Wat is jouw motorhistorie?

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
ghulst
Site Admin
Contacteer:

Er zijn hier mensen die al heel lang op allerlei motoren rijden. Het leek me wel leuk om mensen die verhalen te laten vertellen. Dus, vertel het verhaal van die motor die je had voor die verre reis. Die motor die je op de meest vervelende momenten liet staan, of waaraan je je hart verpand had, tegen beter weten in.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
ghulst
Site Admin
Contacteer:

Afbeelding

Ik wil hem wel aftrappen met mijn DR Big. Ik werd getipt door een DR Big clublid van deze site dat deze BIG in een tuin in Eindhoven stond te wachten op een nieuwe eigenaar. Dus haakte ik een aanhanger aan de auto en ging onderweg. De BIG startte en liep, maar daar had je het wel mee gezegd. De vorkpoten lekten, hij liep niet lekker en er zaten een berg dingen aan die moesten gebeuren. Dat mocht de pret niet drukken, dus ik was al snel aan de gang. De motor is een heel eind uit elkaar geweest om alles in orde te krijgen. Een behoorlijke klus, maar dan heb je wel wat.
Dacht ik…
Dat viel tegen. Hoewel ik hem echt leuk vond om te zien en helemaal niet gek vond rijden, vonden mijn benen hem verschrikkelijk. :lol: Ik kon er niet langer dan een half uurtje op rijden tot ik last kreeg van mijn liezen. Geen idee waarom, maar zo was het wel. Dus de motor waarvan ik had gehoopt dat ik er wat leuke offroad kilometers mee zou gaan maken, is uiteindelijk vrij snel verkocht na maar weinig kilometers. Helaas.
Met de 1150 GS die ik er toen naast had, ben ik wel offroad geweest, maar dat is een verhaal voor een andere post. :)
blackSP

M'n eerste motor was in 1981 een Honda CB200 uit 1972. Zoals op het plaatje alleen niet zo mooi onderhouden. Hij was zo rot dat ik alles moest overspuiten, blok renoveren, uitlaten dichten met uitlatendichtmiddel zoals die in garages werd gebruikt. Daarna volgde gedurende 44 jaar als ik goed tel ̶2̶8̶ 32 andere motoren, echt van alles en nog wat gereden, soms maar een half jaar, andere hield ik tot zo'n 4 a 5 jaar. Soms 2 tegelijk, 1 keer zelfs 3 in de garage gehad. Twee Goldwings, een GL1000 en een GL1100, en een CX500 die het overnam. Verder Yamaha, Kawasaki, Suzuki, SWM. Allerlei Ducs, BMWs Harleys, KTM. Voordat ik offroad ging rijden reed ik circuit. Zomeravondcompetitie, CRT trainingen gegeven. Marshal geweest op circuitdagen maar ook bij een aantal Boxercups en 1x zelfs marshal bij de WSB Assen.

Na een enorme crash tijdens een race op Assen ergens begin 2000 gestopt met circuit en overgestapt op offroad rijden. 'Dat is veel veiliger joh' zei iemand. Haha...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door blackSP op za jan 11, 2025 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
ARM oldtimer
'21 KTM 690 Enduro
ghulst
Site Admin
Contacteer:

Veiligheid is relatief, toch? ;) Mooie motoren hoor. Ik heb nog veel meer gehad ook, maar ik spreid het wat over de berichten. Het circuit lijkt me wel mooi om nog eens te doen. Gewoon om het eens te ervaren. :)
STTEVE
Contacteer:

Ik heb alleen noppenmotoren gehad, geinspireerd door een vriendje : zijn ooms hadden allemaal offroad motoren: XT500, XL/XR500. We mochten dan achterop, of zelf rondjes rijden op een TL125 trailmotor, of een RM125 crosser.
Mijn eerste motor was een XT350, die had ik 13 jaar, daar reed ik overal heen, van boodschappen met mijn toenmalige vriendin achterop, vakantie, woon-werk en offroadritjes (over het toen in aanbouw zijn stuk van de A27, van de Stichtse Brug naar Lelystad). Ik had geen auto, dus alles op dat ding.
Daarna volgden (in willekeurige volgorde en soms tegelijk) een TT600E, drie keer een TTR600, een WR400F 1998, een XTZ660 1991, XT600 2kf, XT500 uit 1978, XR400, DRZ400S, twee maal een TT350.
TT350 heb ik nu nog, samen met een KTM690. Even terugrekenend is er inmiddels 35 jaar voorbij… pfff

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Plaats reactie