Het grote voorstel topic

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Eigenlijk precies wat de titel zegt.

Ben je nieuw op het forum, stel je dan even voor. Wie ben je? Wat rij je? Enz enz...
Foto'tje wordt ook gewaardeerd!
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Dan zal ik zelf maar even aftrappen.

Erwin P, moment van schrijven 31 jaar en rij sinds m'n 16e brommer en later dus motor.
Eigenlijk op alles, maar vooral als het noppen heeft. De garage staat inmiddels vol van m'n 1e brommer, een Aprilia RX 50, tot reismotoren zoals onze KTM 990 en Versys 300 tot enduro's/crossers zoals onze Beta's en Stark.

We proberen als stel zo veel mogelijk motor/off-road reizen te maken waarbij we van Noorwegen tot Marokko zijn geweest, van Nederland tot de Balkan en zo veel mogelijk daartussen. In Azië Nepal en Thailand meegepakt op de motor.

Sinds een jaartje een Youtube kanaal waar ik zo af en toe wat upload.
https://www.youtube.com/channel/UCSoDmO ... ZsNAZrBXbg

Ook wil ik beginnen met cursussen geven aan beginnende off-road rijders om ze op pad te helpen bij hun eerste avonturen.
https://board.noppenforum.nl/viewtopic. ... 12#p154412
Gebruikersavatar
GezwindeSpoed
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
Locatie: NMGN

Hier GezwindeSpoed na overstap van ARM. Vroeger leren rijden op een Suzuki ER125 in de bosjes om ons huis. Daarna lang geen off-road. Een jaar of 20 geleden een DR600 gekocht en toen begon het weer. Veel plezier gehad met dat ding ook OTR ritten. Toen ik m'n eerste rally wilde gaan rijden toch maar een 690 gekocht. Na de Alto Turia Ride diverse rally's gereden in NW Africa, Albania en Griekenland. Ondertussen van 690 naar Husaberg 570, maar omdat deze rally rijden veel te makkelijk maakte maar een 950SE gekocht. Deze heb ik nog steeds naast een 300EXC TPI voor het beter hard enduro werk. Ik ben voornamelijk te vinden in het stuk ten Zuiden van Nijmegen.

Plaatje van IR2018
DSC03434 200kb.jpg
DSC03434 200kb.jpg (144.72 KiB) 1525 keer bekeken
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Gebruikersavatar
MartenR
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 25, 2024 10:35

Nog een overstapper van ARM naar hier.
Ik ben een beetje ouder dan GezwindeSpoed ... 70 jaar alweer. Rijdt mijn hele leven motor, begonnen in '73 met een BMW R60 (staat hier nog steeds), later met Steib zijspan. Daarna heel veel getrialed (Montesa's, laatste een 315R van '98, die hier ook nog staat en gebruikt wordt door mijn zoon.
Vanaf 2006 BMW 1150GS en nu een BMW Rockster, omdat de diagnose Diabetes type 1 (2 jaar geleden) ervoor zorgde dat de zware GS te lomp werd.
Kinderen rijden 1150GS, echtgenote BMW xCountry en verder nog twee xChallenges voor off-road. Weet boven buurman alles van ;)
Over een week gaan we en-famile (zoals ieder jaar) op motorvakantie. Dit jaar twee weken Noorwegen. Met tent.

Groet, Marten
propje
Berichten: 3
Lid geworden op: vr nov 27, 2009 18:34

Propje hier
Blijkt dat ik me vroeger al eens had aangemeld voor dit forum.
57jr overstapper van ARM.
Veel motoren gehad maar rij er te weinig op.
Wissel sneller van motor als tube tandpasta.
Voor de vakanties rijd ik graag op m.n ktm500exc
En om naar te kijken een harley XR1200X.
Mag het liefst zelf prutsen aan m.n motor of auto.
Rij ook nog een Subaru Forester waarmee ik samen met m.n vrouw de off road tripjes doe.

