Welke tassen?
Moderator: ghulst
Ik weet het, een Street Triple R op een Noppenforum. Dat is apart. Vandaar ook de vraag. Ik wil er nog wel eens wat verder van huis dan een ritje. Dan moet ik wel wat bagage mee kunnen nemen, want ik vind het niet prettig om met een rugzak te rijden. De vorige eigenaar heeft een Givi rek achterop gezet. En als ik nu iets ga kopen, dan wil ik wel iets hebben dat ik ook over een volgende adventure motor kan gooien. Ik heb nog geen idee wat dat gaat worden, dus dat maakt het wel lastiger. Waarschijnlijk eerder iets als een Himalayan 411 dan een KTM 1290. Een T7 vind ik ook wel leuk etc. Dat is nog een hele ander discussie voor een ander draadje. Maar goed, wie heeft suggesties voor zijtassen handig zijn voor op de Street Triple R en op een adventure motor?
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
- GezwindeSpoed
- Berichten: 168
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
http://21brothers.eu/ Hele betaalbare producten.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Gezien je al Givi hebt zou je iets als de GRT720 kunnen overwegen.
Ziet er niet uit op je huidige motor, maar op een ADV des te meer.
Mooie daarvan is dat ze vastklikken op het Monokey systeem. Geen ge-eikel met allehande bondages die loskomen.
Ziet er niet uit op je huidige motor, maar op een ADV des te meer.
Mooie daarvan is dat ze vastklikken op het Monokey systeem. Geen ge-eikel met allehande bondages die loskomen.
Dat zijn nogal platen achterop die GIVI tassen. Maar misschien wel het overwegen waard vanwege de stabiliteit van de montage. Ik had van Givi al wel eens de UT808 bekeken: https://www.goedhartmotoren.nl/givi-ut8 ... -zijtassen.
Die 21Brothers spullen zien er ook wel goed uit. Maar eigenlijk zou ik dan eens ergens willen zien/proberen hoe dat werkt op het rek dat op deze motor zit. Op een volgende kun je altijd weer aanpassen aan de tassen.
Die 21Brothers spullen zien er ook wel goed uit. Maar eigenlijk zou ik dan eens ergens willen zien/proberen hoe dat werkt op het rek dat op deze motor zit. Op een volgende kun je altijd weer aanpassen aan de tassen.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Die platen blijven aan de tassen vast, niet aan de motor, dus zonder zie je er niks van.
Die stabiliteit en makkelijke montage vind ik zelf ideaal. Ik heb telkens maar 3 a 5 weken vakantie dus veel te kort om elke ochtend met allerhande bondages te lopen kloten.
Zelf heb ik dan Givi Dolomiti koffers omdat ik koffers gewoon veel handiger vind. Zijn ook gelijk je zitgelegenheid, je tafel enz enz. Ook dat het voor diefstal net iets lastiger wordt wordt ik ook wel blij van.
Het is natuurlijk geen gezicht op jouw motor, dat dan weer wel.
Die stabiliteit en makkelijke montage vind ik zelf ideaal. Ik heb telkens maar 3 a 5 weken vakantie dus veel te kort om elke ochtend met allerhande bondages te lopen kloten.
Zelf heb ik dan Givi Dolomiti koffers omdat ik koffers gewoon veel handiger vind. Zijn ook gelijk je zitgelegenheid, je tafel enz enz. Ook dat het voor diefstal net iets lastiger wordt wordt ik ook wel blij van.
Het is natuurlijk geen gezicht op jouw motor, dat dan weer wel.
En vallen met koffers?
Oh, wacht, jij valt natuurlijk niet meer.
Oh, wacht, jij valt natuurlijk niet meer.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Ik val juist aardig veel. Vind het wel makkelijk dat hij dan wat hoger ligt.
Je hebt altijd van die figuren die hun been er tussen weten te stoppen. Hoe hele volksstammen dat voor elkaar schijnen te krijgen is mij altijd een raadsel gebleven.
Deze koffers gebruik ik nog steeds. Ze waren wel wat aandacht met een flinke steen nodig, maar zijn nog steeds dicht.
Je hebt altijd van die figuren die hun been er tussen weten te stoppen. Hoe hele volksstammen dat voor elkaar schijnen te krijgen is mij altijd een raadsel gebleven.
Deze koffers gebruik ik nog steeds. Ze waren wel wat aandacht met een flinke steen nodig, maar zijn nog steeds dicht.
Ah, je bent daar natuurlijk een band aan het plakken. Zo deed ik dat vroeger met de fiets ook.
Ik heb op eerdere motoren ook vrijwel altijd harde koffers gehad. Alleen niet op de eerste XJ600 en Transalp, maar dat was meer een budget kwestie. Maar dan kom ik wel altijd uit op sets die bij de motor horen/passen en dan mag ik elke keer weer wat nieuws kopen. Vandaar dat ik wat verder zat te kijken. En ik kan me zomaar voorstellen dat ik bij het vallen ook niet altijd de handigste ben. Waarom je je been daar steekt heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je jezelf op wilt vangen voor je valt. Dan steek je je been uit en als je dan nog vaart hebt als je de grond raakt, dan trekt de grond je been naar achter, waarna je daarna je koffer daar op neerlegt... Zoiets.
