Enduro Fontaine- Valmont
Moderator: ghulst
Nadat ik eindelijk een 18" velg te pakken heb, en dus over degelijk "schoeisel" kan beschikken, ga ik nu zondag 28 maart mijn debuut maken in de nationale enduro van Fontaine-Valmont. Nu ben ik wel nog aan het twijfelen om junior of nationalen te rijden. Iemand heeft mij gezegd dat de nationalen 3 spéciales rijden per ronde (de juniors 2 per ronde), en hoeveel rondes in totaal moeten er afgelegd worden ? Wie weet er meer van ?
kwam hier http://users.skynet.be/pito/fontaine/fontaine.htm foto's tegen. Ziet er goed uit. Gaan er nog meer noppenforumers?
Moet je van te voren inschrijven?
Oei, 't is wel een eind weg, zie ik hier http://www.calle.com/world/BE/3/FontaineValmont.html
groetjes
Rwin
Oei, 't is wel een eind weg, zie ik hier http://www.calle.com/world/BE/3/FontaineValmont.html
groetjes
Rwin
Erik
nationalen en de juniors rijden meestal 3 ronden.
Inters rijden meestal 4 ronden.
Randonneurs rijden meestal 2 ronden.
Aantal speciales is voor iedereen hetzelfde.
Uurgemiddelde is 40 of 36 km/u voor inters en nationalen
" " 36 of 32 " voor randonneurs en juniors
Jo VdB
nationalen en de juniors rijden meestal 3 ronden.
Inters rijden meestal 4 ronden.
Randonneurs rijden meestal 2 ronden.
Aantal speciales is voor iedereen hetzelfde.
Uurgemiddelde is 40 of 36 km/u voor inters en nationalen
" " 36 of 32 " voor randonneurs en juniors
Jo VdB
Guy( #316) en ikzelf zullen er weer zijn, a.s. zondag.erwindob schreef:. Gaan er nog meer noppenforumers?
En dus ook waarschijnlijk Erik V.
Vooraf inschrijven hoeft niet . Je kan een daglicentie terplekke kopen.
Jo VdB
Andere klasse is ook mogelijk (enkel girls, 50 cc en oldtimers zal niet lukken in jouw geval )
Jo VdB
P.S. Vorig jaar was er wat gezeik aan de inschrijving in Fontaine-Valmont. Men wou geen buitenlanders inschrijven omdat het zogezegd een "nationale enduro" is (en geen europese of internationale). Niks van aan trekken, de volhouder wint er...
Jo VdB
P.S. Vorig jaar was er wat gezeik aan de inschrijving in Fontaine-Valmont. Men wou geen buitenlanders inschrijven omdat het zogezegd een "nationale enduro" is (en geen europese of internationale). Niks van aan trekken, de volhouder wint er...
Nee nee, jongens.
In Belgie rijden ze de enduro's op zondag !!
Hoog tijd dus om mijn bed op te zoeken, want met het uurtje minder slaap seffens zal het weer vlug opstaan zijn ... om 04.00 uur
Jo VdB
In Belgie rijden ze de enduro's op zondag !!
Hoog tijd dus om mijn bed op te zoeken, want met het uurtje minder slaap seffens zal het weer vlug opstaan zijn ... om 04.00 uur
Jo VdB
Laat de brommer maar op de remorque staan, verslagen willen we!!!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Enkele impressies vanop de zijlijn (ik heb niet meegereden):
- Mijn twee kindertjes hebben zich te pletter geamuseerd in de zandbergen - niet diegene waar de motoren passeerden gelukkig
- Arme Jo kwam aangehinkeld - had in de eerste special zijn knie verzeerd - ik kon niet meer voor hem doen dan hem een pintje aanbieden
- Erik Vanoppen hebben we een tijdje later zien voorbijvlammen - hij deed het niet slecht bij de Juniors
- thuisgekomen bleken mijn kindjes en ikzelf een goeie slag van de zon gehad. 't Is lente !!!