Groet Marco

Afbeelding
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Ik kan natuurlijk niet zeggen dat ik hier nieuw ben als beheerder van het Noppenforum, maar voorstellen is misschien wel leuk. Op mijn 18e heb ik besloten niet voor mijn motorrijbewijs te gaan, omdat ik wist dat ik mijzelf dan waarschijnlijk ergens om een boom zou vouwen. In 2010 ontdekte ik Long Way Down op de BBC en zag hoe Charley Boorman en Ewan McGregor op hun BMW 1150GS Adventure's door Afrika ploegden. Al snel vond ik ook Long Way Round en zo begon een bank-marathon. Dat maakte wel wat in mij los. Zo wilde ik ook wel reizen. Nog een tijdje gespaard, maar toen toch mijn motorrijbewijs gehaald en begonnen met een afgetrapte XJ600 uit 1989 die ik voor €50 uit een schuurtje in Amsterdam trok. Die werd al snel opgevolgd door een Transalp uit 91, euhm, 1989. Jawel, een USA import. En toen ontdekte ik de geneugten van de adventure bike. De GS was voor mij gewoon nog te duur. Nu, jaren later, heb ik een hele serie motoren gehad. Om allerlei redenen heb ik vorig jaar mijn twee motoren verkocht (2010 1200 GS en 2000 KTM 640 Adventure R). Ondanks dat er nog genoeg ander speelgoed in de garage staat, wilde ik toch wel weer rijden, dus voorlopig staat er even een Triumph Street Triple R uit '09. Het kriebelt wel, dus er komt echt wel weer een adventure bike, al weet ik nog niet precies wanneer en wat. Mocht iemand nog een enduro projectje willen doneren, dan mag dat altijd. :lol:

Afbeelding
En ja, andere versies van auto/motorsport vind ik ook leuk. Afbeelding Dit is bij E-Sim Racing Middelburg. (En wat zit ik er lekker bij te kijken... :roll: )
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Martinezz57
Berichten: 4
Lid geworden op: ma jul 08, 2024 19:57

Martinezz als nickname komt voort uit fietsen en motorrijden door Europa met opeens een vriendin in Alicante. Die had ik leren kennen door winterstages voor het wielrennen in de jaren 70.
Haar broer noemde me martinez. Maar die nickname was al bezet met een extra z kwam het goed.
Na een klapper op de fiets overgestapt op de motor. Het ging van een CB400 naar steeds snellere motoren en in 1986 naar het circuit Zandvoort voor de benodigde licentie.
In 2016 alle racemotoren en de enorme bijhorende berg aan spullen verkocht.
Op straat nu een triumph streettriple 765R. Ook op straat een KTM EXC 450F. Met straatwielen natuurlijk. Maar de offroad wielen waren er ook nog en aangezien ik met 12 jaar al crosste kriebelde dat nog. Bij plannen van wegroute in alpen zag ik ook offroadroutes door de bergen. Dus noppenbanden eronder en gaan. Niet zomaar want was al 6x in Andorra wezen rijden.
Ben benieuwd naar jullie berichten hier Noppenforum!
Groeten Martin.
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Welkom!

Nodige motor kilometers onder de gordel hoor ik al wel.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Leuk Martin! En een mede STR eigenaar op een Noppenforum is ook wel grappig. ;) Leuke motorhistorie.

Met mijn achtergrond in het Alpecin gran fondo team, ben ik wel benieuwd naar jouw winterstages voor het wielrennen in de jaren zeventig. Met wie, wat, waar en zo. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Martinezz57
Berichten: 4
Lid geworden op: ma jul 08, 2024 19:57

Wielrentraining in Spanje is wel lang geleden hoor .Eens zien wat het geheugen nog weet. zal van 75 tot 80 geweest zijn. Ik reed bij wielerclub De Coureur in Vlaardingen. Daar waren 2 leden die naar de Olympische spelen gingen. Broers, Wim en Rudi Liebregts. Vanuit de bond werden zij op trainingskamp gestuurd die kwamen terug met mooie verhalen en in de club gelijk een paar enthousiastelingen die dat ook wilden.
Organisatie ? nul komma nul. Een collega had een huis in Spanje, Torrevieja zuid van Alicante. konden we huren voor 2 weken.
Omdat ik een bloedhekel heb aan kou en 's winters bijna niet reed kwam ik bij de paaswedstrijden steevast tekort. Dus 20 graden in maart zorgen voor goede voorbereiding en bruine benen. Staken mooi af bij de melkflessen van de thuisblijvers!
Zelf alles regelen in Spanje: vervoer vanaf vliegveld, eten drinken, routes verzinnen. Maar 2e en 3e jaar al bekend terrein en heel goed voorbereid begin seizoen.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Die trainingsweken zijn natuurlijk wel heel leuk om te doen. :)
In 2018 werd ik door Bicycling Magazine uitgekozen om een jaar met het Gran Fondo team van Alpecin Cycling mee te rijden en te trainen. De tweede week zaten we een week in Italië. Onderweg er naartoe reden we nog door de sneeuw, maar een dag later deed ik mijn eerste echt klim. ;)

