En nog maar eens een kopieer actie voordat het verhaal de prullenbak in gaat:
De Tuareg rally 2019 wordt voor het eerst verreden in Algarije, voor mij de reden om weer eens (5e keer) deze rally te rijden. De route is in het Westen van Algarije, eigenlijk bij Merzouga de grens over (als dat mogelijk zou zijn).
Ben bijna klaar met m'n 950 SE weer rally klaar te krijgen. Roadbookhouder en tripmeter zit er weer op, veerwegen zijn nu wat serieuzer, olie is ververst en voor de rest de boel wat nagekeken.
Mijn visa voor Algarije is als het goed onderweg, heb een shabby hotel geboekt in Algiers en vluchten ook al geregeld. Heb er veel zin in.
Tuareg rally 2019 (Algarije)
Moderator: ghulst
- GezwindeSpoed
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Gisteren een proefrit gemaakt, nog een paar kleine dingen en lijf en motor zijn er klaar voor.
https://www.youtube.com/watch?v=bZOrFP104Bg
Aardig wat geklust tov van vorige keer:
Adventure shock met 280mm veerweg ipv 255.
Voorvork van 250 naar 300mm veerweg.
Nieuwe zijschildjes
Thermostaat er tussenuit
Nog meer gaatjes in spatbord
Brandstofpomp verplaatst naar een koelere omgeving en filter na ipv voor pomp om vaporlock te voorkomen bij extreme condities.
Het uitzicht tijdens de rally.
Nog een maand dus mooi op tijd klaar.....
https://www.youtube.com/watch?v=bZOrFP104Bg
Aardig wat geklust tov van vorige keer:
Adventure shock met 280mm veerweg ipv 255.
Voorvork van 250 naar 300mm veerweg.
Nieuwe zijschildjes
Thermostaat er tussenuit
Nog meer gaatjes in spatbord
Brandstofpomp verplaatst naar een koelere omgeving en filter na ipv voor pomp om vaporlock te voorkomen bij extreme condities.
Het uitzicht tijdens de rally.
Nog een maand dus mooi op tijd klaar.....
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
- GezwindeSpoed
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Motor is onderweg naar Algarije en vrijdag vlieg ik zelf die kant op. De interne vlucht (hopelijk niet met een 737 MAX) is om middennacht :-[ , altijd lekker om een rally te beginnen met een slaaptekort.
Ik ga proberen een sim kaart te scoren zodat ik wat updates kan versturen.
SPOT tracker
[size=11pt][font=arial]https://live.owaka.com/182-tuareg-rallye-2019#[/font][/size]
Mijn startnummer is 36.
Site van de organisatie
https://www.tuareg-rallye.eu/en/
Resultaten
http://download.tuareg-rallye.com/result.html
Twitter
[size=11pt][font=arial]https://twitter.com/GezwindeSpoed[/font][/size]
Ik ga proberen een sim kaart te scoren zodat ik wat updates kan versturen.
SPOT tracker
[size=11pt][font=arial]https://live.owaka.com/182-tuareg-rallye-2019#[/font][/size]
Mijn startnummer is 36.
Site van de organisatie
https://www.tuareg-rallye.eu/en/
Resultaten
http://download.tuareg-rallye.com/result.html
[size=11pt][font=arial]https://twitter.com/GezwindeSpoed[/font][/size]
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Oke, hier komen mijn verslag met filmpjes........
Dag 0
Aankomst in Algiers rond 17u. Ik ga sim kaart kopen en zie daarna de Memotours boys niet meer. Samen met een Zwitser die niet wist in welk hotel hij zat met een zwarte taxi naar Ibis. In de taxi kan je tegen een veel betere koers geld wisselen, maar wij krijgen ook al via de orga dinars, dus niet nodig.
In hotel paar biertjes gedronken en de tas op de kamer van Rik (Memotours monteur) gelegd. Ik had in een hotel vlakbij het vliegveld een kamer gereserveerd maar dat was niet handig met transfer naar binnenlandse vlucht in de nacht, dus vandaar deze nacht bij Rik op de kamer. Dan volgt er een uitgebreid buffet met welkomswoorden van Rainer. De minister van touristme komt ook nog langs. Als afsluiting 5 verschillende toetjes en nog een paar bier.
