mooie foto's, ik zou willen dat ik de helft van de skills van deze mannen had....
Futurist
Dakar 2025
Moderator: ghulst
Met 1/10 ben ik ook al wel tevreden. Wat een rijders!
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Heel jammer voor Mason Klein en zijn Kobe 450 EX Rally. Blijkbaar is zijn nokkenas gebroken en daardoor kon hij niet verder. Terwijl hij eerder toch goed vooraan reed.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
- GezwindeSpoed
- Berichten: 177
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Vergeet niet dat er voorgaande jaren ook altijd mensen waren die met de hand draaiend aan hun roadbook over de finish kwamen. Dus logisch dat er ook wat problemen met de tablets zijn.
Van het weekend veel Rally POV gekeken met Engels subtitels, erg leuk wat zij doen en wat een lol hebben die Italianen.
Van het weekend veel Rally POV gekeken met Engels subtitels, erg leuk wat zij doen en wat een lol hebben die Italianen.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
inderdaad maar dan meestal na een val en dan kan je nog verder, nu geen beeld meer, speed limits kon Van Beveren niet meer zien, ... Benji Melot moest gisteren 1.5 uur wachten op een nieuwe tablet onderweg en dan heb je s'avonds ook direct een 1.5 uur minder om te sleutelen etc...
En kost nog veel energie om je tijd terug te krijgen, waren er bij waar ze bij de start de volgende dag de tijdscorrectie nog niet verrekend hadden
Had toch wat stabielere hardware verwacht van ERTF, in de auto's precies minder problemen dus zal misschien door de schokken komen.
ja die Italianen hebben wel plezier, moois manier om het te doen, die maakt goede filmpjes, heb daar vroeger regelmatig naar gekeken omdat hij zo goede roadbook filmpjes maakte goed om te leren
En kost nog veel energie om je tijd terug te krijgen, waren er bij waar ze bij de start de volgende dag de tijdscorrectie nog niet verrekend hadden
Had toch wat stabielere hardware verwacht van ERTF, in de auto's precies minder problemen dus zal misschien door de schokken komen.
ja die Italianen hebben wel plezier, moois manier om het te doen, die maakt goede filmpjes, heb daar vroeger regelmatig naar gekeken omdat hij zo goede roadbook filmpjes maakte goed om te leren
Misschien moet er toch een soort "second screen" komen dat kleiner is en minder informatie geeft, maar waar je eventueel wel mee thuis kunt komen. De tablets zijn natuurlijk best gevoelig, zeker in een rotsige woestijn. Dan sneuvelt een scherm snel genoeg. Of misschien wel het scheiden van het scherm en de computer. Een extra scherm kun je nog wel ergens in steken. Ompluggen en gaan.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Het roadbook vertelt ook de gevaarlijke punten, en de speed zones. Je zou kunnen beargumenteren dat er zonder roadbook niet gereden mag worden, vanwege veiligheid voor de rijder en de omgeving.
Belangrijkste verschil tussen het papieren roadbook en de franse ERTF units van de organisatie is de verantwoordelijkheid erachter. Als je je papieren roadbookhouder crasht of de electronische bediening gaat kapot, dan mag je dat jezelf aanrekenen.
Aan een kapotte ERTF unit kun je niets doen, tenzij je 'm fysiek kapot gemaakt hebt bij een crash. Maar daar gaat het meestal niet over. Aan het begin van de rally hoorde ik dat hij erg gevoelig was voor interferentie (EMI). Ik verwacht dat ook de trillingen problemen veroorzaken.
Over Mason Klein: In het interview vanaf de piste dat gisteren bij RTL en Eurosport werd uitgezonden klonk het wel erg bijzonder: De krukas is gebroken, dus ik kan 'm niet meer starten. En ik heb ook geen benzine meer... Voor de rustdag had hij een dag fysieke problemen en een keer midden op de proef last van z'n ogen. Het zit 'm niet mee.... Jammer voor hem en voor Kove.
Belangrijkste verschil tussen het papieren roadbook en de franse ERTF units van de organisatie is de verantwoordelijkheid erachter. Als je je papieren roadbookhouder crasht of de electronische bediening gaat kapot, dan mag je dat jezelf aanrekenen.
Aan een kapotte ERTF unit kun je niets doen, tenzij je 'm fysiek kapot gemaakt hebt bij een crash. Maar daar gaat het meestal niet over. Aan het begin van de rally hoorde ik dat hij erg gevoelig was voor interferentie (EMI). Ik verwacht dat ook de trillingen problemen veroorzaken.
