
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: za nov 01, 2003 21:49
- Locatie: Dodewaard
Dus kiezen we massaal voor:
Bedankt voor dit leuke 'gesprek' collegae!
Als we ons hier allemaal aan houden en onze en elkaars spullen goed 'bewaken' kunnen we proberen het aantal diefstallen tot een minimum te beperken. Lijkt me een goeie!! En uiteraard het spul op slot zetten, dat ga ik in ieder geval vanaf nu doen.JWJanssen schreef:Er loopt/rijdt een onbekend persoon met jouw motorfiets voorbij, wat doe je:
C. Vraag om het kentekenbewijs van zijn motorfiets en als hij dat niet kan tonen mobiliseer je heel de paddock om hem/haar over te dragen aan de bevoegde instanties (misschien is hij/zij eerst nog uitgegleden op het natte gras...).
Bedankt voor dit leuke 'gesprek' collegae!
dah zeede gei noch ..........
of we doen het vergelijkbaar als bij diverse beurzen , alle motoren na keuring in parc ferme en als je weg wilt met je motor moet iedereen zijn kenteken tonen niemand uitgezonderd
probleem opgelost en ik hoef niemand te slaan
probleem opgelost en ik hoef niemand te slaan
Ja, parc fermé is opgelost. Nu nog de motorfiets die naast je bus/kar staat en je gaat even naar het toilet, of je hebt het spul opgeladen na afloop en je gaat een broodje eten in de kantine. Na afloop van de enduro/otrr is er geen par fermé meer. Het gaat ook om kleiner dingen, als gereedschap dat verdwijnt, helmen, handschoenen, enz..
De hele dialoog is natuurlijk in het belachelijke getrokken, maar 't Schilderke vroeg om de discussie te openen en daar was het voor bedoeld. Een beetje nadenken over situaties, en over hoe je zelf reageert en hoe anderen reageren.
Nog een ding: criminelen zijn gewetensloos, er werd al gezegd dat je lef moet hebben om in een volle otrr parkplaats een motorfiets weg te halen. Een crimineel heeft helemaal geen lef, hij/zij heeft gewoon geen besef dat wat hij/zij doet fout is. Zoals wij (hopelijk) het de normaalste zaak van de wereld vinden om af te rekenen als je iets koopt, vindt een crimineel het de gewoonste zaak van de wereld om niet af te rekenen. Hij/zij pakt wat je nodig heeft en loopt weg, normaal toch?
De hele dialoog is natuurlijk in het belachelijke getrokken, maar 't Schilderke vroeg om de discussie te openen en daar was het voor bedoeld. Een beetje nadenken over situaties, en over hoe je zelf reageert en hoe anderen reageren.
Nog een ding: criminelen zijn gewetensloos, er werd al gezegd dat je lef moet hebben om in een volle otrr parkplaats een motorfiets weg te halen. Een crimineel heeft helemaal geen lef, hij/zij heeft gewoon geen besef dat wat hij/zij doet fout is. Zoals wij (hopelijk) het de normaalste zaak van de wereld vinden om af te rekenen als je iets koopt, vindt een crimineel het de gewoonste zaak van de wereld om niet af te rekenen. Hij/zij pakt wat je nodig heeft en loopt weg, normaal toch?
Als je het niet vertrouwt kun je altijd kijken waar ze naar toe gaan, en het kenteken van de auto noteren. De kans dat hij gewoon rijdend is vertrokken is praktisch nul.JWJanssen schreef:Vraag twee:
Je ziet dat er een motorfiets meegenomen (je weet niet zeker of de motorfiets ook bij die persoon hoort) wordt, wat doe je?
A. Sla hem/haar gelijk op zijn bek en neem de motorfiets zelf mee.
B. Niets, want zolang ze niet van je zelf stelen is het jouw probleem niet.
C. Vraagt vriendelijk om een bewijs dat de motor ook werkelijk van de persoon is en accepteer geen lulsmoesjes als "Ik haal hem op voor de rijder die bij de inschrijving staat".
Daarna wel even dat kenteken doorgeven aan de organisatie.
Twente Rulez!
Na afloop is geen probleem want de aanhanger is af te sluiten en de motoren zijn vast te zetten
tussen de ritten in is het probleem denk ik ook minder groot omdat de meeste onder ons niet alleen zijn dus er is altijd controle als je even weg bent
Het gereedschap ed wat verdwijnt is meestal niet goed opgeborgen
Het probleem is dat zelfs onder je motorvrienden er mensen tussen lopen die niet te vertrouwen zijn , dit geeft wat mij betreft de grootste frustratie
tussen de ritten in is het probleem denk ik ook minder groot omdat de meeste onder ons niet alleen zijn dus er is altijd controle als je even weg bent
Het gereedschap ed wat verdwijnt is meestal niet goed opgeborgen
Het probleem is dat zelfs onder je motorvrienden er mensen tussen lopen die niet te vertrouwen zijn , dit geeft wat mij betreft de grootste frustratie
Zoals ze dat bij de motorbeurs doen met een parc ferme..
mag dan ook de hele weg zijn naar het evenement toe die wordt
afgesloten..als de gemeente toeschietelijk is.. wil de politie,
je beste vriend misschien ook wel meewerken bij afzetten cq toezicht?
Als ze de lasergun maar thuis laten,
want daar raken ze alleen onschuldigen mee
Grtz KC
mag dan ook de hele weg zijn naar het evenement toe die wordt
afgesloten..als de gemeente toeschietelijk is.. wil de politie,
je beste vriend misschien ook wel meewerken bij afzetten cq toezicht?
Als ze de lasergun maar thuis laten,
want daar raken ze alleen onschuldigen mee
Grtz KC
vastlopen is voor computers
maar helaas is het ook wel heel erg simpel om
van zo'n gejatte enduro af te komen..
gewoon kenteken eraf, crossplastic erop,
en als crosser verkopen, of in onderdelen..
wie controleert dan het frame nr?
Als t niet in Nederland is, dan in de rest van EU
Maar als je iets verdachts tekoop ziet..
hier op t forum melden! wieweet
KC
van zo'n gejatte enduro af te komen..
gewoon kenteken eraf, crossplastic erop,
en als crosser verkopen, of in onderdelen..
wie controleert dan het frame nr?
Als t niet in Nederland is, dan in de rest van EU
Maar als je iets verdachts tekoop ziet..
hier op t forum melden! wieweet
KC
vastlopen is voor computers
- 250_EXC_RACING
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za feb 01, 2003 11:17
- Locatie: Sleeuwijk
hmm kc lijkt me niet dat ze dat ding hier op het noppenforum zetten valt teveel op
ja ik heb een contactslot op de fiets laten zetten +b ik hem altijd op het stuurslot heb staan een slot door de schijf ja hetn wil niet zeggen dat ze hem dan niet stelen maar het kost ze wel meer moeite mischien laten ze hem dan makkelijker staan
ja ik heb een contactslot op de fiets laten zetten +b ik hem altijd op het stuurslot heb staan een slot door de schijf ja hetn wil niet zeggen dat ze hem dan niet stelen maar het kost ze wel meer moeite mischien laten ze hem dan makkelijker staan
Wij houden van Oranje
Is er al iets bekend over dit incident??
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R