Camping setup

Koffers, tassen, tenten, branders, slaapzakken &amp matrasjes, waterzakken, EHBO, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
jaxoezy
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 16, 2024 07:49

Ik ga over 2 weken een lang weekend TET Frankrijk rijden met de tent achterop.

Nu vroeg ik me af wat jullie camping setup is. Wat neem je wel mee en wat absoluut niet?

Hier en opsomming van wat ik momenteel heb:

Ik gebruik een Decathlon fresh& black 3p tent van 4.5kg, want die had ik al in huis. Wil nog een keer iets lichters & kleinere. Dus tips voor een (betaalbare tent) zijn welkom 😂

Verder een MT500 Air isolerend XL 195 x 60 cm trekking slaapmat van de Decathlon.

Oude slaapzak die ik al tijden heb, gaat klein de compressie zak in.

Decathlon mh500 opbouwbaar stoeltje. Misschien een luxe voor sommige maar ik vind het na een dag toch heerlijk om een stoel met rugleuning te hebben.

Gasbrander van AliExpress, werkt prima en voelt degelijk. Passen ook action gasbusjes in. Een ga momenteel toch nooit meer dan 5 dagen weg dus prima.

Sea to Summit opvouwbaar pannetje & opvouwbare koffie zetter & opvouwbare mok.

Zoals je ziet heb ik best veel van de Decathlon, omdat ik de prijs/kwaliteit meestal prima vind voor die 1/2x per jaar dat ik met de motor weg ga.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
SuperTanker
Berichten: 17
Lid geworden op: do dec 17, 2009 09:43
Locatie: Kockengen

Die Fresh & Black tenten zijn top. Misschien niet super lichtgewicht maar op de motor goed te doen en makkelijk met opzetten en afbreken. Je slaapt een gat in de dag omdat het donker is.
Ik koop ook regelmatig Decathlon spul, eigenlijk altijd super tevreden over.
1090R 2019 - PR7 2021
Gebruikersavatar
GezwindeSpoed
Berichten: 122
Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
Locatie: NMGN

Klinkt als niet veel overbodig spul (behalve je stoel dan ;)). Ipv tent heb ik een tarp maar voor de rest vergelijkbaar.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Erwin P
Berichten: 208
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Decathlon spul bevalt mij ook super. Het is wel altijd net iets zwaarder dan van de A-merken, maar gewicht is niet zo'n groot issue als tijdens bijvoorbeeld bergbeklimmen of meerweekse hike tochten.
Als ik voor 3 weken de Noorse bergen in ging wandelen wilde ik echt de laatste halve kg van een tent afsnoepen. Op de motor is dat echt niet nodig.

Wij hebben de MT900 Fresh and Black koepeltent 3 personen versie (om wat voor reden ook is die niet meer verkrijgbaar).
Echt een super ding en pakt relatief vierkant in waardoor hij korter is en dus in een koffer past. Onze MSR tenten hebben de stokken te lang die dan weer los ingepakt moesten worden.

Stoel neem ik nooit mee. Je blijft in BeNeLux en Frankrijk dus de kans dat je op campings staat is bijna 100%. Vooral op de kleinere campings kun je makkelijk even ergens een stoel vandaan lenen (restaurantje oid).
Je bent de volgende ochtend immers toch weer weg.
jaxoezy
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 16, 2024 07:49

SuperTanker schreef: zo aug 18, 2024 09:34 Die Fresh & Black tenten zijn top. Misschien niet super lichtgewicht maar op de motor goed te doen en makkelijk met opzetten en afbreken. Je slaapt een gat in de dag omdat het donker is.
Ik koop ook regelmatig Decathlon spul, eigenlijk altijd super tevreden over.
Klopt dat is echt heerlijk inderdaad, dat je niet om 6 uur met de zon mee wakker wordt, of je tent uit zweet.
jaxoezy
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 16, 2024 07:49

GezwindeSpoed schreef: ma aug 19, 2024 07:54 Klinkt als niet veel overbodig spul (behalve je stoel dan ;)). Ipv tent heb ik een tarp maar voor de rest vergelijkbaar.
Heb je daar stokken bij, of bind je je tarp aan je motor vast?
Gebruikersavatar
GezwindeSpoed
Berichten: 122
Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
Locatie: NMGN

Zonder stokken, aan de hoge kant van het stuur van de motor. Als de motor omvalt is het iig van je af.

