De begrafenis meeting van ARM

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Waar is dat dan?
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Noppy
Berichten: 3041
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Mooie Maasvlakte!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

:toost:
futurist
Berichten: 3435
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Hees België

Ik ben weer wat vaker op het forum en was vroeger heel af en toe op het ARM forum maar uit het hierboven geposte materiaal blijkt wel waarom het ARM ter zielen is gegaan. Laten we eerlijk wezen, in Nederland (en België) is off road rijden niet echt goed meer om te doen zonder, tegen schenen te trappen, moeilijk te regelen vergunningen te moeten verkrijgen, afgesloten paden te betreden, gespannen kabels te ontwijken en niet meer leuke omstandigheden te ervaren. Het is heel jammer en ik denk nog met weemoed terug aan een 5 tal dagen off road rond Briancon met gelijkgestemden Biggers. Het was mijn laatste grote off road tour voor vele been operaties motorijden een lange tijd heeft stilgelegd. Ok denk ik nog met weemoed terug aan rijden achter Appie in Noord Frankrijk. Afgelopen 2023 een weekje motorvakantie op de Big met als gevolg het verlangen weer op oude voet off road te gaan rijden maar er is ondertussen zo veel verandert qua "omgeving" dat het een langzame dood zal sterven vrees ik. Zou graag weer eens een weekje onverhard door Europa willen touren maar........
Ik blijf het hier wel volgen want wie weet struikel ik hier weer eens over ideeën of suggesties waarvan ik denk.............

groet Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Erwin P
Berichten: 441
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

futurist schreef: vr jan 10, 2025 13:22 Ik ben weer wat vaker op het forum en was vroeger heel af en toe op het ARM forum maar uit het hierboven geposte materiaal blijkt wel waarom het ARM ter zielen is gegaan. Laten we eerlijk wezen, in Nederland (en België) is off road rijden niet echt goed meer om te doen zonder, tegen schenen te trappen, moeilijk te regelen vergunningen te moeten verkrijgen, afgesloten paden te betreden, gespannen kabels te ontwijken en niet meer leuke omstandigheden te ervaren. Het is heel jammer en ik denk nog met weemoed terug aan een 5 tal dagen off road rond Briancon met gelijkgestemden Biggers. Het was mijn laatste grote off road tour voor vele been operaties motorijden een lange tijd heeft stilgelegd. Ok denk ik nog met weemoed terug aan rijden achter Appie in Noord Frankrijk. Afgelopen 2023 een weekje motorvakantie op de Big met als gevolg het verlangen weer op oude voet off road te gaan rijden maar er is ondertussen zo veel verandert qua "omgeving" dat het een langzame dood zal sterven vrees ik. Zou graag weer eens een weekje onverhard door Europa willen touren maar........
Ik blijf het hier wel volgen want wie weet struikel ik hier weer eens over ideeën of suggesties waarvan ik denk.............

groet Futurist
Het is ook wel een beetje deze houding waardoor het snel ophoudt natuurlijk.
Niks is meer perfect en voor minder dan perfectie komen we niet meer van de bank.

Niks wordt meer zoals vroeger en zelfs vroeger was maar weinig zoals het ''vroeger'' was.
Onverhard kun je in Europa nog ontzettend veel doen. Frankrijk is wat off-road reizen aangaat het Walhalla. Spanje is ook bijna eindeloos in mogelijkheden. Het Oostblok ken ik dan persoonlijk niet, maar hoor ontzettend goede verhalen daarover. Engeland net zo.

