Kawasaki piekt

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Noppy
Berichten: 3035
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Echt ongelofelijk, dit had ik niet zien aankomen. Voor mij was Kawasaki altijd een subtopper en al helemaal op gebied van off-road. Misschien toch eens koekeloeren bij dit groene merk zodra hun twin adventure bike op de markt komt?AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

:toost:
Erwin P
Berichten: 414
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Madame heeft een Versys 300 twin welke veel capabeler is dan de specsheet doet vermoeden.
Zodra het technisch wordt tussen de rotsen en stenen geeft die alle grote twin blokken het nakijken omdat die zo netjes van onderuit loopt.

Ik ben dan ook heel benieuwd wat ze neer gaan zetten. Ik hoop:
OF een goedkope basic fiets zoals de Versys 300
OF net wat meer moeite waardoor performance onderdelen van andere merken passen.

Ik zie het namelijk niet gebeuren dat het een KTM 890 concurrent wordt kwa aankleding, dat is niet wat Kawasaki doet.
Gebruikersavatar
Grandia
Berichten: 31
Lid geworden op: vr jun 28, 2024 09:49

Ze hebben nog snel 195 motoren op kenteken gezet om de eerste plek te kunnen claimen.
Erwin P
Berichten: 414
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Of om de Euro 5 modellen niet te hoeven schrotten?
Noppy
Berichten: 3035
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Kan, maar dat kon KTM niet meer redden van fors ingrijpen. Als ze die 130.000 apparaten in NL op kenteken hadden willen zetten hadden ze ook nog eens de BPM moeten voorschieten aan de dealers, dus het zal vast in een ander EU land dan NL gedaan zijn, toch?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk


Laatst gewijzigd door Noppy op do jan 02, 2025 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
:toost:
Erwin P
Berichten: 414
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Nouja er staan ook zeker zoveel motoren bij de dealers.
Hier staan ten alle tijden wel een stuk of 15 Kawasaki's bij de lokale dealer.

Ik vermoed dat er een hele vloot aan Nederlandse KTM's op kenteken gekomen zijn afgelopen maanden.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 512
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Ze staan ook gewoon met 6 motoren in de top 25. Maar ook met motoren die misschien niet veel in deze groep voorbij zouden komen, zoals de Z900 en de Vulcan S. :) Goed gedaan wel.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
StevenD
Berichten: 80
Lid geworden op: ma jul 11, 2005 12:24

Ik voorzie een markt voor bèta de komende jaren. En om het voor te zijn begin ik er nu maar vast mee :-)

Sent from my SM-S916B using Tapatalk

Noppy
Berichten: 3035
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

StevenD schreef:Ik voorzie een markt voor bèta de komende jaren. En om het voor te zijn begin ik er nu maar vast mee :-)

Sent from my SM-S916B using Tapatalk
Beta 390?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

:toost:
StevenD
Berichten: 80
Lid geworden op: ma jul 11, 2005 12:24

Yes 390 '25 als als alleskunner. Van woonwerk tot Enduro en vakantie

Sent from my SM-S916B using Tapatalk

Noppy
Berichten: 3035
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Leuk hoor! Mooi gereedschap! Ik heb ook een oogje op die 390!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

:toost:
Erwin P
Berichten: 414
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

De Beta 390 voor woon-werk ja?

Die zuigers gaan inmiddels vaak wel 500 uur mee bij hobby gebruik, maar die oliewissels om de paar uur zouden me toch wel tegenstaan bij straatgebruik.
Met dat mini beetje olie voor de krukasholte ontkom je er gewoon niet aan om het vaak te doen, al blijft het wel schoner omdat er geen koppeling en tandwielkast in draaien natuurlijk.
StevenD
Berichten: 80
Lid geworden op: ma jul 11, 2005 12:24

Kom maar eens proberen of het wat voor je is Frank.

Hoi Erwin, we gaan het meemaken! bij de moderne KTM's was de oliewissel van 1,2 liter bij vakantiegebruik ook niet 10-15 uur maar in de duizenden kilometers. Hier zit 0,8 of 0,9 in voor alleen de kruk, geen tandwielen en koppeling wat de olie sloopt, zou mij niet verbazen als het minstens zo lang mee gaat.

edit:
Instructieboekje geeft 30 uur aan voor olie.
Noppy
Berichten: 3035
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Leuk! Coentunnel pakken? Denk dat je zorgeloos een volle week op de krukas olie kunt rijden en misschien wel langer. Op de bakolie misschien wel een volle maand indien je er single grade ingooit (hoor ook van mensen die er gewoon ATFIII inkiepen )

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

:toost:
Erwin P
Berichten: 414
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Die 30 uur zou ik dan zeker aanhouden. 30 uur x 60 km/h oid is 1800km dus niet eens heel gek.

