Hoi allen,
afentoe kan ik het niet laten en surf dan door de tweedehands sites heen.
Ik wil bevoorbeeld nog wel eens aan een trial motortje of misschien een 65cc voor m'n kind, maar dan zie ik die vraagprijs. Nou laat maar weer.
Een motortje uit 86, vragen ze gerust 700 euro voor.
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat willen betalen, dus volgens mij wordt er tweedehands helemaal niets verkocht, of... ?
Voor een 125cc crosser uit 2000 betaal je zo'n 1800 euro. Maar voor een 86-er 700 euro. Naaaaaaa dacht het niet.
Ligt dat nu aan mij? of kun je echt zoveel geld vragen!
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Prijzen slaan vaak nergens op.... als je weet wat ik voor mijn yztje betaald heb (uit 2002) bij een gewone crosszaak en je bekijk dan vraagprijzen van sommige lui.
B.v:voor een 98 cr250 2500 euro paar honderd meer en je heb een 02 yz
Voor zo'n ding uit 85-86 moet je maximaal een 400-500 euro geven .
B.v:voor een 98 cr250 2500 euro paar honderd meer en je heb een 02 yz
Voor zo'n ding uit 85-86 moet je maximaal een 400-500 euro geven .
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Kindercrossertjes zijn altijd duur, tenminste op marktplaats. Wat andere motoren betreft lijkt het wel of er een ondergrens van zo'n 500 euro is, mits het ding het doet.huskie schreef:Hoi allen,
afentoe kan ik het niet laten en surf dan door de tweedehands sites heen.
Ik wil bevoorbeeld nog wel eens aan een trial motortje of misschien een 65cc voor m'n kind, maar dan zie ik die vraagprijs. Nou laat maar weer.
Een motortje uit 86, vragen ze gerust 700 euro voor.
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat willen betalen, dus volgens mij wordt er tweedehands helemaal niets verkocht, of... ?
Voor een 125cc crosser uit 2000 betaal je zo'n 1800 euro. Maar voor een 86-er 700 euro. Naaaaaaa dacht het niet.
Twente Rulez!
het is niet de gek die t vraagt het is de gek die t geeft
ik koop ook wel en ik moet zeggen regelmatig van internet
maar de prijzen die ze vragen daar heb ik nog nooit naar gekeken
gewoon bieden wat t jouw waard is en daar nog ff onder zitten
als t niks word jammer happen ze gelukt toch
mijn ervaring met verkopen op internet is dat mensen veel bieden maar als je mail dat ze t mogen halen hoor je er niks meer van
ik koop ook wel en ik moet zeggen regelmatig van internet
maar de prijzen die ze vragen daar heb ik nog nooit naar gekeken
gewoon bieden wat t jouw waard is en daar nog ff onder zitten
als t niks word jammer happen ze gelukt toch
mijn ervaring met verkopen op internet is dat mensen veel bieden maar als je mail dat ze t mogen halen hoor je er niks meer van
doe wat je niet laten kunt
Maar als je voor een 85-er 400 euro uitgeeft, ben je er nog lang niet.
Kun je gerust nog 600 euro bijtellen voor zuiger/drijfstang/ketting/tandwielen/remblokken/handvaten/stuur etc etc.
Eigenlijk kun je beter dus, wat rudy zegt, iets meer neerleggen en dan voor een twee jaar oude motor gaan. Daar is de versnellingsbak etc "hopelijk" nog niet gaar van.
Maar ik snap het wel, die jonge jongens denken 400 euro, dat kan ik nog wel opbrangen. En dan heb ik mooi een crossertje. Een week verder, moeten ze opeens een zuiger ketting etc etc. Komt pas het echte geld op tafel.
Kun je gerust nog 600 euro bijtellen voor zuiger/drijfstang/ketting/tandwielen/remblokken/handvaten/stuur etc etc.