Die nacht om 1u de bus naar binnenlandse vlucht, ruim uur vliegen naar Beghar en dan nog 2u met een bus in convooi begeleid door politie en militairen naar Taghit. Na 24u reizen met 4u slaap komen we eindelijk aan in het eerste bivouac. Ontbijt van de Duitse cateraar en na een uur wordt mijn team (EAO) wakker. Registratie en stickers plakken, later nog in de rij voor de Spot tracker. Keuring is er niet, dus op tijd klaar. ‘s Middags ga ik tanken en de duinen uittesten. Doordat de zon hoog staat zie ik het relief slecht en mis een afstapje en val wat ongelukkig, beetje pijn aan m’n schouder, lekker begin. Daarna roadbook plakken en kleuren voor de eerste dag. Om 8u briefing en om 10u ging bij mij het lampje uit.
Dag 1
Le Mans start voor 8km proloog door de hoge duinen achter het bivouac. Duinen gaan redelijk val wel 2x en moet soms flink ploeteren. Moet nog 500m duinen als motor slecht begint te lopen en afslaat, kokende benzine. Kan iedere keer net een duin over totdat ie weer afslaat. Wacht 10min en kan dan in 1x de duinen uitrijden. Daarna volgen wat snellere pistes over glooiend terrein. Dan voel ik de achterkant zwabberen, lekke band. Vind een mooi opstapje en ga aan het werk. Ventiel is afgescheurd dus reserve biba er in. Van een paar Algarijnen leen ik een compressor die wat sneller is dan mijn kleine. Ga weer op pad, sla labirint over om tijd te winnen maar vind m’n eigen doordat ik wat ben afgedwaald. Na wat vage navigatie moeten we kleine duinen velden door. Als ik aan de rand kom zwabbert de achterkant weer. Shit weer lek. Ik vind een rots-opstap en stop een voor-biba in het achterwiel. Pomp em flink hard op en besluit om via asfalt terug te rijden. Weg ligt maar 500m weg, fijn zo’n osm kaart. Behoedzaam rij ik naar huis, lever m’n kaart in en stap over naar expert klasse met minder duinen zodat de motor heel blijft en ik toch leuk kan rijden. Haal de voor-biba uit achterwiel en wissel m’n achterwiel want de bandenklem vertrouw ik niet meer.
Dag 2
Vandaag naar Beni Abes. Eerst duinenvelden, op een gegeven moment wordt motor heet en ik besluit de duinen te verlaten. Ik weet dat in het Westen de oued ligt de we later ook volgens het roadbook moeten volgen. Ik kom nu dus veel eerder in de oued aan, er liggen veel stenen dus flink zweten. In de schaduw laat ik de motor koelen en eet wat. Daarna volg ik de oued en zie het punt waar je volgens het roadbook de oued in zou moeten. Er volgt 20km snelle oued met rollende duintjes. Kan de meeste springen met m'n verbeterde veering en heb flink plezier. Aan het einde nog 8km hoge duinen die best goed gaan. Het bivouac ligt aan de rand van de hoge duinen. 's Middag wat tanken en bier drinken. 's Nachts zou het flink gaan waaien en komt alles onder het zand.
Dag 0
Aankomst in Algiers rond 17u. Ik ga sim kaart kopen en zie daarna de Memotours boys niet meer. Samen met een Zwitser die niet wist in welk hotel hij zat met een zwarte taxi naar Ibis. In de taxi kan je tegen een veel betere koers geld wisselen, maar wij krijgen ook al via de orga dinars, dus niet nodig.
In hotel paar biertjes gedronken en de tas op de kamer van Rik (Memotours monteur) gelegd. Ik had in een hotel vlakbij het vliegveld een kamer gereserveerd maar dat was niet handig met transfer naar binnenlandse vlucht in de nacht, dus vandaar deze nacht bij Rik op de kamer. Dan volgt er een uitgebreid buffet met welkomswoorden van Rainer. De minister van touristme komt ook nog langs. Als afsluiting 5 verschillende toetjes en nog een paar bier.