Rekken zou ik bij deze machines niet zo snel doen omdat ze ook op straat nog best wel klappen maken. Compressieverhouding, kleptiming enz veranderd natuurlijk niks aan.

Bakolie durf ik wel lang op te doen. Die maakt immers niks meer mee dan op een straatmotor.
Bij de 2T kan die er ook best lang in zitten.
Noppy
Berichten: 3035
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Voor ww verkeer zou ik zeer zeker een cush drive opzoeken; geloof dat ze al 10j met dezelfde wielen rijden. Diefstal gevoeligheid van een enduro is wel groot, dus ik zou 'm op het werk binnen zetten en met de lift naar boven meenemen. Mocht dat niet passen, pak je gewoon de trap Steven! Zal wat bekijks geven maar nood breekt wet!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk


:toost:
futurist
Berichten: 3434
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Hees België

Er stond Kawasaki piekt en nu gaan de meeste reacties ineens over een Beta. :? :lol:
Het was misschien ook voor het Café bedoeld als bar praat. Wat mij opvalt bij de Beta line up dat de 480 maar een paar honderd euries duurder is dan de 390, en dat ze hetzelfde wegen, voor ww verkeer zal de 450 het wel gemakkelijker hebben en dus minder slijtage hebben. Voor mij zou de keus dan op de 480 vallen, als ik het geld had natuurlijk........
Ik vermoed dat het niet vaak is voorgevallen dat Kawa lijstaanvoerder kentekenregistraties was in een jaar. Ik zag ook de -12 en -14% van KTM en Ducati. Gelukkig heeft Ducati een sterke back up voor magere jaren als zie ik die duitsers er ook gerust voor aan om het te verkopen als er geen winst meer in zit, ze hebben al genoeg moeite om hun eigen fabrieken open te houden......

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Erwin P
Berichten: 414
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Die Beta's zijn natuurlijk Enduro fietsen en meer is niet altijd meer daar. Roterende massa, waar ligt de powerband enz is ook vrij belangrijk. De grote 4T'en slaan op lage snelheid super makkelijk af en in singletrails, over obstakels enz vrij waardeloos.
Als lichtgewicht straat/TET motor is het natuurlijk weer super. Verder deelt Beta op het blok en de veren van de ophanging bijna alles tussen de 125 tm 480. Dat er weinig verschil in kosten zit kloot dus wel. Het onderblok is op de krukas en primaire vertanding na ook hetzelfde van 390 tm 480, een groot prijsverschil zou dus raar zijn.

Van Kawasaki vind ik het vooral erg jammer dat ze de Versys 300 nooit doorontwikkeld hebben voor de nieuwe Euro normen. Zoeen heeft Madame als woon-werk en reis motor. Echt een geweldig fietsje dat ook nog best wel verkocht.
We hebben afgelopen najaar wel spyshots in die richting gezien dus wie weet.

Kawasaki is natuurlijk ook redelijk budget, heeft ze denk ik ook wel geholpen in duurder wordende tijden. Voor de prijs van een 2e hands Europeaan uit de garantie koop je een nieuwe Kawa.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 512
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Afbeelding

Op de EICMA werd natuurlijk wel een hint gegeven naar een nieuwe KLE. Misschien weer een 450/500 in de strijd met de 400 klasse van verschillende merken. Dat zou het wel interessant maken. Of ze gaan richting een 700 in de strijd tegen de Transalp/T7/V-Strom 800…
Afwachten. Ze zitten in ieder geval niet stil.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Erwin P
Berichten: 414
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Als ik zo naar het voorwiel en de enkele schijf kijk denk ik dat hier de Ninja/Z/Vulcan 500 twin in ligt. Ook aan de uitlaatbochten te zie trouwens.

Ik zie veel verbeteringen tov de Versys 300, dus ben benieuwd!
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 512
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Dit zou zo maar een mooi nieuwe ster in het segment kunnen zijn. De KLE was op zich altijd wel een lichtje motor, dus als ze deze dan ook wat lichter maken dan de Versys, dan zou dat helemaal niet verkeerd zijn. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Plaats reactie