In NL wordt het iets minder kwa ''vrij'' Off-Roaden, maar er valt nog genoeg aan zandwegen enz te doen. Al merk je dat in NL het allemaal gespecialiseerder wordt en daar veel meer te doen is dan in omliggende landen. Zodra je niet in Holland woont is het vrij normaal om 3+ crossbanen binnen het uur van huis te hebben (wij hebben er denk ik een stuk of 8 binnen het uur). De OTR's zijn goed opgezet en het zijn er flink wat in voor en najaar als het weer het toelaat. Het hele jaar is er Enduro en Cross Country competitie.
Eigenlijk is met een Adventure in NL Off-roaden best lastig, stap je op een Enduro (welke tegenwoordig veel en veel langere onderhoudsintervallen hebben dan vroeger 150 uur op een 2T zuiger en 500 uur op een 4T zuiger bij rustig hobby gebruik is geen uitzondering) dan is er zo ontzettend veel te doen dat het vermoeiend wordt.
Wij hebben bijvoorbeeld elk weekend van begin oktober tot December wel een rit gehad en zelfs een aantal moeten skippen vanwege overlappende data. Nu ligt het vanwege het weer een klein beetje stil, al hebben we 27 december OTR Staphorst en 4 januari Cross Country Overloon gereden. Dit weekend zouden we een wedstrijd hebben, maar vanwege sneeuwval geannuleerd, dat wordt volgende week. Dan hebben we in februari/maart nog 4 OTR's en een aantal Cross Country's.

Al met al worden we nog best druk met Off-Roaden in dit land waar niks meer te doen is kwa Off-Roaden :lol:
rroel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo okt 13, 2021 19:42

Erwin P schreef:
futurist schreef: vr jan 10, 2025 13:22 Ik ben weer wat vaker op het forum en was vroeger heel af en toe op het ARM forum maar uit het hierboven geposte materiaal blijkt wel waarom het ARM ter zielen is gegaan. Laten we eerlijk wezen, in Nederland (en België) is off road rijden niet echt goed meer om te doen zonder, tegen schenen te trappen, moeilijk te regelen vergunningen te moeten verkrijgen, afgesloten paden te betreden, gespannen kabels te ontwijken en niet meer leuke omstandigheden te ervaren. Het is heel jammer en ik denk nog met weemoed terug aan een 5 tal dagen off road rond Briancon met gelijkgestemden Biggers. Het was mijn laatste grote off road tour voor vele been operaties motorijden een lange tijd heeft stilgelegd. Ok denk ik nog met weemoed terug aan rijden achter Appie in Noord Frankrijk. Afgelopen 2023 een weekje motorvakantie op de Big met als gevolg het verlangen weer op oude voet off road te gaan rijden maar er is ondertussen zo veel verandert qua "omgeving" dat het een langzame dood zal sterven vrees ik. Zou graag weer eens een weekje onverhard door Europa willen touren maar........
Ik blijf het hier wel volgen want wie weet struikel ik hier weer eens over ideeën of suggesties waarvan ik denk.............

groet Futurist
Het is ook wel een beetje deze houding waardoor het snel ophoudt natuurlijk.
Niks is meer perfect en voor minder dan perfectie komen we niet meer van de bank.

Niks wordt meer zoals vroeger en zelfs vroeger was maar weinig zoals het ''vroeger'' was.
Onverhard kun je in Europa nog ontzettend veel doen. Frankrijk is wat off-road reizen aangaat het Walhalla. Spanje is ook bijna eindeloos in mogelijkheden. Het Oostblok ken ik dan persoonlijk niet, maar hoor ontzettend goede verhalen daarover. Engeland net zo.

In NL wordt het iets minder kwa ''vrij'' Off-Roaden, maar er valt nog genoeg aan zandwegen enz te doen. Al merk je dat in NL het allemaal gespecialiseerder wordt en daar veel meer te doen is dan in omliggende landen. Zodra je niet in Holland woont is het vrij normaal om 3+ crossbanen binnen het uur van huis te hebben (wij hebben er denk ik een stuk of 8 binnen het uur). De OTR's zijn goed opgezet en het zijn er flink wat in voor en najaar als het weer het toelaat. Het hele jaar is er Enduro en Cross Country competitie.
Eigenlijk is met een Adventure in NL Off-roaden best lastig, stap je op een Enduro (welke tegenwoordig veel en veel langere onderhoudsintervallen hebben dan vroeger 150 uur op een 2T zuiger en 500 uur op een 4T zuiger bij rustig hobby gebruik is geen uitzondering) dan is er zo ontzettend veel te doen dat het vermoeiend wordt.
Wij hebben bijvoorbeeld elk weekend van begin oktober tot December wel een rit gehad en zelfs een aantal moeten skippen vanwege overlappende data. Nu ligt het vanwege het weer een klein beetje stil, al hebben we 27 december OTR Staphorst en 4 januari Cross Country Overloon gereden. Dit weekend zouden we een wedstrijd hebben, maar vanwege sneeuwval geannuleerd, dat wordt volgende week. Dan hebben we in februari/maart nog 4 OTR's en een aantal Cross Country's.