Eigenlijk kun je beter dus, wat rudy zegt, iets meer neerleggen en dan voor een twee jaar oude motor gaan. Daar is de versnellingsbak etc "hopelijk" nog niet gaar van.
Maar ik snap het wel, die jonge jongens denken 400 euro, dat kan ik nog wel opbrangen. En dan heb ik mooi een crossertje. Een week verder, moeten ze opeens een zuiger ketting etc etc. Komt pas het echte geld op tafel.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
exactement! Daarom houd ik m'n oude fiets aan de loop, totdat ik een nieuwe kan kopen. Hoeft niet de laatste testwinnaar te zijn, als hij maar ongebruikt is!huskie schreef:Maar als je voor een 85-er 400 euro uitgeeft, ben je er nog lang niet.
Kun je gerust nog 600 euro bijtellen voor zuiger/drijfstang/ketting/tandwielen/remblokken/handvaten/stuur etc etc.
Eigenlijk kun je beter dus, wat rudy zegt, iets meer neerleggen en dan voor een twee jaar oude motor gaan. Daar is de versnellingsbak etc "hopelijk" nog niet gaar van.
Maar ik snap het wel, die jonge jongens denken 400 euro, dat kan ik nog wel opbrangen. En dan heb ik mooi een crossertje. Een week verder, moeten ze opeens een zuiger ketting etc etc. Komt pas het echte geld op tafel.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
hmm ik denk dat eender welke crosser idd wel 700€ opbrengt als minimumprijs, ALS:
Banden ok zijn.
Ketting tandwielen uitstekende staat.
en de rest van de techniek zeer goed is onderhouden, nog verse piston in etc...
Banden ok zijn.
Ketting tandwielen uitstekende staat.
en de rest van de techniek zeer goed is onderhouden, nog verse piston in etc...
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Heb je opzich wel gelijk in maar een oude motor blijft een oude motor.....Sandman schreef:hmm ik denk dat eender welke crosser idd wel 700€ opbrengt als minimumprijs, ALS:
Banden ok zijn.
Ketting tandwielen uitstekende staat.
en de rest van de techniek zeer goed is onderhouden, nog verse piston in etc...
Als je een 1985 125 vergelijk met een nieuwe
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Van de meeste onderdelen kan je niet controlen of ze in uitstekende staat zijn, moet je de eigenaar op zijn woord geloven.
Kan best zijn dat de wiel-, balhoofd- en achterbruglagers er al 10 jaar inzitten. Dat de krukas aan zijn laatste draadjes hangt, de versnellingsbak tandwielen uitgewoond zijn. De vering is bagger, voorpoten uitgelubberd, achtervering staat de veer op breken.
Wat dat betreft kan je beter een kapotte voor heel weinig geld kopen en deze volgens je eigen kwaliteitseisen repareren. Dan weet je precies wat er wel en niet goed is aan je motortje.
700 Euro voor een crosser uit 1985 is natuurlijk ruk. 250 Euro kan ie krijgen.
Kan best zijn dat de wiel-, balhoofd- en achterbruglagers er al 10 jaar inzitten. Dat de krukas aan zijn laatste draadjes hangt, de versnellingsbak tandwielen uitgewoond zijn. De vering is bagger, voorpoten uitgelubberd, achtervering staat de veer op breken.
Wat dat betreft kan je beter een kapotte voor heel weinig geld kopen en deze volgens je eigen kwaliteitseisen repareren. Dan weet je precies wat er wel en niet goed is aan je motortje.