- Mijn twee kindertjes hebben zich te pletter geamuseerd in de zandbergen - niet diegene waar de motoren passeerden gelukkig
- Arme Jo kwam aangehinkeld - had in de eerste special zijn knie verzeerd - ik kon niet meer voor hem doen dan hem een pintje aanbieden
- Erik Vanoppen hebben we een tijdje later zien voorbijvlammen - hij deed het niet slecht bij de Juniors
- thuisgekomen bleken mijn kindjes en ikzelf een goeie slag van de zon gehad. 't Is lente !!!
Ik heb gisteren met Jo gereden. Groot was mijn verbazing dat Jo ineens weggevallen was. Heb hem na wedstrijd nog gebeld: Binnenste ligamenten van rechterknie verrokken zei de arts aldaar aanwezig.Arme Jo kwam aangehinkeld - had in de eerste special zijn knie verzeerd
Thuis gekomen is hij nog langs het ziekenhuis geweest, waar ze ook nog vreesden dat zijn meniscus geraakt was.
Dus Jo is zeker de eerste 14 dagen out.
Zo zo zo Helen, dus jij hebt genoten van het zonnetje met je kinderen.
Maar dat willen we niet horen Wij willen een verslag van het slagveld, dat enduro wordt genoemd, over hellingen die onmogelijk genomen kunnen worden, behalve door die ene held zonder angst.
Afijn, het verslag zal moeten komen van een man. Jo, Erik of Guyke. aub een verslag, et vite.
Oeps Guyke had even snel een verslagje gemaakt over Jo.
Terwijl ik dit bericht aan het type was.
14 dagen is te overzien. Meeting is pas 9 mei
Maar dat willen we niet horen Wij willen een verslag van het slagveld, dat enduro wordt genoemd, over hellingen die onmogelijk genomen kunnen worden, behalve door die ene held zonder angst.
Afijn, het verslag zal moeten komen van een man. Jo, Erik of Guyke. aub een verslag, et vite.
Oeps Guyke had even snel een verslagje gemaakt over Jo.
Terwijl ik dit bericht aan het type was.
14 dagen is te overzien. Meeting is pas 9 mei
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ben er aan bezig..... Nog ff geduldhuskie schreef:Afijn, het verslag zal moeten komen van een man. Jo, Erik of Guyke. aub een verslag, et vite.
Ja maar de enduro van Florennes is op 4 april14 dagen is te overzien. Meeting is pas 9 mei
Mijn verslagje zal heel kort zijn , want na 8 kilometer was mijn avontuur terplekke al ten einde.... Het was nochtans een fijne enduro (want ik was even daarvoor al eens over mijn stuur gedoken, recht de modder in, op een plek waar Guy ook met zijn moto op de grond lag )Ik dacht van een rotsblok de beek in te rijden, maar de modder was dikker dan ik dacht ...huskie schreef:.
In de 1ste special dus bij het omhoog ploeteren op een stenig en met wortels bezaaid hellinkje mijn knie gedraaid terwijl de rest van mijn been een andere kant op wou... Eerst 5 minuten op de grond gelegen om van de initiële pijn te bekomen, dan een kwartier naast de moto gewacht met het idee van " het zal seffens wel weer gaan", om dan tot de constatatie te komen dat het toch niet ging...
Gelukkig was er terplekke een toeschouwer die me een handje kon toesteken en die mij door de weides tot aan de openbare weg begeleiden kon...
Nu vrijdag nog naar de orthopedist om te kijken hoe het met de meniscus zit. In elk geval is er geen letsel aan de botten. Enkel mijn mediale band van mijn rechterknie is verrokken
Jo VdB
Sterkte Jo! Zelf 2 keer gehad, erg vervelend. Je kunt redelijk snel weer alles doen maar na het lijkt met vertraging en redelijk pijnlijk.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent