Ik wordt wakker voor zonsopgang en maak wat foto’s van de mooie luchten. Best goed geslapen onder de sterrenhemel met maar een paar muggen die ik moest weghouden met een extra laag DEET.

Rond 7u zijn we klaar en vertrekken we voor het laatste stuk richting het Oosten. Vrij in het begin begint het wat te spetteren en ruim tot het middaguur blijft de motregen aanhouden. Het wordt toch vrij snel wat minder aangenaam omdat we beide geen rekening hebben gehouden met veel/langdurige regen. Gelukkig is de voorspelling dat het tot het einde van de dag zeker droog blijft zodat we droog aan de avond kunnen beginnen. Het zou 7 dagen 20-25°C en droog zijn. Dus een afgekloven achterband was prima om te rijden. Maar door de regen bleek dit toch minder ideaal voor Steven en ging hij 2x onderuit kort na elkaar op grasrandjes. Nadat hij zijn tas weer had vastgemaakt met verse ty-wraps konden we onze we wat behoedzamer vervolgen.

Op een gegeven moment rijdt de politie ons tegemoet, ze laten mij stoppen. Blijkt dat ze een alcoholcontrole willen uitvoeren. Na minder dan een seconde blazen piept het apparaatje al en krijg ik een prima. Zonder schoonmaken of een ander mondstuk moet Steven ook blazen met hetzelfde resultaat. Lekker idee dat we moeten lebberen aan hetzelfde stukje plastic als de 50 Polen voor ons.
Iets verderop begint m’n motor te stotteren. Blijkt dat de schakelaar, waarmee ik m’n contactslot had vervangen, slecht contact te maken. Met een beetje schuurpapier kan ik dat verhelpen.
We doen weer boodschappen zodat, als we een mooi plekje tegenkomen, we gelijk klaar zijn om te kamperen. Dit plekje komt nadat we een heel stuk parallel aan de snelweg hebben gereden. Aan de rand van een weide met een jagershut vinden we een geschikte plek. Het is gelukkig droog en we kunnen worstjes en paprika boven een kampvuur roosteren. Dit is wildkamperen met een grote W. Beetje spannend is het wel want in de bosrand zijn maiskolven neergelegd voor het wild. Zullen we wakker worden van het eerste schot vanuit de jagershut?