Over Mason Klein: In het interview vanaf de piste dat gisteren bij RTL en Eurosport werd uitgezonden klonk het wel erg bijzonder: De krukas is gebroken, dus ik kan 'm niet meer starten. En ik heb ook geen benzine meer... Voor de rustdag had hij een dag fysieke problemen en een keer midden op de proef last van z'n ogen. Het zit 'm niet mee.... Jammer voor hem en voor Kove.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Het is niet het scherm dat kapotgaat maar ergens binnenin.
Zag het gisteren in de video van Benji Melot, daar is er altijd 5 minuten verduidelijking/visie van de stand/ reglementering en daarbij werd er ook gezegd dat de 80 km dat hij iemand volgde tot aan het eerste controlepunt dat dit levensgevaarlijk is je dan niet weet waar de gevaarlijke punten zijn.
Dat is altijd het mooie aan rally, iedereen heeft zijn strijd en zijn eigen verhaal.
Zag het gisteren in de video van Benji Melot, daar is er altijd 5 minuten verduidelijking/visie van de stand/ reglementering en daarbij werd er ook gezegd dat de 80 km dat hij iemand volgde tot aan het eerste controlepunt dat dit levensgevaarlijk is je dan niet weet waar de gevaarlijke punten zijn.
Dat is altijd het mooie aan rally, iedereen heeft zijn strijd en zijn eigen verhaal.
Wat ik ook soms niet begrijp is dat er een deelnemer niet tevreden is van zijn achterschokbreker, na rit 8 kaart hij dat maar aan bij WP en daar zeggen ze dat bijna iedereen dat erover klaagt zijn SAG nog niet gecontroleerd heeft, hij doet dat dan eindelijk ook en moet een lichtere veer plaatsen en is dan heel tevreden over de vering, je steekt een kapitaal in de Dakar maar de vering eens testen vooraf gebeurt niet??
Ja bijzonder he... Als ik zoiets ging doen ging ik toch echt even met een vering tuner naar de baan. De SAG afstellen is iig nog het minste...
Ik hoorde ook wel een of twee rijders opmerkingen maken waardoor ik me afvroeg of ze sowieso wel eens een zandduin gezien hadden. Dat verbaasde mij ook wel. Je gaat dan toch eerst eens een andere race rijden om te trainen/oefenen?
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Ik keek ff terug en hoorde een mooi verhaal van een van de motorrijders: hij had door een val zijn schakelpook beschadigd, maar had een reserve. Deze reservepook verloor hij, en door een achterop komende auto (die over hetzelfde pad reed) was deze niet meer terug te vinden.
Hij bedacht zich dat een paar kilometer terug een motor stond van een uitvaller, en liep daar naartoe (half uurtje). Daar was al iemand die bij dezelfde motor het achterwiel aan het demonteren was. Samen demonteerden ze het wiel, en de pook, en achterop werd hij weer bij zijn eigen motor gebracht.
Daar aangekomen bleek de motor benzine te lekken: iemand had zijn benzine uit de tank gehaald, en de snelsluiting kapot gemaakt… dus weer terug naar de donormotor voor benzine, snelsuiting….
Maar wel blij, want stage gefinished…
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hij bedacht zich dat een paar kilometer terug een motor stond van een uitvaller, en liep daar naartoe (half uurtje). Daar was al iemand die bij dezelfde motor het achterwiel aan het demonteren was. Samen demonteerden ze het wiel, en de pook, en achterop werd hij weer bij zijn eigen motor gebracht.
Daar aangekomen bleek de motor benzine te lekken: iemand had zijn benzine uit de tank gehaald, en de snelsluiting kapot gemaakt… dus weer terug naar de donormotor voor benzine, snelsuiting….
Maar wel blij, want stage gefinished…
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dakar zit altijd vol met avonturen...
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Ik weet niet of elkaars motor slopen onder avonturen valt.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Het is wel avontuurlijk als je bij je gesloopte motor terugkomt in het midden van de woestijn. Of tenminste, ik zou dat wel een uitdaging vinden...
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
mooie verhalen,
bij de AER was er iemand die op dag 2 ofzo niet meer verder kon met zijn Triumph, een andere deelnemer kon niet verder wegens lichamelijke pech en heeft zijn KTM7/890 doorgegeven aan de Triumph rijder die dan uitgereden heeft.
bij de AER was er iemand die op dag 2 ofzo niet meer verder kon met zijn Triumph, een andere deelnemer kon niet verder wegens lichamelijke pech en heeft zijn KTM7/890 doorgegeven aan de Triumph rijder die dan uitgereden heeft.
Dat zijn mooie dingen, bij de Enduro zie je het wel eens in het klein. Allerhande onderdelen worden afgestaan van een motor die het toch niet meer doet of waar de rijder van klaar is.