Die nacht om 1u de bus naar binnenlandse vlucht, ruim uur vliegen naar Beghar en dan nog 2u met een bus in convooi begeleid door politie en militairen naar Taghit. Na 24u reizen met 4u slaap komen we eindelijk aan in het eerste bivouac. Ontbijt van de Duitse cateraar en na een uur wordt mijn team (EAO) wakker. Registratie en stickers plakken, later nog in de rij voor de Spot tracker. Keuring is er niet, dus op tijd klaar. ‘s Middags ga ik tanken en de duinen uittesten. Doordat de zon hoog staat zie ik het relief slecht en mis een afstapje en val wat ongelukkig, beetje pijn aan m’n schouder, lekker begin. Daarna roadbook plakken en kleuren voor de eerste dag. Om 8u briefing en om 10u ging bij mij het lampje uit.
Dag 1
Le Mans start voor 8km proloog door de hoge duinen achter het bivouac. Duinen gaan redelijk val wel 2x en moet soms flink ploeteren. Moet nog 500m duinen als motor slecht begint te lopen en afslaat, kokende benzine. Kan iedere keer net een duin over totdat ie weer afslaat. Wacht 10min en kan dan in 1x de duinen uitrijden. Daarna volgen wat snellere pistes over glooiend terrein. Dan voel ik de achterkant zwabberen, lekke band. Vind een mooi opstapje en ga aan het werk. Ventiel is afgescheurd dus reserve biba er in. Van een paar Algarijnen leen ik een compressor die wat sneller is dan mijn kleine. Ga weer op pad, sla labirint over om tijd te winnen maar vind m’n eigen doordat ik wat ben afgedwaald. Na wat vage navigatie moeten we kleine duinen velden door. Als ik aan de rand kom zwabbert de achterkant weer. Shit weer lek. Ik vind een rots-opstap en stop een voor-biba in het achterwiel. Pomp em flink hard op en besluit om via asfalt terug te rijden. Weg ligt maar 500m weg, fijn zo’n osm kaart. Behoedzaam rij ik naar huis, lever m’n kaart in en stap over naar expert klasse met minder duinen zodat de motor heel blijft en ik toch leuk kan rijden. Haal de voor-biba uit achterwiel en wissel m’n achterwiel want de bandenklem vertrouw ik niet meer.
Dag 2
Vandaag naar Beni Abes. Eerst duinenvelden, op een gegeven moment wordt motor heet en ik besluit de duinen te verlaten. Ik weet dat in het Westen de oued ligt de we later ook volgens het roadbook moeten volgen. Ik kom nu dus veel eerder in de oued aan, er liggen veel stenen dus flink zweten. In de schaduw laat ik de motor koelen en eet wat. Daarna volg ik de oued en zie het punt waar je volgens het roadbook de oued in zou moeten. Er volgt 20km snelle oued met rollende duintjes. Kan de meeste springen met m'n verbeterde veering en heb flink plezier. Aan het einde nog 8km hoge duinen die best goed gaan. Het bivouac ligt aan de rand van de hoge duinen. 's Middag wat tanken en bier drinken. 's Nachts zou het flink gaan waaien en komt alles onder het zand.
Laatst gewijzigd door GezwindeSpoed op vr aug 30, 2024 10:01, 2 keer totaal gewijzigd.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Dag 3
Vandaag gaan we om een groot duinenveld rijden met wat uitstapjes naar de hoge duinen. We beginnen in de kleine duinen bij Beni Abes, dan snelle pisten en vlaktes totaan het CP met tankstation. Het tweede stuk gaat om het grote duinenveld heen met af en toe uitstapjes in de duinen en een centrale CP op een hoge duin. Een heerlijke probleemloze dag. Motor blijft koel door de afwisseling duinen piste. Bij de centrale cp op een hoge duin kom ik Onno tegen, hij verteld me dat hij een overleden quad rijder heeft gevonden. Ik vraag of hij achter me aan wil rijden. Samen rijden we terug naar het CP bij het tankstation. Een paar km ervoor geeft het roadbook fast plain aan zonder verdere waarschuwingen. Ik kom over een bultje met 70 a 80 en zie een erosiegeul opdoemen. Probeer te springen maar vlieg over het stuur door de rebound. Maak bewust het vliegen mee en maak me klaar voor een perfecte judorol. Gelukkig maakt de motor achter mij een radslag en haald me niet in. Ik sta gelijk weer op mn benen en mep de sterretjes weg. Raap de motor op en waarschuw Onno die net aankomt voor het gat. Alle navi-gear is kapot, stuur krom, achterrem pedaal verbogen en dikke karterplaat van vorm veranderd, maar ik heb zelf gelukkig minimale schade (blauwe bil). Bij het tankstation besluiten we de route te verlaten en 15km over het asfalt naar Beni Abes te rijden. De rest van de dag vervang ik het roadbook en ico door m’n reserve. Helaas blijkt het roadbook de verkeerde kant op te draaien en is de ico overleden dus beetje behelpen. Morgen geen race en tijdens de briefing herdenking van overleden Italiaanse quad rijder Giovanni Stefani.