Al met al worden we nog best druk met Off-Roaden in dit land waar niks meer te doen is kwa Off-Roaden Afbeelding
Afbeelding

Geen likes, kudos of karma punten te geven hier?
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Ik heb daar wat testjes mee gedaan, maar die doen het nog niet vlekkeloos. ;) Dus voorlopig maar even wat tikken. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
futurist
Berichten: 3435
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Hees België

Ik denk dat mijn lezing niet duidelijk was, het gaat mij juist om het niet georganiseerd off road rijden. Ik weet ook wel van de verschillende competities en de georganiseerde ritten waar je met een zware all road bike niks te zoeken hebt want dan wordt je constant uitgescholden omdat je met je 200kg+ motor niet snel genoeg bent, of te breed bent of je de onderlinge wedstrijdjes in de weg rijd. Ik heb helemaal geen zin om volgas met een 450 over bospaden, landerijen en maisvelden te jakkeren. Het gaat mij om vlot, waar ik mij comfortabel bij voel onverhard rijden. Het heet hier noppenforum, nou daar rij ik op en heb de OER gereden, ben in Marokko geweest, heb bijna een maand in Zuid Amerika gereden op een KLR650 (waar de snelweg een gravelweg is), 3 weken IJsland (85% onverhard en op plaatsen waar 4 wielers niet eens geraken), 1650Km Zweden (65% onverhard, ook op een golfbaan :shock: :? , en me de pleuris geschrokken van een eland koe en kalf). Natuurlijk zo avontuurlijk is het Nederlandse landschap niet maar een uur ongestoord onverhard rijden door de natuur lukt hier niet meer, een half uur al niet. En ik ben echt niet te lui om van de bank te komen hoor en het moet zeker niet van A tot Z perfect zijn, juist niet. Maar ik ben ook niet een oud crosser die nu dan maar met een CRF, YZR of welk 450 otr motor dan ook het liefst iedereen van de sokken rijd om zijn kunde te vertonen. En zeg niet dat het niet zo is want ik heb het allemaal meegemaakt. De enige keren waar ik met mijn DR800 fatsoenlijk behandeld voelde was bij de Grenslandrijders, daar ben ik ook jaren lid geweest omdat ik me daar nog enigszins thuis voelde en voor de heel zware stukken alternatieven waren. Dat soort off road rijden bedoel ik dat eigenlijk niet gemakkelijk meer legaal mogelijk is. En aan de toonzetting van de reacties hier denk ik dat ik als mijn soort noppenrijder mij ook hier niet op mijn gemak voel.

grt Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Ik denk dat je merkt dat op het Noppenforum mensen ook voor hun mening uitkomen. Net als jij. En dat lijkt me prima, zolang we elkaar daarin respecteren. ;)
Jij hebt een hoop dingen gedaan, die ik nog eens hoop te kunnen doen. Dat is wel super. En in Nederland kan steeds minder. Een half uur van mijn huis weet ik in de buurt van Bergen op Zoom een of twee zandwegen, maar veel meer niet. ;) Dat is voor mij ook de reden dat ik twee jaar geleden mijn ADV eens door een naked heb vervangen. Je zit toch snel naar het oosten te kijken wil je offroad kunnen rijden. Ik heb nog nooit op een crossbaan gestaan of een OTR gereden. :) Ik ga wel naar de offroad dag in maart, om eens te kijken hoe snel ik van een enduro af kan rollen. :lol:
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Erwin P
Berichten: 441
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

