Rondje Frankrijk Enduro/road trip

Vertel hier jouw verhalen van reizen. Reisverslagen, handige links, tips, nieuwtjes, reisorganisaties, hier kun je het kwijt.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Erwin P

Zojuist de knoop doorgehakt. Deze zomer nog een Enduro/road trip met de buscamper.

Het wordt een rondje Frankrijk en we pikken Pascuet in Noord-Spanje nog even mee

Hele grove planning is dit:
Afbeelding

Op de heenweg wat steden pakken. Nancy en Lyon bijvoorbeeld.

Dan een dag of 4 Boade Offroad Centre OF Rochepaule Enduro Domaine.

Monaco en/of Marseille meepakken als stedentripje.

Dan 4 a 5 dagen Pascuet Enduro rijden.

Carcassone als stedentripje.

Langs wat Enduro kennissen onderin Frankrijk.

Door richting Normandië om daar eea aan WW2 sights te gaan zien.

Weer terug naar huis.

Onderweg is er nog tijd/ruimte voor wat toerist uithangen of een Cross/Enduro park bezoeken.

Hier nog wel wat twijfels en misschien dat jullie nog tips en trics hebben.

Neem ik de Stark of Beta 300 mee...?
De Stark heeft geen kenteken dus alle stedentripjes moeten we met 2 personen op 1 motor. Ook zal lekke straatrijden op de mooie stukjes wereld er niet bij zijn. Ook moet er dan natuurlijk de generator mee in de bus.
Daarintegen rijdt het gewoon beter/leuker in het terrein en vooral als we nog een harde crossbaan tegenkomen is het dag en nacht verschil beter.

Welk park is mooier en waarom? Keuze Boade of Rochepaule.

Nog tips voor Cross/Enduro parken onderweg?
Andere toeristische zaken die we niet mogen missen?

Alle tips and trics zijn welkom!
StevenD

Hmm geen idee, sorry. Als er iets is wat wij overslaan zijn het steden en toeristische gebieden

Sent from my SM-S916B using Tapatalk

Martinezz57

Let ook op dat de milieuzones en zero emissie zones ruim aanwezig zijn in Frankrijk.
Lyon kan je vergeten met je bus denk ik.
Erwin P

Onze bus is Euro 6 dus dat gaat wel goed verwacht ik. Tot in het centrum rijden we toch niet want 6m lang en 2.5m hoog is meestal wel een issue. Dan pakken we de motor(en).
Martinezz57

Euro 6 geen probleem zolang je maar een milieu sticker (crit d'air) op je voorruit hebt . sticker kost iets van 4 euro, voor altijd. is auto gebonden.

Mijn bus uit 2006 is maar klasse 3 en dat levert omwegen op ;-)
Erwin P

Ja wij hebben klasse 2 en het lijkt er op dat we nog overal welkom zijn.

Aan de hand van je bericht toch even een sticker besteld. Net geen 5 euro incl verzending.
Miob

Ik wilde al beginnen over die sticker, bij ons duurde het namelijk 2 weken voor die binnen was. Controle erop is niet overal geautomatiseerd overigens.

Geen tips qua off road parken. Wel net in Normandië geweest met de motor, best leuk rijden daar, niet heel spectaculair. Wel veel off road te vinden daar overigens. Naast de d-day dingen die je daar OVERAL ziet (kies even goed welk museum je wilt, er zijn er tientallen) heb je in Bayeux ook het tapijt van Bayeux (https://nl.wikipedia.org/wiki/Tapijt_van_Bayeux), die stond bij mij hoog op het lijstje en zijn we dus ook geweest (maar moet wel je ding zijn. Als je gaat: ga vroeg, voor de drukte)
rroel

Waar heb je de enduro parken gevonden Erwin?

Ik zie dat Rochepaule in de buurt ligt waar de Endurose wordt gereden. Toen we daar de eerste keer naartoe gingen had ik na veel zoeken een enduro park in de buurt gevonden. Bestaat inmiddels niet meer. Mooie streek om offroad te rijden! Maar dan heb je een kenteken nodig.

Heb de websites even bekeken. Boade is 2x zo groot. Komt waarschijnlijk omdat ze 5 crossbanen hebben liggen. De beschrijving van Rochepaule lijkt wat meer op toeristen gericht. Maar dat heb ik bij Pascuet en in mindere mate Bilstain ook maar dat is niet echt het geval...

Krijg je niet 3 motoren in de bus...?

Erwin P

Thanks beide!
Kwa offroaden gaan we echt voor de parken. TET enz is eigenlijk een beetje beneden wat wij willen doen op de Enduro's. Daarmee willen we echt de Hard Enduro hoek in.

Die parken hebben kennissen het over gehad, maar zijn er nooit geweest.
Inderdaad hoe gelikt of juist niet de site is zegt natuurlijk weinig.

3 motoren past wel, maar is nogal over de top en dan kan het bed niet meer omlaag. Wij overnachten nog wel eens regelmatig onderweg dus dat is geen optie.
GezwindeSpoed

Wijn zijn door Rocamadour gekomen, stad uitgehakt in rots. Volgens mij ligt dat ook op jouw route. Schijnen ze ook goede kaas te hebben.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
rroel

Boade heeft een extreme sectie ingericht.

The new Off-Road fashion : Extreme
The Boade Motorcycle Club has become aware of this need and has created a 18km loop course for Enduro and trial motorcycles on its property, with crossings, going up dry streams, roots, scree, in the quarry as well as tree trunks and perilous climbs.
Erwin P

GezwindeSpoed schreef: zo jul 06, 2025 12:45 Wijn zijn door Rocamadour gekomen, stad uitgehakt in rots. Volgens mij ligt dat ook op jouw route. Schijnen ze ook goede kaas te hebben.
Heel mooi, als het niet te ver om is pakken we dat zeker mee!
Erwin P

rroel schreef: zo jul 06, 2025 12:49 Boade heeft een extreme sectie ingericht.

The new Off-Road fashion : Extreme
The Boade Motorcycle Club has become aware of this need and has created a 18km loop course for Enduro and trial motorcycles on its property, with crossings, going up dry streams, roots, scree, in the quarry as well as tree trunks and perilous climbs.
Had het gezien inderdaad. Maar bij Boade nog niet helemaal over uit of het nou allemaal afgezette loopjes zijn of vrij rijden zoals Bilstain/Pascuet. Dat laatste heeft voor ons de voorkeur.
rroel

Nee das niet heel duidelijk. Even mailtje aan wagen. Gaat redelijk goed in het Engels nu de Fransen ook google translate hebben ontdekt.

Het plaatje (dat niet upload, rechtsboven op de site onder terrains boade) zegt dat er bepijlde routes zijn, maar ook dat er terreinen voor alle niveaus zijn.
Plaats reactie