Veel rijders blijken over hetzelfde gat als ik te zijn gevlogen maar dan met een betere landing, wat met een lichtere motor makkelijker is. ‘s Nachts weer veel wind dus klapperende tent en overal zand in de ochtend.
Vandaag gaan we om een groot duinenveld rijden met wat uitstapjes naar de hoge duinen. We beginnen in de kleine duinen bij Beni Abes, dan snelle pisten en vlaktes totaan het CP met tankstation. Het tweede stuk gaat om het grote duinenveld heen met af en toe uitstapjes in de duinen en een centrale CP op een hoge duin. Een heerlijke probleemloze dag. Motor blijft koel door de afwisseling duinen piste. Bij de centrale cp op een hoge duin kom ik Onno tegen, hij verteld me dat hij een overleden quad rijder heeft gevonden. Ik vraag of hij achter me aan wil rijden. Samen rijden we terug naar het CP bij het tankstation. Een paar km ervoor geeft het roadbook fast plain aan zonder verdere waarschuwingen. Ik kom over een bultje met 70 a 80 en zie een erosiegeul opdoemen. Probeer te springen maar vlieg over het stuur door de rebound. Maak bewust het vliegen mee en maak me klaar voor een perfecte judorol. Gelukkig maakt de motor achter mij een radslag en haald me niet in. Ik sta gelijk weer op mn benen en mep de sterretjes weg. Raap de motor op en waarschuw Onno die net aankomt voor het gat. Alle navi-gear is kapot, stuur krom, achterrem pedaal verbogen en dikke karterplaat van vorm veranderd, maar ik heb zelf gelukkig minimale schade (blauwe bil). Bij het tankstation besluiten we de route te verlaten en 15km over het asfalt naar Beni Abes te rijden. De rest van de dag vervang ik het roadbook en ico door m’n reserve. Helaas blijkt het roadbook de verkeerde kant op te draaien en is de ico overleden dus beetje behelpen. Morgen geen race en tijdens de briefing herdenking van overleden Italiaanse quad rijder Giovanni Stefani.
Veel rijders blijken over hetzelfde gat als ik te zijn gevlogen maar dan met een betere landing, wat met een lichtere motor makkelijker is. ‘s Nachts weer veel wind dus klapperende tent en overal zand in de ochtend.
Laatst gewijzigd door GezwindeSpoed op vr aug 30, 2024 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Dag 4
Vanwege ongeval gisteren geen race maar vrij rijden. Vandaag over snelle vlaktes naar de zwarte heuvels in het Zuiden. De meesten rijden in groepjes met een touristisch tempo of blijven in bivouac. Voor mij gewoon hetzelfde tempo. Haal een groepje van 5 in want zij maken veel stof en rijden net iets te langzaam. Helaas knal ik hard op een steen, buts in velg en lekke voorband. Vind een pol opgedroogd kamelengras als steun. Plaats m'n reserve biba en met hulp van een andere rijder krijg ik de as op z'n plek. Ga weer van start maar een paar honderd meter later weer lek. Ben er klaar mee. Heb geen gsm bereik dus druk Spot in. Verkeerde knop dus medische hulp gevraagd ipv mechanische. Probeer te cancelen maar krijg het niet voor elkaar. Een Pools auto team stop en belt de orga met sat phone. Ambulance komt er toch aan en vertrekken overrichte zaken. De bezemwagen zou over een uur komen. Ik klim een heuvel op en krijg bereik. Laat m'n vrouw weten dat ik nog heel ben. In de schaduw naast m'n motor doe ik m'n ogen even dicht. Dan komt de bezemwagen, de zwarte Iveco van Karl Heiz en een paramedic. Met het kraantje hijsen we de dikke naar binnen. We moeten de volledige route afrijden om achterblijvers op te pikken, krijgen nog een lekke band door een stuk hout en komen een keer vast te zitten in kleine duinen en pikken nog wat Duitse studenten op die net hun auto kapot hebben gereden in de duinen. Rond 17u ben ik terug in het bivouac en heb toch de hele route gezien, maar niet op de manier zoals ik had gehoopt. Ik vervang m’n voorwiel door reserve en het onderhoud voor vandaag zit er weer op. Doe de laatste reserve band in m'n tasje en ben klaar voor morgen.
