Welke tassen?

Koffers, tassen, tenten, branders, slaapzakken &amp matrasjes, waterzakken, EHBO, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 206
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Afbeelding

Ik weet het, een Street Triple R op een Noppenforum. Dat is apart. Vandaar ook de vraag. Ik wil er nog wel eens wat verder van huis dan een ritje. Dan moet ik wel wat bagage mee kunnen nemen, want ik vind het niet prettig om met een rugzak te rijden. De vorige eigenaar heeft een Givi rek achterop gezet. En als ik nu iets ga kopen, dan wil ik wel iets hebben dat ik ook over een volgende adventure motor kan gooien. Ik heb nog geen idee wat dat gaat worden, dus dat maakt het wel lastiger. Waarschijnlijk eerder iets als een Himalayan 411 dan een KTM 1290. ;) Een T7 vind ik ook wel leuk etc. Dat is nog een hele ander discussie voor een ander draadje. Maar goed, wie heeft suggesties voor zijtassen handig zijn voor op de Street Triple R en op een adventure motor?
Nu Street Triple R - Vroeger Suzuki DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro; Yamaha TT600, Triumph Tiger 900 1994, Triumph Tiger 800XC 2011, BMW 1150GS 2000, BMW 1200GS 2010, Honda Transalp XL600V 1987 / 1989
Gebruikersavatar
GezwindeSpoed
Berichten: 55
Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
Locatie: NMGN

http://21brothers.eu/ Hele betaalbare producten.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Erwin P
Berichten: 81
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Gezien je al Givi hebt zou je iets als de GRT720 kunnen overwegen.
Ziet er niet uit op je huidige motor, maar op een ADV des te meer.

Mooie daarvan is dat ze vastklikken op het Monokey systeem. Geen ge-eikel met allehande bondages die loskomen.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 206
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Dat zijn nogal platen achterop die GIVI tassen. Maar misschien wel het overwegen waard vanwege de stabiliteit van de montage. Ik had van Givi al wel eens de UT808 bekeken: https://www.goedhartmotoren.nl/givi-ut8 ... -zijtassen.

Die 21Brothers spullen zien er ook wel goed uit. Maar eigenlijk zou ik dan eens ergens willen zien/proberen hoe dat werkt op het rek dat op deze motor zit. Op een volgende kun je altijd weer aanpassen aan de tassen. ;)
Nu Street Triple R - Vroeger Suzuki DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro; Yamaha TT600, Triumph Tiger 900 1994, Triumph Tiger 800XC 2011, BMW 1150GS 2000, BMW 1200GS 2010, Honda Transalp XL600V 1987 / 1989
Erwin P
Berichten: 81
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Die platen blijven aan de tassen vast, niet aan de motor, dus zonder zie je er niks van.

Die stabiliteit en makkelijke montage vind ik zelf ideaal. Ik heb telkens maar 3 a 5 weken vakantie dus veel te kort om elke ochtend met allerhande bondages te lopen kloten.

Zelf heb ik dan Givi Dolomiti koffers omdat ik koffers gewoon veel handiger vind. Zijn ook gelijk je zitgelegenheid, je tafel enz enz. Ook dat het voor diefstal net iets lastiger wordt wordt ik ook wel blij van.
Het is natuurlijk geen gezicht op jouw motor, dat dan weer wel.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 206
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

En vallen met koffers?

Oh, wacht, jij valt natuurlijk niet meer. ;)
Nu Street Triple R - Vroeger Suzuki DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro; Yamaha TT600, Triumph Tiger 900 1994, Triumph Tiger 800XC 2011, BMW 1150GS 2000, BMW 1200GS 2010, Honda Transalp XL600V 1987 / 1989
Erwin P
Berichten: 81
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Ik val juist aardig veel. Vind het wel makkelijk dat hij dan wat hoger ligt.

Je hebt altijd van die figuren die hun been er tussen weten te stoppen. Hoe hele volksstammen dat voor elkaar schijnen te krijgen is mij altijd een raadsel gebleven.

