Ik rij zelf ook niet meer illegaal. In het najaar bijna wekelijks een OTR, 4 Crossbanen binnen het half uur.
Voor een weekendje gaan we wel eens naar Bilstain waar je veel gekker kunt doen.
Voor die enkele keer dat we gewoon een beetje aan willen kloten op de grote motoren voldoet de TET ook wel.
Daarbij nog een keertje enduro vakantie.
Nee dan is me het gekloot van illegaal rijden niet waard wat uiteindelijk vaak over niet heel inspirerende routes gaat. Uitdagende ondergronden hebben we hier ja nauwelijks.
Elektrisch Off-roaden: Redding van de sport of compleet kansloos?
Moderator: ghulst
'Over het algemeen zijn in de Benelux elektrische mountainbikes toegestaan op trails waar reguliere mountainbikes ook zijn toegestaan. Er zijn echter landen en gebieden waar op bepaalde trails elektrische mountainbikes niet zijn toegestaan.'
Misschien gelden er op de parcours op de Brabantse Wal andere regels? Ik kan er niets specifieks over vinden. Bottom line was eigenlijk dat die BOA's met twee maten meten. Ze scheuren puur voor de lol zo hard mogelijk over de paden waar wij niet mogen rijden. Volgende keer probeer ik ze te filmen...
Misschien gelden er op de parcours op de Brabantse Wal andere regels? Ik kan er niets specifieks over vinden. Bottom line was eigenlijk dat die BOA's met twee maten meten. Ze scheuren puur voor de lol zo hard mogelijk over de paden waar wij niet mogen rijden. Volgende keer probeer ik ze te filmen...
ARM oldtimer
'21 KTM 690 Enduro
'21 KTM 690 Enduro
Met de MTB krijg ik die ook op de MTB paden, want die zijn ook leuk om je hond op uit te laten.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Ik heb juist vaak het tegenovergestelde,vooral als het nat is met een otr. Dan was het bij de single track van gooi je motor maar in het diepe spoor, stuur losjes in de handjes en een beetje dom gas geven.Erwin P schreef:Ik rij zelf ook niet meer illegaal. In het najaar bijna wekelijks een OTR, 4 Crossbanen binnen het half uur.
Voor een weekendje gaan we wel eens naar Bilstain waar je veel gekker kunt doen.
Voor die enkele keer dat we gewoon een beetje aan willen kloten op de grote motoren voldoet de TET ook wel.
Daarbij nog een keertje enduro vakantie.
Nee dan is me het gekloot van illegaal rijden niet waard wat uiteindelijk vaak over niet heel inspirerende routes gaat. Uitdagende ondergronden hebben we hier ja nauwelijks.
Zelfde van de bouwlanden, compleet naar stront gereden en tot het motorblok er bijna in.
Dan ga ik liever mijn eigen routes rijden welke niet kapot gereden zijn en de kans dat je door een wannabe Jeffrey Herlings door de motor gereden wordt is ook nog een keer een stuk kleiner.
Maar als het droog is kom ik ook graag otr rijden.
Verstuurd vanaf mijn moto g62 5G met Tapatalk
Zo slecht hebben we de bouwlanden dit jaar niet gehad hoor. Eigenlijk de singletracks ook niet. Eigenlijk gewoon super weer en ondergrond gehad dit jaar.
Nu we vastgesteld hebben dat elektrisch offroaden nog een tijdje weg is, mag ik dan nu even doorgaan op de e-MTB discussie? (zo niet, graag afsplitsen naar apart topic)
Wat is nu handig als je legaal wilt rijden, maar wel dichtbij de offroad-kick wil blijven?
Ik begrijp dat de BOA's alles bekeuren wat gemotoriseerd is en geen trappers heeft. Klopt dit?
Wat is dan een lekkere bijpassende e-MTB? Surron heeft volgens mij geen trappers? Vroeger had je de Bultaco Brinco, maar dat zal wel spannend worden met onderhoud, als je er al 1 kunt vinden.
En kun/mag je ermee op MTB trials rijden? Of rijd je de paden aan gort?
Edit: Verplaatst naar eigen topic https://board.noppenforum.nl/viewtopic.php?t=15215 obv. onderstaande reactie.
Wat is nu handig als je legaal wilt rijden, maar wel dichtbij de offroad-kick wil blijven?
Ik begrijp dat de BOA's alles bekeuren wat gemotoriseerd is en geen trappers heeft. Klopt dit?
Wat is dan een lekkere bijpassende e-MTB? Surron heeft volgens mij geen trappers? Vroeger had je de Bultaco Brinco, maar dat zal wel spannend worden met onderhoud, als je er al 1 kunt vinden.