Vanwege ongeval gisteren geen race maar vrij rijden. Vandaag over snelle vlaktes naar de zwarte heuvels in het Zuiden. De meesten rijden in groepjes met een touristisch tempo of blijven in bivouac. Voor mij gewoon hetzelfde tempo. Haal een groepje van 5 in want zij maken veel stof en rijden net iets te langzaam. Helaas knal ik hard op een steen, buts in velg en lekke voorband. Vind een pol opgedroogd kamelengras als steun. Plaats m'n reserve biba en met hulp van een andere rijder krijg ik de as op z'n plek. Ga weer van start maar een paar honderd meter later weer lek. Ben er klaar mee. Heb geen gsm bereik dus druk Spot in. Verkeerde knop dus medische hulp gevraagd ipv mechanische. Probeer te cancelen maar krijg het niet voor elkaar. Een Pools auto team stop en belt de orga met sat phone. Ambulance komt er toch aan en vertrekken overrichte zaken. De bezemwagen zou over een uur komen. Ik klim een heuvel op en krijg bereik. Laat m'n vrouw weten dat ik nog heel ben. In de schaduw naast m'n motor doe ik m'n ogen even dicht. Dan komt de bezemwagen, de zwarte Iveco van Karl Heiz en een paramedic. Met het kraantje hijsen we de dikke naar binnen. We moeten de volledige route afrijden om achterblijvers op te pikken, krijgen nog een lekke band door een stuk hout en komen een keer vast te zitten in kleine duinen en pikken nog wat Duitse studenten op die net hun auto kapot hebben gereden in de duinen. Rond 17u ben ik terug in het bivouac en heb toch de hele route gezien, maar niet op de manier zoals ik had gehoopt. Ik vervang m’n voorwiel door reserve en het onderhoud voor vandaag zit er weer op. Doe de laatste reserve band in m'n tasje en ben klaar voor morgen.
Laatst gewijzigd door GezwindeSpoed op vr aug 30, 2024 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Dag 5
Via ongeveer dezelfde route als dag 2 weer terug naar Taghit. Eerst wat duinen die erg goed gaan, blijkbaar heb ik weer wat bijgeleerd of zijn deze duinen gewoon makkelijker dan in het begin van de week. In Igli zouden we kunnen tanken maar helaas heeft het tankstation geen peut meer. Ik zoek nog op m’n gps of er stations in de buurt zijn maar helaas. Ik heb nog 8l voor 60km en er zouden nog flink wat duinen komen, dus dat wordt erg krap. Ik probeer zo soepel mogelijk te rijden door de duinen met zoveel mogelijk ronde opstapjes om zo min mogelijk benzine te verstoken. In de oued rij ik langzaam en besluit een duinenveld over te slaan omdat ik het anders niet ga halen. De finish is in een mooie vallei met palmbomen waar ik een mooie wheely maak voor de fotografen. Ik heb geluk want heb nog maar een klein laagje benzine. Op het roadbook staat een tankstation aangegeven dichtbij maar die blijkt niet te bestaan. Taghit is nog 15km en ik val in een dorpje droog. Van een andere motorrijder krijg ik een liter benzine, eindelijk de slang gebruikt die ik altijd bij me had samen met een fles vanuit de berm (lang leve de plastic soep). Wel wat benzine binnen gekregen, bah. Bij tankstation gooit ik er 20l in en rij naar het bivouac. Een bijna perfecte dag.
