Het moeilijkste aan off-roaden is...
Moderator: ghulst
Terug on topic: Hier heb je veel bolle zandwegen. Het midden is onbereden en zacht en licht fors (soms bijna 50cm!) hoger dan de 'sporen', die soms ook nog zacht zijn. Dan kan je kiezen voor het ongemakkelijke midden, of behoorlijk off camber in de sporen die soms zacht zijn. Dat off camber in zand vind ik best pittig op een zware adventure.
Het beste is vaak om bij twijfel eerst de hoge route te nemen. De geul in kan altijd nog, er uit kan tegenvallen.Miob schreef: ↑di feb 04, 2025 07:45 Terug on topic: Hier heb je veel bolle zandwegen. Het midden is onbereden en zacht en licht fors (soms bijna 50cm!) hoger dan de 'sporen', die soms ook nog zacht zijn. Dan kan je kiezen voor het ongemakkelijke midden, of behoorlijk off camber in de sporen die soms zacht zijn. Dat off camber in zand vind ik best pittig op een zware adventure.
- GezwindeSpoed
- Berichten: 191
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Met een dikke motor rij ik toch vaak bewust de lage sporen, hij glijdt toch uiteindelijk wel naar beneden. Vooral in N. Frankrijk heb je veel stukjes bos met diepe sporen vaak ook nog kleiharde klei. Is een uitdaging om met een zware jongen te rijden. op een enduro kan je makkelijk van spoor wisselen dus minder erg als je het verkeerde spoor hebt gekozen.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Uiteindelijk wel, maar dat diepe spoor stel ik zo lang mogelijk uit zodat ik zo lang mogelijk keuze heb, vooral met de zware motor.GezwindeSpoed schreef: ↑wo feb 05, 2025 08:13 Met een dikke motor rij ik toch vaak bewust de lage sporen, hij glijdt toch uiteindelijk wel naar beneden. Vooral in N. Frankrijk heb je veel stukjes bos met diepe sporen vaak ook nog kleiharde klei. Is een uitdaging om met een zware jongen te rijden. op een enduro kan je makkelijk van spoor wisselen dus minder erg als je het verkeerde spoor hebt gekozen.