700 Euro voor een crosser uit 1985 is natuurlijk ruk. 250 Euro kan ie krijgen.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
250 is wel heel weinig...
mijn broer heeft ooit een 85er yamaha yz125 gehad. Gekocht voor 1000 gulden geloof ik bij een motorzaak. Hij heeft daar een aardige poos mee gereden zonder er eigelijk ooit wat aan te hebben hoeven doen... Maar dat is ondertussen ook weer 5 jaar geleden ofzo (en was een 85er geen 18 jaar oud )
PS: die dingen hadden toen trouwens standaard gouden velgen
mijn broer heeft ooit een 85er yamaha yz125 gehad. Gekocht voor 1000 gulden geloof ik bij een motorzaak. Hij heeft daar een aardige poos mee gereden zonder er eigelijk ooit wat aan te hebben hoeven doen... Maar dat is ondertussen ook weer 5 jaar geleden ofzo (en was een 85er geen 18 jaar oud )
PS: die dingen hadden toen trouwens standaard gouden velgen
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Voor gouden velgen betaal ik direct 700 euro
Laten we er van uitgaan dat een liefhebber dat 85 motortje goed heeft onderhouden, en dat hij dus nog helemaal volgens specs is. Alle kogellagers zowel binnen als buiten zijn goed etc etc. Ja dan... heeft iedereen die zo'n motor koopt daar nog jaren plezier van.
En toen werd ik wakker, en realiseerde ik me dat het een droom was.
Okee ik droom nog even door. Het is mijn crosser en hij is dus echt!!! goed onderhouden . Helemaal als nieuw. Wil wel eens wat nieuwers, ga naar de motorzaak om de hoek, of een goede dealer van dat merk. Krijg ik te horen: zet hem daar maar neer, ik geef je er helemaal niets voor. Oude lijk!
Denk je ook bij jezelf: heeeee wat respect hè voor deze motor.
O ja, of het moet een bultaco twinshock zijn. Kun je vragen wat je wilt.
Jaren 60 - 70 zijn in. De eighties zijn uit.
Ooo nog een. Laatst zag ik een ad van een Honda CR125 ergens uit 80, vraagprijs 10000 euro. Jaaa u leest het goed.
Laten we er van uitgaan dat een liefhebber dat 85 motortje goed heeft onderhouden, en dat hij dus nog helemaal volgens specs is. Alle kogellagers zowel binnen als buiten zijn goed etc etc. Ja dan... heeft iedereen die zo'n motor koopt daar nog jaren plezier van.
En toen werd ik wakker, en realiseerde ik me dat het een droom was.
Okee ik droom nog even door. Het is mijn crosser en hij is dus echt!!! goed onderhouden . Helemaal als nieuw. Wil wel eens wat nieuwers, ga naar de motorzaak om de hoek, of een goede dealer van dat merk. Krijg ik te horen: zet hem daar maar neer, ik geef je er helemaal niets voor. Oude lijk!
Denk je ook bij jezelf: heeeee wat respect hè voor deze motor.
O ja, of het moet een bultaco twinshock zijn. Kun je vragen wat je wilt.
Jaren 60 - 70 zijn in. De eighties zijn uit.
Ooo nog een. Laatst zag ik een ad van een Honda CR125 ergens uit 80, vraagprijs 10000 euro. Jaaa u leest het goed.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Het aloude handels principe:
wil je ergens vanaf dan krijg je er niks voor,
wil je wat hebben kost je de hoofdprijs
Maar zo staat t toch ook met enduro's?
nieuw kosten ze zomaar 9000,
3-4 jaar oud vragen ze rustig 6-7
terwijl je er helemaal niks vanaf weet
denk nu niet dat ik het er zomaar voor over heb,
dus ik rij nog gewoon op ipv naast de weg!
wil je ergens vanaf dan krijg je er niks voor,
wil je wat hebben kost je de hoofdprijs
Maar zo staat t toch ook met enduro's?
nieuw kosten ze zomaar 9000,
3-4 jaar oud vragen ze rustig 6-7
terwijl je er helemaal niks vanaf weet
denk nu niet dat ik het er zomaar voor over heb,
dus ik rij nog gewoon op ipv naast de weg!
vastlopen is voor computers
250 is een goede prijs: Wat koste een 125 crosser in 1985, zo'n 6 a 7000 gulden? We nemen 6500. Dan (6500/2.20371 - 250)/18 = 150 euro per jaar. Das geen geld.
