Te Koop: Zero DS 2013

gratis adverteren voor particulieren

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Erwin P
Berichten: 231
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Zero DS 9.4 uit 2013. 
Tellerstand: 33.228 km
Eerste tenaamstelling 09/2013
16kW continue vermogen, maar piek vermogen uiteraard veel hoger!

Zelf gekocht om te kijken of elektrisch rijden wat voor mij was voordat ik een dure nieuwe motor kocht. Elektrisch rijden is goed bevallen, de nieuwe motor is er gekomen en daarom mag deze nu weg.

Het is een in de VS/Amerika gebouwde motor.

- Origineel is deze verkocht met de 8.5kW accu maar deze is bij de eerste eigenaar vervangen door een krachtigere 9.4kW accu.
- Bij 17618km in 2019 is de elektromotor vervangen voor een latere generatie (de eerdere generatie had wat problemen wat hierbij dus verholpen is).
- De onderhoudsvrije aandrijfriem is voor het laatst vervangen bij ca 28.000km en zou 20.000 mee moeten gaan. 

Verder is er geen motorblok olie, geen transmissieolie, geen luchtfilter en zijn er geen kleppen om te stellen. Door de aandrijfriem ipv ketting is er geen gesmeer met de ketting en hoeft er ook eigenlijk nooit gespannen te worden (hooguit 2 a 3 keer op levensduur riem).

Ook is het goed bevallen dat er s'ochtends en s'avonds voor/na mijn ploegendienst niemand last had als ik thuis kwam.

Kwa elektronica heb ik nooit wat kapot gehad behalve een defect knipperlichtrelais en een steker van de lader die los was geraakt. Ook wil de accu af en toe niet laden bij kou, maar dit is bekend en staat zelfs in de handleiding, elke Zero t/m 2024 heeft dat. Bij mij staat hij binnen in een geisoleerde garage dus zelden last van.

De vering zowel voor en achter is volledig instelbaar voor zowel compressie als rebound.
De remmerij is net als de Japanners van Nissin.
Er zijn een Sport en Eco modus.

Kwa actieradius rij ik vooral binnendoor wegen, maar rij ik stevig door. Ca 90 km is goed haalbaar. Bij rustig touren over 60 wegen nog veel meer.

Vraagprijs €4500

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 348
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Oef, daar kom ik met mijn reactie dat hij voor mij net op een verkeerd moment komt. Geen verkeerde prijs hoor. En een leuk ding. Daar kunnen ook noppen onder. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Erwin P
Berichten: 231
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Legende heeft het dat hij zelfs met deze banden wel een crossbaan rond komt.

Maar hier kunnen zeker noppen onder, het zijn erg standaard 17-19 velgen met op dit moment Anakee 3 banden er op. Erg fijne straatbandjes om mee te hoeken.
Plaats reactie