futurist schreef: vr jan 10, 2025 20:06 Ik denk dat mijn lezing niet duidelijk was, het gaat mij juist om het niet georganiseerd off road rijden. Ik weet ook wel van de verschillende competities en de georganiseerde ritten waar je met een zware all road bike niks te zoeken hebt want dan wordt je constant uitgescholden omdat je met je 200kg+ motor niet snel genoeg bent, of te breed bent of je de onderlinge wedstrijdjes in de weg rijd. Ik heb helemaal geen zin om volgas met een 450 over bospaden, landerijen en maisvelden te jakkeren. Het gaat mij om vlot, waar ik mij comfortabel bij voel onverhard rijden. Het heet hier noppenforum, nou daar rij ik op en heb de OER gereden, ben in Marokko geweest, heb bijna een maand in Zuid Amerika gereden op een KLR650 (waar de snelweg een gravelweg is), 3 weken IJsland (85% onverhard en op plaatsen waar 4 wielers niet eens geraken), 1650Km Zweden (65% onverhard, ook op een golfbaan :shock: :? , en me de pleuris geschrokken van een eland koe en kalf). Natuurlijk zo avontuurlijk is het Nederlandse landschap niet maar een uur ongestoord onverhard rijden door de natuur lukt hier niet meer, een half uur al niet. En ik ben echt niet te lui om van de bank te komen hoor en het moet zeker niet van A tot Z perfect zijn, juist niet. Maar ik ben ook niet een oud crosser die nu dan maar met een CRF, YZR of welk 450 otr motor dan ook het liefst iedereen van de sokken rijd om zijn kunde te vertonen. En zeg niet dat het niet zo is want ik heb het allemaal meegemaakt. De enige keren waar ik met mijn DR800 fatsoenlijk behandeld voelde was bij de Grenslandrijders, daar ben ik ook jaren lid geweest omdat ik me daar nog enigszins thuis voelde en voor de heel zware stukken alternatieven waren. Dat soort off road rijden bedoel ik dat eigenlijk niet gemakkelijk meer legaal mogelijk is. En aan de toonzetting van de reacties hier denk ik dat ik als mijn soort noppenrijder mij ook hier niet op mijn gemak voel.

grt Futurist
Was niet op jouw persoonlijk gericht, maar zowel in de ADV, Cross als Enduro hoor je veel geklaag over dat tegenwoordig niks meer kan, dus doet men ook maar lekker nergens meer aan mee.
Al kwam de doodsteek voor ARM denk ik vooral omdat het forum gewoon slecht functioneerde.

Ik durf het tegendeel te beweren. Op de TET in NL rij ik af en toe nog, maar doordeweeks is het prima mogelijk om een middag te rijden en op de zandwegen maar 1 verdwaalde wandelaar met hond tegen te komen. In Frankrijk aaneengesloten een dag of 4 gewoon compleet niemand tegen gekomen. In Noorwegen/Zweden kom je al helemaal niks tegen.
Ga je op een zonnige weekenddag rijden dan wemelt het van de recreanten en is het voor iedereen ergenis natuurlijk.

Bij de OTR's is het ook steen en been geklaag over dat er tegenwoordig zomaar 10km straatrijden bij zit. Mensen gaan dan simpelweg na 1 ronde naar huis omdat ze het daar niet mee eens zijn. "Vroegah" was dat immers niet en reed je dezelfde 50km onverhard maar zonder die verharde stukken er tussen. Ook geklaag over dat het alleen maar filerijden is, dus pakt nog eens een serieus deel hun spul weer in. Resultaat is dat je ronde 2 bijna alleen rijdt en ronde 3 en 4 vraag je je af of de route nog wel open is.
Leo d H
Berichten: 18
Lid geworden op: zo jun 30, 2024 09:04