Afbeelding
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
jaxoezy
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 16, 2024 07:49

Zo hij staat klaar om morgen richting Luxemburg te rijden. En vrijdag de TET Frankrijk op te pakken 😃

Afbeelding
Gebruikersavatar
GezwindeSpoed
Berichten: 122
Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
Locatie: NMGN

Leuk, zitten veel mooie stukken in. Pas op met de richels in het gras.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Gebruikersavatar
blackSP
Berichten: 3
Lid geworden op: do jun 27, 2024 16:00

Ik vind gewicht toch wel belangrijk, ook op m'n 690. Dit is m'n meest recente set inclusief het hoogstnodige gereedschap. Water en eten niet inbegrepen!


Afbeelding
ARM oldtimer
'21 KTM 690 Enduro
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Op mijn 690: Linker Kriega 12 litertas is voor kleding, rechter voor matje en slaapzak, decathlon 2 persoons tentje ertussen in, op het rekje een jackie voor als t koud is, en een regenbroek, warme handschoenen, waar je normaal een tanktas doet een 5 of 6 liter Kriega tas met gereedschap en een powerbankje




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
jaxoezy
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 16, 2024 07:49

GezwindeSpoed schreef: do aug 29, 2024 19:06 Leuk, zitten veel mooie stukken in. Pas op met de richels in het gras.
Bedankt!
Ja dat heb ik gemerkt op bepaalde plekken ja.
Helaas eindigde de trip snel, aan het einde van de eerste dag viel ik bij een steile heuvel op.
ging niet echt hard, mn achterwiel gleed gewoon weg en viel precies met mijn schakelpook op een steen.
Resultaat, schakelpook en schakelas krom.

Pook eraf gehaald en terug gebogen, 3 minuten later breekt mn complete schakelas af..
Tot zover de TET, net +-350km gereden.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 328
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Oef. Dat is balen. En nu? Terug naar huis, of probeer je daar in de buurt een reparatie uit te voeren?
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Gebruikersavatar
GezwindeSpoed
Berichten: 122
Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
Locatie: NMGN

Oef balen. Dat is wel echt pech hebben. Het zijn vaak die lullige valletjes waarbij benen breken en motoren stuk gaan.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
jaxoezy
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 16, 2024 07:49

ghulst schreef: wo sep 04, 2024 23:10 Oef. Dat is balen. En nu? Terug naar huis, of probeer je daar in de buurt een reparatie uit te voeren?
Nee ben alweer thuis, gingen maar t/m maandag.

Zaterdag nog naar een Honda dealer gereden maar die had geen schakelas op voorraad.
Kreeg nog de opmerking dat ze dit nog nooit gezien hadden 😂

Met een tang in zn 4 gezet en naar België gereden met 65/70kmph.
Daar kwam iemand ons tegemoet gereden met aanhanger.
Laatst gewijzigd door jaxoezy op do sep 05, 2024 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
jaxoezy
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 16, 2024 07:49

GezwindeSpoed schreef: do sep 05, 2024 07:25 Oef balen. Dat is wel echt pech hebben. Het zijn vaak die lullige valletjes waarbij benen breken en motoren stuk gaan.
Ja dat blijkt :roll:
Enkel de schakelpook krom/afgebroken hadden we wel iets op verzonnen daar. Dit was gewoon lastig.
Maar de keerring lekt niet dus nog een heel eind terug kunnen rijden.

Afbeelding
Erwin P
Berichten: 208
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Aluminium schakelpookje ipv de stalen originele. Dan verleg je het breek/buigpunt.

Mag best een cheap ding van Ali zijn.
Als dat afbreekt is het makkelijker te krijgen. Meer zaken hebben zoiets op voorraad en soms zijn ze bereid hem van een showroom motor af te halen. Het werk is minimaal en de levertijd enkele dagen. Voor jou is enkele dagen lang, maar voor een showroom is dat best te overzien, vooral als er meerdere staan.
Je betaalt dan vaak wel de absolute hoofdprijs, maar is goedkoper dan een aanhanger laten komen.
jaxoezy
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 16, 2024 07:49

Erwin P schreef: do sep 05, 2024 11:21 Aluminium schakelpookje ipv de stalen originele. Dan verleg je het breek/buigpunt.

Mag best een cheap ding van Ali zijn.
Als dat afbreekt is het makkelijker te krijgen. Meer zaken hebben zoiets op voorraad en soms zijn ze bereid hem van een showroom motor af te halen. Het werk is minimaal en de levertijd enkele dagen. Voor jou is enkele dagen lang, maar voor een showroom is dat best te overzien, vooral als er meerdere staan.
Je betaalt dan vaak wel de absolute hoofdprijs, maar is goedkoper dan een aanhanger laten komen.
Yes heb ik al liggen, al is die ook vrij dik en stevig.
Mischien een kleine zaagsnede in maken, en reserve meenemen
Plaats reactie