Met mijn ZX-9R had ik (26500/2.20371 - 7500)/5 = 905 euro afschrijving per jaar.
Met mijn ZX-9R had ik (26500/2.20371 - 7500)/5 = 905 euro afschrijving per jaar.
Op marktplaats is helaas de gulden ook een Zeuro geworden. Inderdaad niet normaal meer wat ze voor die slopers durven te vragen .
Zelf verkocht ik jaren geleden een afgejaagde 125 honda (ja, ja, watergekoeld en met schijfrem voor, riep je dan door de telefoon tegen de gegadigde!) voor het geld dat ze nu nog steeds durven te vragen. En reken er op dat dat spul alleen maar verder is uitgewoond.
250 euro is inderdaad maximaal. Moet zo'n ding natuurlijk wel lopen!
Maar om dan bij 900 euro in te zetten en dan een paar spookbiedingen die potentiële kopers uit de tent moeten lokken, lijkt mij niet de manier om van zo'n sta in de weg af te komen.
Ik denk dat we als volgt te werk moeten gaan als het aankomt op aanschaf van een oudje via marktplaats.
Ga er vanuit dat dat kreng al lang in de weg staat. Bel naar het vermelde telefoonnummer. Indien de man opneemt gewoon vragen naar de vrouw des huizes! Haar in twee regels zeggen dat je geïnteresseerd bent in een "dergelijke sloop motor" maar dat je de vermelde prijs wel erg hoog vindt en dat je er vanuit gaat dat het om een tikfout moet gaan. Je geeft vervolgens in één adem aan wat jij vindt dat zo'n hok waard is (laat haar er niet tussen anders komt die vent weer in beeld). Nu zij weet wat dat ding echt waard is (zij gelooft eerder de reacties uit de markt dan van haar vent) ontstaan er mogelijkheden voor jou. Reageren ze niet meteen op het bod dan laat je je telefoonnummer achter. Je laat even wat mensen een mailtje sturen met nog asocialere biedingen en ze (zij) zijn/is die motor helemaal ziek. (proces duurt ongeveer een dag of vijf). Vervolgens wordt je teruggebeld en kun je die strakke, nooit gebruikt voor wedstrijden, nette, ex Dave Strijbos, Wr getunede Cagiva ophalen.
Zelf verkocht ik jaren geleden een afgejaagde 125 honda (ja, ja, watergekoeld en met schijfrem voor, riep je dan door de telefoon tegen de gegadigde!) voor het geld dat ze nu nog steeds durven te vragen. En reken er op dat dat spul alleen maar verder is uitgewoond.
250 euro is inderdaad maximaal. Moet zo'n ding natuurlijk wel lopen!
Maar om dan bij 900 euro in te zetten en dan een paar spookbiedingen die potentiële kopers uit de tent moeten lokken, lijkt mij niet de manier om van zo'n sta in de weg af te komen.
Ik denk dat we als volgt te werk moeten gaan als het aankomt op aanschaf van een oudje via marktplaats.
Ga er vanuit dat dat kreng al lang in de weg staat. Bel naar het vermelde telefoonnummer. Indien de man opneemt gewoon vragen naar de vrouw des huizes! Haar in twee regels zeggen dat je geïnteresseerd bent in een "dergelijke sloop motor" maar dat je de vermelde prijs wel erg hoog vindt en dat je er vanuit gaat dat het om een tikfout moet gaan. Je geeft vervolgens in één adem aan wat jij vindt dat zo'n hok waard is (laat haar er niet tussen anders komt die vent weer in beeld). Nu zij weet wat dat ding echt waard is (zij gelooft eerder de reacties uit de markt dan van haar vent) ontstaan er mogelijkheden voor jou. Reageren ze niet meteen op het bod dan laat je je telefoonnummer achter. Je laat even wat mensen een mailtje sturen met nog asocialere biedingen en ze (zij) zijn/is die motor helemaal ziek. (proces duurt ongeveer een dag of vijf). Vervolgens wordt je teruggebeld en kun je die strakke, nooit gebruikt voor wedstrijden, nette, ex Dave Strijbos, Wr getunede Cagiva ophalen.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Indien ge ooit riskeert van op mijnen hof te komen ......zie maar dat ge rap kunt lopen.........Fox-kid schreef:
Ik denk dat we als volgt te werk moeten gaan als het aankomt op aanschaf van een oudje via marktplaats.
