mengflesje voor onderweg

Koffers, tassen, tenten, branders, slaapzakken &amp matrasjes, waterzakken, EHBO, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
gerbenb
Contacteer:

gisteren is er iets gebeurd waar ik al langer bang voor ben: mn flesje met tweetakt olie is gaan lekken. Gelukkig had ik het flesje in een zip-bag gedaan, dus mn krentebolletjes waren nog prima te eten....

Ik ben dus op zoek naar het allerbest lekvrije olieflesje! Maatverdeling is wel handig, maar dat kan ik er zelf natuurlijk ook op zetten. Transparant is dus wel handige vereiste. Zou een frisdrank-petflesje werken...

Wat zijn jullie tips met al die jaren ervaring hier op het forum?

Ohja, tis voor mijn Rieju MR300

gr Gerben
'24 Rieju MR300; '13 BMW R1200 GS lc; '01 Toyota Celsior; '79 Chevrolet Camaro
Erwin P

Eigenlijk smeren ze allemaal bij ons. Op een of andere manier schijnt het heel lastig te zijn om een fatsoenlijke dop te maken.

Je hebt best kans dat een klein frisdrank flesje nog wel eens het beste dicht kon zijn.
Ik weet van Cola dat ze ontworpen zijn op 30 Bar. Dus ook gas en vloeistofdicht op 30 bar.
gerbenb
Contacteer:

@Airhead : die van Polissport gaan dus lekken.... En ik denk dat al die flesjes allemaal hetzelfde zijn. Prima om in de werkplaats te mengen, maar niet om mee te nemen.

@Erwin P ja, geen idee waarom die doppen niet goed zijn!! Ik had een flesje al direct kapot gedraaid doordat ik de dop ' goed' wilde aandraaien en die draaide dus door.... En in al die doppen zit zon plastic pannekoekje die er uit valt.. Ik was al heel voorzichtig en toch lekkage.
GezwindeSpoed

Waar woont je huis? Ik heb hier op m'n werk goed flesjes waarin chemicaliën worden verstuurd. Zit geen inlay in de dop, zijn transparant en natuurlijk bestendig.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
keewhip

Op langere motor reizen naam ik altijd een halve liter olie mee in een fuelfriend mini jerrycan.
Semi doorzichtig, geen maatverdeling, erg sterk en heeft bij mij nooit gelekt.
Maatverdeling kan je er zelf op zetten met olievaste? marker.

https://www.shop-fuelfriend.de/FuelFrie ... ated-spout

En (wellicht weer) in NL te krijgen bij NF lid:
https://rollingmavericks.com/collection ... 6023697732

gerbenb
Contacteer:

GezwindeSpoed schreef: vr apr 18, 2025 07:12 Waar woont je huis?
Uuuuuu (Utrecht dus)

@keewhip Yup, dat ziet er stevig uit.
ghulst
Site Admin
Contacteer:

Misschien eens kijken naar glazen flesjes met metalen dopjes? Die gebruik ik zelf ook wel om dressings te maken en mee te nemen. Afhankelijk van hoeveel je nodig hebt, gebruik ik bijvoorbeeld ook wel kleine wijnflesjes. Nog geen ellende mee gehad.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Plaats reactie