Zelfs als ik flink aan mijn conditie werk, wordt het lastig om dezelfde kick te krijgen met een e-MTB.
Wat is nu handig als je legaal door het bos wilt rijden, maar wel dichtbij de offroad-kick wil blijven?
Ik begrijp dat de BOA's alles bekeuren wat gemotoriseerd is en geen trappers heeft. Klopt dit?
Wat is dan een lekkere bijpassende e-MTB? Surron heeft volgens mij geen trappers? Vroeger had je de Bultaco Brinco, maar dat zal wel spannend worden met onderhoud, als je er al 1 kunt vinden.
En kun/mag je ermee op MTB trials rijden? Of rijd je de paden aan gort?
Legaal e-MTB met de kick van offroad?
Moderator: ghulst
Heb er ook wel eens naar gekeken. Ik woon bij een prachtige MTB route, maar er heen fietsen op de trapfiets vind ik net te langdradig en haal er de kick van enduro lange na niet uit.
Surron heeft inderdaad nergens trappers op en hun lichtste variant is dan ook een bromfiets. Brom/Snor fietsen zijn verboden op de MTB tracks.
Een elektrische MTB mag maximaal ondersteund worden tot 25 km/h en mag geen gashendel hebben.
De KTM group en Fantic hebben hele mooie (en dure) MTB's welke onbegrensd tegen de 70 lopen heb ik vernomen. De snelste hebben ook een gashendel een een los beugeltje waar een kenteken op hoort/kan. Echter zijn dat echt gewoon grove fietsen om te zien. Daar hou je een BOA wel mee voor de gek. Had ik zoveel geld rondzwerven waar ik geen plannen voor had zou ik het heel serieus overwegen.
Resa Racing heeft veel van dit spul. Ik haal daar mijn Beta spul, er zullen er vast meer zijn, maar deze ken ik.
Surron heeft inderdaad nergens trappers op en hun lichtste variant is dan ook een bromfiets. Brom/Snor fietsen zijn verboden op de MTB tracks.
Een elektrische MTB mag maximaal ondersteund worden tot 25 km/h en mag geen gashendel hebben.
De KTM group en Fantic hebben hele mooie (en dure) MTB's welke onbegrensd tegen de 70 lopen heb ik vernomen. De snelste hebben ook een gashendel een een los beugeltje waar een kenteken op hoort/kan. Echter zijn dat echt gewoon grove fietsen om te zien. Daar hou je een BOA wel mee voor de gek. Had ik zoveel geld rondzwerven waar ik geen plannen voor had zou ik het heel serieus overwegen.
Resa Racing heeft veel van dit spul. Ik haal daar mijn Beta spul, er zullen er vast meer zijn, maar deze ken ik.
Blijf alsjeblieft weg bij de MTB routes/paden met die opgevoerde fietsen. De E-MTB heeft er in mijn beleving voor de meeste fietsers al niets te zoeken.
Prima met ondersteuning voor ouderen/zwakkeren die anders niet mee kunnen komen maar ik heb echt de p aan die fietsers die je bergop voorbij duwen zonder moeite te leveren en vervolgens voor je neus hangen en niet aan de kant gaan. MTB is een sport, houd het sportief.
Prima met ondersteuning voor ouderen/zwakkeren die anders niet mee kunnen komen maar ik heb echt de p aan die fietsers die je bergop voorbij duwen zonder moeite te leveren en vervolgens voor je neus hangen en niet aan de kant gaan. MTB is een sport, houd het sportief.
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Mensen gaan toch naar een alternatief zoeken als offroad overal illegaal en zwaar bestraft wordt. Zo'n e-MTB lijkt mij ook niet zo'n gek alternatief, maar dan idd wel harder dan 25 km/u, want anders beter gewoon trappen met de MTB.
Dat je niet op MTB paden mag is voor mij iig niet zo'n probleem want daar kom ik met de gewone MTB ook zelden (te druk). Ik rij meestal gewoon in het bos; ken genoeg leuke tracks hier en kom daar eigenlijk bijna nooit iemand tegen.
Die KTM MACINA PROWLER EXONIC is een mooi en goedkoper alternatief voor de Stark Varg EX!
Dat je niet op MTB paden mag is voor mij iig niet zo'n probleem want daar kom ik met de gewone MTB ook zelden (te druk). Ik rij meestal gewoon in het bos; ken genoeg leuke tracks hier en kom daar eigenlijk bijna nooit iemand tegen.
Die KTM MACINA PROWLER EXONIC is een mooi en goedkoper alternatief voor de Stark Varg EX!
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Haha wat een onzin.StevenD schreef:Blijf alsjeblieft weg bij de MTB routes/paden met die opgevoerde fietsen. De E-MTB heeft er in mijn beleving voor de meeste fietsers al niets te zoeken.
Prima met ondersteuning voor ouderen/zwakkeren die anders niet mee kunnen komen maar ik heb echt de p aan die fietsers die je bergop voorbij duwen zonder moeite te leveren en vervolgens voor je neus hangen en niet aan de kant gaan. MTB is een sport, houd het sportief.
Laat toch lekker gaan die discussie wordt al overal gevoerd.
Frank
Verstuurd vanaf mijn moto g24 power met Tapatalk
Uiteraard mag je ervan vinden wat je wilt, maar Frenkie heeft gelijk. Dat je op een e-mtb geen inspanning levert, is onzin. Dat is niet alleen mijn mening, maar wetenschappelijk vastgesteld.
Je maakt eigenlijk dezelfde fout als niet-motorrijders die zich niet kunnen voorstellen dat motocross, enduro of trial enige inspanning vereist, omdat ze denken dat de motor al het werk doet.
Volgens jouw redenering zouden downhill-mtb’ers ook geen enkele inspanning leveren. Ze hoeven immers nauwelijks te trappen, zelfs nog minder dan een e-mtb’er!
Hier één van de onderzoeken: https://bit.ly/4fDzSoD
Sure. Nu leg je me woorden in de mond en neem je meteen aan dat ik nog niet zelf op een E zal hebben gezeten.
Het is niet zo een moeilijke rekensom hoor: snelheid X heeft een benodigd wattage - E geleverd wattage = te leveren effort.
Heb je geen ondersteuning nodig, niet doen. Heb je met ondersteuning alleen snelheid naar boven maar houd je vervolgens alles op bij ieder meer technische stukje, ga lekker een rondje Texel doen.
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
Het is niet zo een moeilijke rekensom hoor: snelheid X heeft een benodigd wattage - E geleverd wattage = te leveren effort.
Heb je geen ondersteuning nodig, niet doen. Heb je met ondersteuning alleen snelheid naar boven maar houd je vervolgens alles op bij ieder meer technische stukje, ga lekker een rondje Texel doen.
Sent from my SM-S916B using Tapatalk