Ga er vanuit dat dat kreng al lang in de weg staat. Bel naar het vermelde telefoonnummer. Indien de man opneemt gewoon vragen naar de vrouw des huizes! Haar in twee regels zeggen dat je geïnteresseerd bent in een "dergelijke sloop motor" maar dat je de vermelde prijs wel erg hoog vindt en dat je er vanuit gaat dat het om een tikfout moet gaan. Je geeft vervolgens in één adem aan wat jij vindt dat zo'n hok waard is (laat haar er niet tussen anders komt die vent weer in beeld). Nu zij weet wat dat ding echt waard is (zij gelooft eerder de reacties uit de markt dan van haar vent) ontstaan er mogelijkheden voor jou. Reageren ze niet meteen op het bod dan laat je je telefoonnummer achter. Je laat even wat mensen een mailtje sturen met nog asocialere biedingen en ze (zij) zijn/is die motor helemaal ziek. (proces duurt ongeveer een dag of vijf). Vervolgens wordt je teruggebeld en kun je die strakke, nooit gebruikt voor wedstrijden, nette, ex Dave Strijbos, Wr getunede Cagiva ophalen.
Ha ha ha ik vind de reakties steeds leuker worden. Zal alles tzt gebruiken, en dan maar hopen dat ik niet op "gast" zunne hof kom
Alhoewel ik ben ex voetballer dus van huis uit supersnel!
Maar JWJ even over jouw vriendin: zij werkt ergens bij een bedrijf op afdeling:sales en is blond met ..... .......
Alhoewel ik ben ex voetballer dus van huis uit supersnel!
Maar JWJ even over jouw vriendin: zij werkt ergens bij een bedrijf op afdeling:sales en is blond met ..... .......
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Mijn vriendin: Mexico 1998, markt, adelaar houtsnijwerk, spanwijdte ca 1.25 meter, vraagprijs 150 dollar. Zij biedt schaamteloos 20 dollar en neemt hem mee voor 35. Ha, ha, die kerel is er nog ziek van. Net zoals Van Kekem Motoren en Leo Teunissen motoren, daar kocht/verkocht ze eens motorfietsen, ze is er niet meer welkom.
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
- Locatie: dr350
k ben de laatste tijd ook flink wat aan het rondkijken of marktplaats etc omdat k me xr250 wil inruilen voor een 125cc, en t valt me idd op dat er soms wel heel veel voor een oud ding word gevraagd, voor een paar honder euro meer heb je er bv ene uit 96.maar vanaf de andere kant gezien, die paar honderd euro extra is voor een beginner vaak net wat té veel geld, en bovendien, als je een oude motor bv bouwjaar tot pak em beet 91 ofzo een beetje onderhoud is deze wel weer redelijk waardevast wat niet bepaald te zeggen is van een nieuwere waar gewoon standaard elk jaar een flinke waardevermindering vanaf gaat. hierdoor kan het voor beginners toch interessant zijn een wat oudere motor te kopen, mocht het om een of andere reden niet bevallen, of juist wel en dus een nieuwere willen kopen da maak je ALS je niet te veel onkosten aan de motor hebt gehad gewoonlijk niet al te veel verlies op je motor.dat is ook de reden waarom ik op een oude cr125 (89)begonnen ben, toch veel mee geleerd en veel plezier van gehad en na een behoorlijke tijd voor hetzelfde bedrag heb kunnen verkopen.