futurist schreef:Ik denk dat mijn lezing niet duidelijk was, het gaat mij juist om het niet georganiseerd off road rijden. Ik weet ook wel van de verschillende competities en de georganiseerde ritten waar je met een zware all road bike niks te zoeken hebt want dan wordt je constant uitgescholden omdat je met je 200kg+ motor niet snel genoeg bent, of te breed bent of je de onderlinge wedstrijdjes in de weg rijd. Ik heb helemaal geen zin om volgas met een 450 over bospaden, landerijen en maisvelden te jakkeren. Het gaat mij om vlot, waar ik mij comfortabel bij voel onverhard rijden. Het heet hier noppenforum, nou daar rij ik op en heb de OER gereden, ben in Marokko geweest, heb bijna een maand in Zuid Amerika gereden op een KLR650 (waar de snelweg een gravelweg is), 3 weken IJsland (85% onverhard en op plaatsen waar 4 wielers niet eens geraken), 1650Km Zweden (65% onverhard, ook op een golfbaan :shock: :? , en me de pleuris geschrokken van een eland koe en kalf). Natuurlijk zo avontuurlijk is het Nederlandse landschap niet maar een uur ongestoord onverhard rijden door de natuur lukt hier niet meer, een half uur al niet. En ik ben echt niet te lui om van de bank te komen hoor en het moet zeker niet van A tot Z perfect zijn, juist niet. Maar ik ben ook niet een oud crosser die nu dan maar met een CRF, YZR of welk 450 otr motor dan ook het liefst iedereen van de sokken rijd om zijn kunde te vertonen. En zeg niet dat het niet zo is want ik heb het allemaal meegemaakt. De enige keren waar ik met mijn DR800 fatsoenlijk behandeld voelde was bij de Grenslandrijders, daar ben ik ook jaren lid geweest omdat ik me daar nog enigszins thuis voelde en voor de heel zware stukken alternatieven waren. Dat soort off road rijden bedoel ik dat eigenlijk niet gemakkelijk meer legaal mogelijk is. En aan de toonzetting van de reacties hier denk ik dat ik als mijn soort noppenrijder mij ook hier niet op mijn gemak voel.

grt Futurist
Hey futurist, laat je niet wegjagen hoor. Er zijn er genoeg hier die eenzelfde rijdersprofiel als jij hebben, gewoon lekker avonturieren (geen wedstrijden) op een dikke allroad. Het lukt nog steeds om leuke legale ritjes te maken.

Verstuurd vanaf mijn CPH2127 met Tapatalk

MikeMaster
Berichten: 3
Lid geworden op: wo okt 11, 2017 20:00
Locatie: Breda

futurist schreef: vr jan 10, 2025 20:06 Ik denk dat mijn lezing niet duidelijk was, het gaat mij juist om het niet georganiseerd off road rijden. Ik weet ook wel van de verschillende competities en de georganiseerde ritten waar je met een zware all road bike niks te zoeken hebt want dan wordt je constant uitgescholden omdat je met je 200kg+ motor niet snel genoeg bent, of te breed bent of je de onderlinge wedstrijdjes in de weg rijd. Ik heb helemaal geen zin om volgas met een 450 over bospaden, landerijen en maisvelden te jakkeren. Het gaat mij om vlot, waar ik mij comfortabel bij voel onverhard rijden. Het heet hier noppenforum, nou daar rij ik op en heb de OER gereden, ben in Marokko geweest, heb bijna een maand in Zuid Amerika gereden op een KLR650 (waar de snelweg een gravelweg is), 3 weken IJsland (85% onverhard en op plaatsen waar 4 wielers niet eens geraken), 1650Km Zweden (65% onverhard, ook op een golfbaan :shock: :? , en me de pleuris geschrokken van een eland koe en kalf). Natuurlijk zo avontuurlijk is het Nederlandse landschap niet maar een uur ongestoord onverhard rijden door de natuur lukt hier niet meer, een half uur al niet. En ik ben echt niet te lui om van de bank te komen hoor en het moet zeker niet van A tot Z perfect zijn, juist niet. Maar ik ben ook niet een oud crosser die nu dan maar met een CRF, YZR of welk 450 otr motor dan ook het liefst iedereen van de sokken rijd om zijn kunde te vertonen. En zeg niet dat het niet zo is want ik heb het allemaal meegemaakt. De enige keren waar ik met mijn DR800 fatsoenlijk behandeld voelde was bij de Grenslandrijders, daar ben ik ook jaren lid geweest omdat ik me daar nog enigszins thuis voelde en voor de heel zware stukken alternatieven waren. Dat soort off road rijden bedoel ik dat eigenlijk niet gemakkelijk meer legaal mogelijk is. En aan de toonzetting van de reacties hier denk ik dat ik als mijn soort noppenrijder mij ook hier niet op mijn gemak voel.

grt Futurist
Ik rij met regelmaat de ritten van Ad Ketelaars, tijdens georganiseerde dagen ook solo.
Daarnaast zijn we naar Londinieres, Dun sur Meuse en Beaune geweest. Dat is behoudens Beaune ook goed te doen met een zwaardere motor.
Misschien is dat wat voor je? Ik vond het leuke ritten.
Plaats reactie