Via ongeveer dezelfde route als dag 2 weer terug naar Taghit. Eerst wat duinen die erg goed gaan, blijkbaar heb ik weer wat bijgeleerd of zijn deze duinen gewoon makkelijker dan in het begin van de week. In Igli zouden we kunnen tanken maar helaas heeft het tankstation geen peut meer. Ik zoek nog op m’n gps of er stations in de buurt zijn maar helaas. Ik heb nog 8l voor 60km en er zouden nog flink wat duinen komen, dus dat wordt erg krap. Ik probeer zo soepel mogelijk te rijden door de duinen met zoveel mogelijk ronde opstapjes om zo min mogelijk benzine te verstoken. In de oued rij ik langzaam en besluit een duinenveld over te slaan omdat ik het anders niet ga halen. De finish is in een mooie vallei met palmbomen waar ik een mooie wheely maak voor de fotografen. Ik heb geluk want heb nog maar een klein laagje benzine. Op het roadbook staat een tankstation aangegeven dichtbij maar die blijkt niet te bestaan. Taghit is nog 15km en ik val in een dorpje droog. Van een andere motorrijder krijg ik een liter benzine, eindelijk de slang gebruikt die ik altijd bij me had samen met een fles vanuit de berm (lang leve de plastic soep). Wel wat benzine binnen gekregen, bah. Bij tankstation gooit ik er 20l in en rij naar het bivouac. Een bijna perfecte dag.
Laatst gewijzigd door GezwindeSpoed op vr aug 30, 2024 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Dag 6
Vandaag om het grote duinenveld ten Oosten van Taghit. Het is ín total zo’n 190km en kunnen onderweg 3l benzine krijgen bij een CP. Ik moet dus met een flink volle tank starten en gelijk de duinen in, leuk! We krijgen veel duinenvelden, eerst wat losliggende duinen waar het de truck is om de juiste weg te vinden om de duinen heen, maar gaandeweg steeds meer grotere duinen die goed te doen zijn. Goed kijken en de route uitstippelen gaat steeds beter en ik kan redelijk soepel rijden, maar af en toe ontkom ik niet aan wat duw en trek werk en de motor laten brullen om uit een zacht stuk te komen. Dan een stuk piste om de zwarte berg heen Het laatste veld voor de CP is martelen over kleine, zachte rommelige duinen. Moet de motor even laten koelen en kan dan naar het CP rijden. Heb 16l verbruikt op 110km en vul 3l bij. Na de CP gaan de pro's door de duinen terug en wij rijden op een mooie piste er naast. Soms wat kleine duinen dan weer snelle piste met sprongetjes. Heerlijke dag en jammer dat de piste niet nog eens 100km was! Vlak bij het einde geef ik een Algarijn een liter benzine want ik heb nog 6l over zodat hij weer verder de duinen in kan. We komen in dezelfde mooie vallei aan als gisteren. Dit was de mooiste dag van de rally en hij had nog langer mogen zijn.
Vanavond krijgen we schaap en cous cous aangeboden door de overheid. Acht schapen worden gegaard boven een houtvuur. Het ziet er beter uit dan ze smaken, maar een gegeven paard.....
Vandaag om het grote duinenveld ten Oosten van Taghit. Het is ín total zo’n 190km en kunnen onderweg 3l benzine krijgen bij een CP. Ik moet dus met een flink volle tank starten en gelijk de duinen in, leuk! We krijgen veel duinenvelden, eerst wat losliggende duinen waar het de truck is om de juiste weg te vinden om de duinen heen, maar gaandeweg steeds meer grotere duinen die goed te doen zijn. Goed kijken en de route uitstippelen gaat steeds beter en ik kan redelijk soepel rijden, maar af en toe ontkom ik niet aan wat duw en trek werk en de motor laten brullen om uit een zacht stuk te komen. Dan een stuk piste om de zwarte berg heen Het laatste veld voor de CP is martelen over kleine, zachte rommelige duinen. Moet de motor even laten koelen en kan dan naar het CP rijden. Heb 16l verbruikt op 110km en vul 3l bij. Na de CP gaan de pro's door de duinen terug en wij rijden op een mooie piste er naast. Soms wat kleine duinen dan weer snelle piste met sprongetjes. Heerlijke dag en jammer dat de piste niet nog eens 100km was! Vlak bij het einde geef ik een Algarijn een liter benzine want ik heb nog 6l over zodat hij weer verder de duinen in kan. We komen in dezelfde mooie vallei aan als gisteren. Dit was de mooiste dag van de rally en hij had nog langer mogen zijn.
