Welke tassen?

Koffers, tassen, tenten, branders, slaapzakken &amp matrasjes, waterzakken, EHBO, enz.

Moderator: ghulst

silbertanne

Ik heb Kriega saddle bags aan de zijkant (18, 12 of 9 liter) met een Enduristan roltas met Rockstraps on top. Daar passen eenpersoons tent, tarp, matje, slaapzak en brander en wat voer en water prima in. Kriega is echt wel kwaliteit.
Afbeelding
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
ghulst
Site Admin
Contacteer:

Even een update voor dit topic. Soms heb ik best geduld voor ik iets koop. ;) Dus heb ik rustig na zitten denken wat ik wilde en wat zoekopdrachten voor Givi op Marktplaats gezet. Tot ik zaterdag een setje van Rhinowalk tegenkwam voor heel weinig geld.

Afbeelding

Een setje met een ts van 30 liter en twee van 20 liter. De kwaliteit ziet er goed uit. Ik heb er natuurlijk geen Kriega naast liggen, maar de materialen voelen lekker stevig aan en de gele binnenkant helpt vast even goed als de witte binnenkant van Kriega om spullen in je tas te vinden. Er zitten ook een berg extra straps bij om de tassen met elkaar te combineren. Dan kun je zoiets achterop bouwen:

Afbeelding

Maar waarschijnlijk heb je voor een weekend al meer dan genoeg aan de 20 liter. :lol:

Ze hebben ook een uitlegvideo online staan over het combineren van de tassen:

Ik denk dat ik deze tassen prima achterop de Street Triple kan gebruiken, maar ook wel op een allroad of iets dergelijks. Nou moet ik alleen nog een allroad of een reis-enduro erbij vinden. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Noppy

Er staat nog een hele mooie Tuareg bij MP Rockanje!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

:toost:
ghulst
Site Admin
Contacteer:

Ik zag dat Aprilia nu ook een Tuareg Rally heeft aangekondigd voor dit jaar. :wink:
Noppy

Klopt. En als je nog even wacht komt er in 2026 een 469cc twin aan?

ghulst
Site Admin
Contacteer:

Ik vind het al leuk dat de Rally nu 199 kilo weegt. :)
Noppy

silbertanne schreef:Ik heb Kriega saddle bags aan de zijkant (18, 12 of 9 liter) met een Enduristan roltas met Rockstraps on top. Daar passen eenpersoons tent, tarp, matje, slaapzak en brander en wat voer en water prima in. Kriega is echt wel kwaliteit.
Afbeelding
Mooi spul Marcel! Ik heb bij bartang een setje Turkana's kunnen scoren, nog vlak voor de update. Mooi afgewerkte tassen en meer dan dat had ik niet nodig. Dus geen quick release platen en beugeltjes. Overigens goedkope tip, die ook werkt met alu koffers: Ikea verkoopt een soort boodschappentas (lijkt op materiaal van de Dirk / AH) past precies en kan je prima compressen in wat voor tas of bak dan ook want hij heeft een luchtrooster bovenaan het 'deksel'. De rits is u-vormig wat ook helpt met lekker snel inpakken. Mijn vriendin heeft het ontdekt en wil nooit meer iets anders (heb nog €400 aan binnen tassen van het mooie merk BMW staan -> vuilnisbak)?AfbeeldingAfbeelding

Laatst gewijzigd door Noppy op za jan 11, 2025 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.
ghulst
Site Admin
Contacteer:

Nee, gewoon op het GS Forum aanbieden voor €399. Koopje. ;)
Plaats reactie