Deze koffers gebruik ik nog steeds. Ze waren wel wat aandacht met een flinke steen nodig, maar zijn nog steeds dicht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 206
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Ah, je bent daar natuurlijk een band aan het plakken. Zo deed ik dat vroeger met de fiets ook. :lol:

Ik heb op eerdere motoren ook vrijwel altijd harde koffers gehad. Alleen niet op de eerste XJ600 en Transalp, maar dat was meer een budget kwestie. ;) Maar dan kom ik wel altijd uit op sets die bij de motor horen/passen en dan mag ik elke keer weer wat nieuws kopen. Vandaar dat ik wat verder zat te kijken. En ik kan me zomaar voorstellen dat ik bij het vallen ook niet altijd de handigste ben. Waarom je je been daar steekt heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je jezelf op wilt vangen voor je valt. Dan steek je je been uit en als je dan nog vaart hebt als je de grond raakt, dan trekt de grond je been naar achter, waarna je daarna je koffer daar op neerlegt... Zoiets.
Nu Street Triple R - Vroeger Suzuki DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro; Yamaha TT600, Triumph Tiger 900 1994, Triumph Tiger 800XC 2011, BMW 1150GS 2000, BMW 1200GS 2010, Honda Transalp XL600V 1987 / 1989
Erwin P
Berichten: 81
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Inderdaad en je been naar voren gooien op snelheid is een hele goeie manier om je knieschijf en enkel te barsten te krijgen dus dat afleren kan sowieso geen kwaad.

Het mooie van een merk als Givi, H&B, SW motech enz is dat die bagagerekken maken waar dan hun koffers op passen. De koffer/tas die op de ene Givi Monokey van een willekeurige motor past past ook op een andere. Ik noem Givi alleen maar omdat ik daar het bekendst mee ben. Ik kies wat dat aangaat voor een systeem dat ik dan overal kan inzetten. De mensen waar ik regelmatig mee rij hebben hetzelfde systeem zodat koffers/tassen van iedereen bij iedereen op de motor kunnen. Klinkt wazig, maar dat komt nog best regelmatig handig uit in ons geval.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 206
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Dat universele verhaal vind ik ook wel goed. In het verleden heb ik universele koffers van H&B gehad op mijn Tiger. Dat werd wel wat breed, maar ik had met de Givi topkoffer mee wel 120 liter bagageruimte.

Afbeelding

Maar dat soort koffers werken natuurlijk niet op de Street Triple R. Dat ziet er niet uit. ;) Dus dan komen we eigenlijk toch weer op twee aparte sets bagage uit. :)
Nu Street Triple R - Vroeger Suzuki DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro; Yamaha TT600, Triumph Tiger 900 1994, Triumph Tiger 800XC 2011, BMW 1150GS 2000, BMW 1200GS 2010, Honda Transalp XL600V 1987 / 1989
Gebruikersavatar
GezwindeSpoed
Berichten: 55
Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
Locatie: NMGN

Misschien eerst eens bedenken wat je in de toekomst wilt gaan doen. Met je hele hebben en houden licht off road off meer minimalistisch op avontuur. Ik ben meer van het laatste en ben blij dat ik geen koffers had bij sommige valletjes.

Hieronder plaatje van mijn bagage voor 10 dagen.
Afbeelding
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 206
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Oei, ik denk dat ik daar voor 10 dagen wel wat overheen ga. Maar ik zit wel meer te denken aan wat lichtere avonturen dan heel veel bergen spullen meezeulen. Misschien ook eens een topic openen over de ideale tweede motor. Al heb ik nog geen haast om die aan te schaffen. Ik zou ook weer eens wat meer willen rijden en wat onverhard ook.
Nu Street Triple R - Vroeger Suzuki DR Big 1997 - 36mm carbs, Marving GSX750F dempers, Hyperpro; Yamaha TT600, Triumph Tiger 900 1994, Triumph Tiger 800XC 2011, BMW 1150GS 2000, BMW 1200GS 2010, Honda Transalp XL600V 1987 / 1989
Plaats reactie