En kun/mag je ermee op MTB trials rijden? Of rijd je de paden aan gort?
Edit: Verplaatst naar eigen topic https://board.noppenforum.nl/viewtopic.php?t=15215 obv. onderstaande reactie.
Laatst gewijzigd door mmrizio op di dec 24, 2024 13:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Mag wel in een apart topic.mmrizio schreef: ↑ma dec 23, 2024 20:52 Nu we vastgesteld hebben dat elektrisch offroaden nog een tijdje weg is, mag ik dan nu even doorgaan op de e-MTB discussie? (zo niet, graag afsplitsen naar apart topic)
Wat is nu handig als je legaal wilt rijden, maar wel dichtbij de offroad-kick wil blijven?
Ik begrijp dat de BOA's alles bekeuren wat gemotoriseerd is en geen trappers heeft. Klopt dit?
Wat is dan een lekkere bijpassende e-MTB? Surron heeft volgens mij geen trappers? Vroeger had je de Bultaco Brinco, maar dat zal wel spannend worden met onderhoud, als je er al 1 kunt vinden.
En kun/mag je ermee op MTB trials rijden? Of rijd je de paden aan gort?
Heeft noppen, 2 wielen en een aandrijving.
Ik werd ook paar weken geleden ook vrij lomp klem gezet op pad waar ik uiteindelijk niet in mocht (niet heel duidelijk maar goed)blackSP schreef:Afgelopen zondag 2 boa's gesproken die in hun terreinwagen debiel hard rondjes reden door het bos achter ons. Om eerlijk te zijn, die was ik waarschijnlijk niet voor gebleven. Anyway, met ze gesproken toen ze niet verder konden bij een waterpartij van anderhalve meter diep, ze hadden geen snorkel
Ze beboeten iedereen die ze staande kunnen houden, geen excuus. Ook gedoogpaden die door boeren worden gebruikt om hun akkers te bereiken (daar zijn er nogal wat van hier bij ons, midden in het bos) zijn verboden voor gemotoriseerd verkeer. Elektrische motor, geen uitzondering. Sur-ron, geen uitzondering. Elektrische MTB/crossfiets, alleen daar waar elektrische MTB's zijn toegestaan. Anders boete.
Ga je hier per ongeluk de grens over en kom je een Belgische BOA tegen dan ben je de lul, in principe motor inleveren, sowieso een boete die boven de duizend euro kan zijn.
Ik rij alleen nog doordeweeks, niet in vakantieweken, altijd alleen, niet blijven hangen, daar waar ik makkelijk weg kan komen. Makkelijker wordt het er niet op zo maar offroad/crosscountry is nou eenmaal leuk...
Ook helemaal hyper dat hij(boswachter) eindelijk de wildcrosser had die ze nooit te pakken kregen.
Afijn nadat hij kalm was en zag dat ik geen jonge crosser was maar grijze 50+ ....
Kwam dat verhaal er hetzelfde uit zoveel mogelijk meteen wok status op wat ze wel kunnen aanhouden.
Ik heb alles voor elkaar knippers lampen etc. Dus dat ging niet lukken .
Uiteindelijk een boete gehad voor bevinden op verboden terrein artikel 461 of zo.
Dus conclusie ik snap wel dat de gemiddelde offroad er niet perse stopt als het niet hoeft als er zo gedreigd wordt.
Frank
Verstuurd vanaf mijn moto g24 power met Tapatalk
Zo is het ook wel een beetje, het schijntje dat wegrijden extra kost tov het enorme bedrag bij aanhouding helpt ook niet mee bij het stil zetten.
Pakkans op elektrisch is ook weer kleiner en bij een WOK een stuk makkelijker. Overgrote deel van de ICE enduro's voldoet simpelweg niet meer aan het typegoedkeur omdat de ''fabrieksuitlaat'' tuning enz enz niet meer aanwezig zijn.
Met die Stark of vergelijkbaar knoop je je knippers en spiegels er weer op en kun je verder.
Pakkans op elektrisch is ook weer kleiner en bij een WOK een stuk makkelijker. Overgrote deel van de ICE enduro's voldoet simpelweg niet meer aan het typegoedkeur omdat de ''fabrieksuitlaat'' tuning enz enz niet meer aanwezig zijn.
Met die Stark of vergelijkbaar knoop je je knippers en spiegels er weer op en kun je verder.
- GezwindeSpoed
- Berichten: 169
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
De keuze is reuze aan de overkant van de plas
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x