
Pierer vraagt aanstaand weekend het faillisement aan voor KTM...
Moderator: ghulst
Dat lijkt me niet meer dan logisch. Hij heeft een hoop gedaan om het op te bouwen, maar ook zeker zoveel om het nu te laten stranden. 

Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
OMG, een goed of juist heel slecht teken?
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Heel normaal gevecht op hoog niveau; investeerders willen graag controle over hun investeringen en het wilde ego van de oorspronkelijke entrepreneurs staat rendement vaak in de weg. Ze zijn vaak meer geïnteresseerd in prestige dan in marktaandeel. De oorspronkelijke ondernemers vaak meer in klanttevredenheid, maar dat was nou net even een manco bij Pieter!
Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk


-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo okt 13, 2021 23:08
Zou erg jammer zijn als ze er niet uitkomen en de boel failliet gaat.
Gister is de rechtbank akkoord gegaan met het schuldenplan van de Pierer group.
KTM is dinsdag aan de beurt, maar gezien de uitslag van gisteren heeft het alle schijn van dat het waarschijnlijk toch nog goed komt.
KTM is dinsdag aan de beurt, maar gezien de uitslag van gisteren heeft het alle schijn van dat het waarschijnlijk toch nog goed komt.
Als het slecht gaat moet je je verdriet verdrinken, als het goed gaat moet je proosten, altijd een goeie reden!
-
- Berichten: 248
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
EDIT:
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
De rechtszaak heeft er toe geleid dat KTM door mag, maar er moet serieus geld komen van een investeerder binnen 3 maand.
Heeft me wel aan het denken gezet. Als KTM nou zou verdwijnen ontstaat er een gigantisch vacuüm op de markt. Ze verkochten dan veel te weinig motoren naar wat ze produceerden, maar ze verkochten er nog wel gigantisch veel en ook nog eens van een bepaald type motor dat maar weinigen aanbieden. Adrenaline ''Ready to Race'' machines in een steeds braver wordende wereld.
Wat denken jullie dat er met dat gat in de markt gaat gebeuren?
Ik denk dat:
- Beta en Sherco de messen aan het slijpen zijn om de Enduro markt volledig naar zich toe te trekken.
- Stark gaat serieuze aanvallen doen op de MX verkopen en gaat ook inzetten op de Enduro markt al wordt dat laatste lastig mbt range. Je ziet het hooligan gehalte al wel in hun commercials dus wie weet spelen ze op deze doelgroep in.
- Triumph en Ducati gaan serieus in de MX markt mee doen. De kopers van de duurste crossers zitten plots zonder een over de top premium crosser (ICE dan).
- In de ADV en straatcategorie zie ik zo nog niemand naar voren komen die het ''fast and loud'' van KTM over kan nemen. De Japanners zijn daar veel te braaf voor. BMW en Triumph gaan daar ook net niet voor. Misschien dat Aprilia en Ducati met echt stevige Rally uitvoeringen gaan komen...?
Heeft me wel aan het denken gezet. Als KTM nou zou verdwijnen ontstaat er een gigantisch vacuüm op de markt. Ze verkochten dan veel te weinig motoren naar wat ze produceerden, maar ze verkochten er nog wel gigantisch veel en ook nog eens van een bepaald type motor dat maar weinigen aanbieden. Adrenaline ''Ready to Race'' machines in een steeds braver wordende wereld.
Wat denken jullie dat er met dat gat in de markt gaat gebeuren?
Ik denk dat:
- Beta en Sherco de messen aan het slijpen zijn om de Enduro markt volledig naar zich toe te trekken.
- Stark gaat serieuze aanvallen doen op de MX verkopen en gaat ook inzetten op de Enduro markt al wordt dat laatste lastig mbt range. Je ziet het hooligan gehalte al wel in hun commercials dus wie weet spelen ze op deze doelgroep in.
- Triumph en Ducati gaan serieus in de MX markt mee doen. De kopers van de duurste crossers zitten plots zonder een over de top premium crosser (ICE dan).
- In de ADV en straatcategorie zie ik zo nog niemand naar voren komen die het ''fast and loud'' van KTM over kan nemen. De Japanners zijn daar veel te braaf voor. BMW en Triumph gaan daar ook net niet voor. Misschien dat Aprilia en Ducati met echt stevige Rally uitvoeringen gaan komen...?
CFMoto heeft het mes al geslepen en al klaar liggen met haar nieuwe MT-X 800; het zadeltank principe is al geleend. KTM zal er vast geen bezwaar tegen hebben om t.z.t. WP componenten te leveren of zelfs die hele toko door te verkopen aan de Chinezen?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk


Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

even off topic, ik zag het gezicht van een (ex) Ziggo reporter voorbij komen..........
verder erg informatief zoals alle content van F9
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06