Afbeelding

Dat blijft je toch bij. :)

Terug naar de gemotoriseerde tweewielers maar weer. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
XToon
Berichten: 13
Lid geworden op: do dec 25, 2008 13:05
Locatie: Almere

Overstappert van ARM . Aldaar XToon.
Was in het verleden hier al aanwezig, 2008.

Pensionado met veel motoren en tijd .
Zal admin verzoeken nickname over te schrijven
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

En die nickname is al geregeld hoor @Xtoon. Welkom!
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
XToon
Berichten: 13
Lid geworden op: do dec 25, 2008 13:05
Locatie: Almere

ghulst schreef:En die nickname is al geregeld hoor @Xtoon. Welkom!
En bedankt AfbeeldingAfbeelding
mosseltje
Berichten: 1
Lid geworden op: za jul 11, 2009 18:37
Locatie: Breda

Na 10 jaar afwezigheid eindelijk weer eens op ARM ingelogd om daar te lezen dat het stopt over twee weken.
Blijkbaar had ik hier ook al eens een profiel aangemaakt maar nog nooit iets gepost.

Ik zal me dan maar als een nieuweling voorstellen.

Na 10 jaar nog steeds kaal.
Wel een kilo of 15 zwaarder…
Mijn Husaberg FE570 is reeds verkocht maar mijn KTM 950 Super Enduro is nog steeds alive and kicking.

Ik hou van hobbies en lange wandelingen over het strand bij volle maan. :lol:
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Een 950 Super Enduro is natuurlijk ook wel iconisch! Welkom hier!

Wandelingen over het strand, of dan liever met de enduro? ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 17
Lid geworden op: ma jul 15, 2024 10:41
Locatie: Amersfoort

Ik logde vanochtend ook weer eens in op ARM, na de voor mij gebruikelijke pauze van minstens enkele weken, en zag de ontwikkelingen.
Dus hier maar een account gemaakt.
Ik zie al wat bekende namen, van ARM en/of MF.
Op al die (motor)forums ben ik bekend als Garfield en hier nu dus ook.

Ik ben Arvid, woon in Amersfoort, al bijna 36 jaar getrouwd en heb drie zonen die inmiddels al jongvolwassen zijn.

Ik rijd sinds m'n 18e motor, voornamelijk asfalt maar in mijn studententijd in Twente heb ik ook wat getriald.

Sinds een jaar of 5 - 6 begeef ik me ook wat buiten het asfalt.
Niks bijzonders, gewoon lekker wat rondpruttelen hier in de omgeving of in Drenthe of in Brabant.
Ook een paar keer de zandtoertocht in Brabant gedaan maar die is er dus helaas niet meer.

Momenteel rijd offroad het liefste op mijn NX250 die ik redelijk heb aangepast om dat te kunnen doen: set wielen van 21"en 17" (origineel 19" en 16"), Pivotpegz, en nog wat dingen.
Ik heb ook nog een KTM 990 Adventure maar toen ik goed en wel begon om die motor wat in het zand te laten spelen liepen de bigends vast - ik hoop de motor in de komende maanden weer hersteld te krijgen.

Daarnaast heb ik nog een Beta Rev3 270 trialmotor waarmee ik af en toe op het trialterrein van MC Nunspeet te vinden ben.

En nog wat (pure) asfalt motoren zoals momenteel een Transalp 650, een TDM850 en een FJ1200 - die laatste twee heb ik gekocht en opgeknapt in het kader van de '500 Euro challenge' van Motorforum.

