Mijn zoontje is negen en hard aan het sparen voor een crossmotor.
Wij wonen aan het rand van het dorp en hebben de beschikking over een ruime tuin en wat stukjes gemeente grond waar op gereden wordt.
Aangezien wij van hem geen crosser willen maken ivm het vele lichamelijke letsel wat daarbij komt, zal hij het met die terreinen moeten doen. Ik heb ook nog zitten kijken naar trial maar dat lijkt hem minder leuk. En de modellen vindt hij niet mooi.
Om de overlast en het gemak te verhogen zit ik te kijken naar een elektrische motor.
Er zijn modellen van 1800w 60V beschikbaar voor €950,-.
Het hoeft geen high end materiaal te zijn omdat hij er toch geen wedstrijden mee gaat rijden.
Zijn er mensen met ervaring met die dingen? Of hebben jullie nog betere opties? Ik hoor het graag.
Welke motor voor een negenjarige
Moderator: ghulst
Dan is elektrisch sowieso en goed idee. Wel lastig want die zijn er als crossertjes alleen als 50cc tegenhanger en die krijgen al heel snel moeite met een 9 jarige, laat staan 11. In de trail zijn er meer opties.
Mijn ervaring is wel dat het meeste letsel juist op het veld/tuin enz gebeurt en veel minder op de baan. Er gaat toch gel gedaan worden en wanneer het er niet op ingericht is escaleert dat sneller.
Heb je linkjes van wat je op het oog hebt?
Mijn ervaring is wel dat het meeste letsel juist op het veld/tuin enz gebeurt en veel minder op de baan. Er gaat toch gel gedaan worden en wanneer het er niet op ingericht is escaleert dat sneller.
Heb je linkjes van wat je op het oog hebt?
-
Bedankt voor je reactie.
Dat is ook waar ik mee zit. En gelijk de reden dat het ook budgetvriendelijk wil houden omdat ik verwacht dat hij met een paar jaar toe is aan een grotere maat.
Dit is waar ik nu naar kijk: https://www.marktplaats.nl/v/kinderen-e ... model-2025
Het liefst zou ik gelijk een Surron/Talaria of iets dergelijks kopen maar die zijn nog behoorlijk aan de prijs en net aan de grote kant. Hij kan dan niet goed met zijn voeten bij de grond. Hij heeft er weleens op gereden en dat ging maar als hij alleen gaat rijden is dat aan de grote/zware kant. Ik twijfel ook nog of ik misschien niet mijn motor weg ga doen en dan gelijk over ga op een Stark. Maar als ik rij dan is dat meestal een hele dag. En daar is de accu nog net te klein voor. First world problems.
Dat is ook waar ik mee zit. En gelijk de reden dat het ook budgetvriendelijk wil houden omdat ik verwacht dat hij met een paar jaar toe is aan een grotere maat.
Dit is waar ik nu naar kijk: https://www.marktplaats.nl/v/kinderen-e ... model-2025
Het liefst zou ik gelijk een Surron/Talaria of iets dergelijks kopen maar die zijn nog behoorlijk aan de prijs en net aan de grote kant. Hij kan dan niet goed met zijn voeten bij de grond. Hij heeft er weleens op gereden en dat ging maar als hij alleen gaat rijden is dat aan de grote/zware kant. Ik twijfel ook nog of ik misschien niet mijn motor weg ga doen en dan gelijk over ga op een Stark. Maar als ik rij dan is dat meestal een hele dag. En daar is de accu nog net te klein voor. First world problems.