Vanavond krijgen we schaap en cous cous aangeboden door de overheid. Acht schapen worden gegaard boven een houtvuur. Het ziet er beter uit dan ze smaken, maar een gegeven paard.....
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Dag 7
De duinenrace, voor ons maar 1.5 ronde van 28km. De eerste CP bovenop een grote duin bereik ik makkelijk. Daarna volgt een heel zacht stuk en begin te twijfelen of ik het wel ga halen maar bijt door. Na de 2e CP wordt het weer mooi surfen. In het zachte stuk ga ik uit de sporen maar dat is nog erger en kom in een pannetje te staan. Met flink zweten en veel gas kom ik eruit. Voordat ik het besef ben ik bij de finish en mag de grote duin op. De eerste poging gaat dat niet goed kom op de verkeerde top uit en val om in een gat. Tweede poging is wel succesvol. Euforisch sta ik op de top, wat een uirzicht, wat een gevoel. Blijf er 15min genieten en zie toppers op hun achterwiel omhoogrijden.
Na de finish van de grote duin af en de laatste duinen over richting het bivouac. Ik kom de Algarijn die ik gisteren benzine heb gegeven nog tegen en hij steekt zn duim op. Onder de finishboog door, een burnout veel felicitatie en dan tijd voor bier.
De duinenrace, voor ons maar 1.5 ronde van 28km. De eerste CP bovenop een grote duin bereik ik makkelijk. Daarna volgt een heel zacht stuk en begin te twijfelen of ik het wel ga halen maar bijt door. Na de 2e CP wordt het weer mooi surfen. In het zachte stuk ga ik uit de sporen maar dat is nog erger en kom in een pannetje te staan. Met flink zweten en veel gas kom ik eruit. Voordat ik het besef ben ik bij de finish en mag de grote duin op. De eerste poging gaat dat niet goed kom op de verkeerde top uit en val om in een gat. Tweede poging is wel succesvol. Euforisch sta ik op de top, wat een uirzicht, wat een gevoel. Blijf er 15min genieten en zie toppers op hun achterwiel omhoogrijden.
Na de finish van de grote duin af en de laatste duinen over richting het bivouac. Ik kom de Algarijn die ik gisteren benzine heb gegeven nog tegen en hij steekt zn duim op. Onder de finishboog door, een burnout veel felicitatie en dan tijd voor bier.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Nog een paar mooie plaatjes
Bivouac van Beni Abes
Hoogste duin bij Beni Abes
De oase van Taghit
Bivouac Taghit
[
Bivouac van Beni Abes
Hoogste duin bij Beni Abes
De oase van Taghit
Bivouac Taghit
[
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Blijft een mooi verhaal. Ik doe het je niet na, maar de beelden zijn wel super.
Als je dan zegt dat de meeste op lichtere motoren het makkelijker doen, heb je dan nooit zin om eens op een 450 te kijken wat je er dan uit zou kunnen halen?
Als je dan zegt dat de meeste op lichtere motoren het makkelijker doen, heb je dan nooit zin om eens op een 450 te kijken wat je er dan uit zou kunnen halen?
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
- GezwindeSpoed
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Dat heb ik voor het laatst in 2015 op een Husaberg 570 (de ideale rallymotor vind ik). Zonder al te veel moeite werd ik toen 6e van de 50 deelnemers in de Pro category. Robert van Pelt en Maikel Verkade reden toen ook mee als training voor hun Dakar 2016. Alles liep op rolletjes en ik kende geen problemen. Als je dan om 9u00 moet starten was je rond 14u00 terug in bivouac en had je nog energie over. Dit was voor mij geen uitdaging en dat heeft me er toe gezet om de 950 te kopen. Ik vind het wel jammer van die oververhittingsproblemen, maar ik heb met deze motor meer herinneringen gemaakt dan met de een cilinders die ik hiervoor heb gehad.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Dat is dan veel belangrijker. Uiteindelijk doe je het toch voor je lol.
(Al is die 6e plaats wel heel erg netjes natuurlijk. )
(Al is die 6e plaats wel heel erg netjes natuurlijk. )
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project