Ik sta op het punt wat doms te doen.
Een kennis heeft een gare DRZ400 en ik ga die mogelijk overnemen mocht er ruimte in de schuur ontstaan (er moeten eigenlijk eerst een Zero DS of een Intruder 800 weg).
Wat is er met die DRZ aan de hand...? Nouja aardig wat, maar laten we met het blok beginnen. De compressie is matig en de kleppen zijn niet dicht.
- Wat moet je voor een koprevisie rekenen bij lekke kleppen en je een losse kop aanlevert bij de reviseur?
- Bigbore kit van 434cc, moet je dan serieus met de afstelling aan de gang of is het dan gewoon de standaard afstelling of een bekende afstelling? Dit omdat de cilinder er toch af moet en zoveel duurder dan opnieuw nicasealen is het ook weer niet.
Mocht het doorgaan met de motor wordt het een tijdelijke motor die na een beetje testen en hier en daar een tourtje weer in de verkoop mag. Ik wil het goed doen, maar van tevoren wel inschatten of het het financieel waard is. Het zou zonde zijn als er na opknappen geld bij moet.
Suzuki DRZ400 technische vragen
Moderator: ghulst
Ik gok dat er na het opknappen altijd geld bij moet. Dat is een beetje het idee bij opknappen. Tenzij je hem echt voor een grijpstuiver mee kunt nemen. Ik heb door de jaren heen best wat motoren terug op straat gezet en ik ben daar niet slechter van geworden. Zelf heb ik een keer de stap genomen om een motor te kopen met werk aan de motor en uiteindelijk heb ik daar onverrichter zake weer afscheid van genomen. Toen ik de kosten had ingeschat, heb ik hem aan een andere hobbyist verkocht als project. Daar heb ik nog net wat aan overgehouden. Na de reparaties had dat nooit gelukt.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Mwa tot nu toe alle opknapfietsen geld aan overgehouden.
Werk aan het motorblok is vaak wel te overzien kwa kosten. Zodra het plaatwerk betreft wordt het vaak al duurder. Maar nog nooit gehad dat ik een kop moest (laten) reviseren. Cilinder/zuiger kosten zijn me duidelijk. Ik zit alleen met de afstelling, want een bigbore kit of een normale zit het verschil aan kosten niet in en een bigbore kit is dan toch net weer een uniek verkooppunt.
Werk aan het motorblok is vaak wel te overzien kwa kosten. Zodra het plaatwerk betreft wordt het vaak al duurder. Maar nog nooit gehad dat ik een kop moest (laten) reviseren. Cilinder/zuiger kosten zijn me duidelijk. Ik zit alleen met de afstelling, want een bigbore kit of een normale zit het verschil aan kosten niet in en een bigbore kit is dan toch net weer een uniek verkooppunt.
Zeker. Daar krijg je toch zeker weer andere liefhebbers voor.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Dat zijn mooie berichten. Ooit de bougiekleur nog gecheckt?
Ik ken het van brommers wel dat een big-bore met vergelijkbare timing ook eigenlijk dezelfde carburateur bezetting vroeg.