Bijgevoegd een foto van een paar weken geleden, toen ik samen met mijn oudste zoon een flinke trip door ondermeer de Alpen heb gemaakt - ik op de TDM850, hij op mjn Transalp 650.

Afbeelding
Ik heb een paar motoren en soms rijd ik naast het asfalt.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Mooi verhaal Arvid! Welkom hier. Leuke collectie motoren ook.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
jaxoezy
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 16, 2024 07:49

Hey ik ben joey.
31 jaar, woon in Brabant en sinds een paar jaar mijn rijbewijs.

Begonnen op een bmw f650gs Dakar. Begin dit jaar vervangen voor een honda CRF300L.
Niet de meest spannende motor maar ben er blij mee. Vering vervangen voor hyperpro en nog andere aanpassingen gedaan.

Wil er (hopelijk) dit jaar nog een lang weekend TET Frankrijk mee rijden.

Sent from my LE2113 using Tapatalk

Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Ha Joey!
Ik vind die CRF300L geen saaie motor hoor. Goede stappen met die vering. Daar ga je wat aan hebben. En voor de TET is het wel echt een leuke motor volgens mij.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
jaxoezy
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 16, 2024 07:49

ghulst schreef:Ha Joey!
Ik vind die CRF300L geen saaie motor hoor. Goede stappen met die vering. Daar ga je wat aan hebben. En voor de TET is het wel echt een leuke motor volgens mij.
Ik ben er ook harstikke tevreden mee, vermogen laat soms alleen te wensen over. Maar dat wist ik van te voren Afbeelding

Nee rijd verder heel makkelijk offroad, echt blij mee.
Laatst een android auto schermpje van ali gehaald en op mn mini fairing gemonteerd.

Zal daar binnenkort wel een korte review over geven hier.

Sent from my LE2113 using Tapatalk

Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Kijk, dat zijn de mods waar we graag over lezen. :)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Gebruikersavatar
Garfield
Berichten: 17
Lid geworden op: ma jul 15, 2024 10:41
Locatie: Amersfoort

Ach, vermogen ... ik plof nog steeds heel tevreden rond op een verre voorvader van die CRF, m'n NX250.
Wat je aan vermogen 'mist' wordt ruimschoots gecompenseerd door het gewicht. Ik heb 'm ooit eens gewogen, ik meen dat 'ie volledig rijklaar op iets van 135 kilo kwam ...
Ik heb een paar motoren en soms rijd ik naast het asfalt.
jaxoezy
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 16, 2024 07:49

Garfield schreef: wo jul 17, 2024 10:37 Ach, vermogen ... ik plof nog steeds heel tevreden rond op een verre voorvader van die CRF, m'n NX250.
Wat je aan vermogen 'mist' wordt ruimschoots gecompenseerd door het gewicht. Ik heb 'm ooit eens gewogen, ik meen dat 'ie volledig rijklaar op iets van 135 kilo kwam ...
Oow zeker waar.
En moet zeggen tot +-80kmph valt het optrekken ook niet tegen.
Maar het is mijn enigste motor. Ben er begin dit jaar ook een weekendje mee naar Luxenburg geweest.
Dan merk je soms met auto's inhalen dat iets meer vermogen wel gewenst is.

Maar ik ben er harstikke blij mee, heerlijk wendbaar en trekt hem een stuk makkelijker uit een geul of sloot :lol:
silbertanne
Berichten: 227
Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
Locatie: QPO

Ik ben niet echt nieuw hier, zit al sinds 2008 op Noppenforum toen Freek het nog beheerde (en daar dronk ik in de jaren '80 wel eens een biertje mee in de plaatselijke kroeg). Ik woon tussen de weilanden bij Apeldoorn. Momenteel heb ik een KTM 250 EXC (2T) waarmee ik enduro rij (50+ klasse) en ik heb een KTM 790 Adventure R (mijn fijnste motor ooit). Naast enduro ga ik ook één of twee keer per jaar op motortrip; bijna ieder jaar wel één keer hard enduro in Roemenië bij Rienk (ik sponsor hem ook) en mijn laatste reis met de big bike was naar Noorwegen, alweer twee jaar geleden. Dat wordt dus maar weer eens een ritje plannen.

Afbeelding
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Plaats reactie