Ik heb op eerdere motoren ook vrijwel altijd harde koffers gehad. Alleen niet op de eerste XJ600 en Transalp, maar dat was meer een budget kwestie. Maar dan kom ik wel altijd uit op sets die bij de motor horen/passen en dan mag ik elke keer weer wat nieuws kopen. Vandaar dat ik wat verder zat te kijken. En ik kan me zomaar voorstellen dat ik bij het vallen ook niet altijd de handigste ben. Waarom je je been daar steekt heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je jezelf op wilt vangen voor je valt. Dan steek je je been uit en als je dan nog vaart hebt als je de grond raakt, dan trekt de grond je been naar achter, waarna je daarna je koffer daar op neerlegt... Zoiets.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Inderdaad en je been naar voren gooien op snelheid is een hele goeie manier om je knieschijf en enkel te barsten te krijgen dus dat afleren kan sowieso geen kwaad.
Het mooie van een merk als Givi, H&B, SW motech enz is dat die bagagerekken maken waar dan hun koffers op passen. De koffer/tas die op de ene Givi Monokey van een willekeurige motor past past ook op een andere. Ik noem Givi alleen maar omdat ik daar het bekendst mee ben. Ik kies wat dat aangaat voor een systeem dat ik dan overal kan inzetten. De mensen waar ik regelmatig mee rij hebben hetzelfde systeem zodat koffers/tassen van iedereen bij iedereen op de motor kunnen. Klinkt wazig, maar dat komt nog best regelmatig handig uit in ons geval.
Het mooie van een merk als Givi, H&B, SW motech enz is dat die bagagerekken maken waar dan hun koffers op passen. De koffer/tas die op de ene Givi Monokey van een willekeurige motor past past ook op een andere. Ik noem Givi alleen maar omdat ik daar het bekendst mee ben. Ik kies wat dat aangaat voor een systeem dat ik dan overal kan inzetten. De mensen waar ik regelmatig mee rij hebben hetzelfde systeem zodat koffers/tassen van iedereen bij iedereen op de motor kunnen. Klinkt wazig, maar dat komt nog best regelmatig handig uit in ons geval.
Dat universele verhaal vind ik ook wel goed. In het verleden heb ik universele koffers van H&B gehad op mijn Tiger. Dat werd wel wat breed, maar ik had met de Givi topkoffer mee wel 120 liter bagageruimte.
Maar dat soort koffers werken natuurlijk niet op de Street Triple R. Dat ziet er niet uit. Dus dan komen we eigenlijk toch weer op twee aparte sets bagage uit.
Maar dat soort koffers werken natuurlijk niet op de Street Triple R. Dat ziet er niet uit. Dus dan komen we eigenlijk toch weer op twee aparte sets bagage uit.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
- GezwindeSpoed
- Berichten: 168
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Misschien eerst eens bedenken wat je in de toekomst wilt gaan doen. Met je hele hebben en houden licht off road off meer minimalistisch op avontuur. Ik ben meer van het laatste en ben blij dat ik geen koffers had bij sommige valletjes.
Hieronder plaatje van mijn bagage voor 10 dagen.
Hieronder plaatje van mijn bagage voor 10 dagen.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Oei, ik denk dat ik daar voor 10 dagen wel wat overheen ga. Maar ik zit wel meer te denken aan wat lichtere avonturen dan heel veel bergen spullen meezeulen. Misschien ook eens een topic openen over de ideale tweede motor. Al heb ik nog geen haast om die aan te schaffen. Ik zou ook weer eens wat meer willen rijden en wat onverhard ook.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Ik heb nu de Turkana universele tassen over een H&B rack. En een SW-Motech toptas. Heel tevreden mee. Tijdens ruige ritjes gaat het nergens meer naartoe. Daarvoor had ik Chinese tassen, die moest je onderweg toch wel meerdere keren bijstellen!
Ik ben min of meer gestandaardiseerd op Givi.
En dan het originele Monkey systeem.
Ik heb diverse koffers in diversr maten en ik heb een set zachte tassen, deze:
https://www.rad.eu/nl/c/p/57327-givi-gr ... grt709.htm
Die kosten best wel wat en ze zijn niet echt licht dus de echte offroad die-hards halen hier hun neus voor op maar mij bevallen ze heel goed.
En dan het originele Monkey systeem.
Ik heb diverse koffers in diversr maten en ik heb een set zachte tassen, deze:
https://www.rad.eu/nl/c/p/57327-givi-gr ... grt709.htm
Die kosten best wel wat en ze zijn niet echt licht dus de echte offroad die-hards halen hier hun neus voor op maar mij bevallen ze heel goed.
Ik heb een paar motoren en soms rijd ik naast het asfalt.
Wat dat betreft hoor ik wel altijd goede verhalen over GIVI. Misschien moet ik de boel toch gewoon opsplitsen en voor de Street Triple R los deze kopen: https://www.rad.eu/nl/c/p/64687-givi-zi ... -st609.htm en dan wat anders voor bij een andere motor.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Is dat voor 10 dagen camperenGezwindeSpoed schreef: ↑ma jul 08, 2024 16:23 Misschien eerst eens bedenken wat je in de toekomst wilt gaan doen. Met je hele hebben en houden licht off road off meer minimalistisch op avontuur. Ik ben meer van het laatste en ben blij dat ik geen koffers had bij sommige valletjes.
Hieronder plaatje van mijn bagage voor 10 dagen.
Mijn tent is al bijna even groot dan jou tas achterop
Maargoed moet nog ooit n andere halen
Gebruik je ze veel? Daarvan zijn namelijk best wat imitaties en buiten het seizoen kun je de Givi's ook best aardig 2e hands shoppen.ghulst schreef: ↑zo jul 21, 2024 11:21 Wat dat betreft hoor ik wel altijd goede verhalen over GIVI. Misschien moet ik de boel toch gewoon opsplitsen en voor de Street Triple R los deze kopen: https://www.rad.eu/nl/c/p/64687-givi-zi ... -st609.htm en dan wat anders voor bij een andere motor.
Ik heb een setje te koop zien staan, maar dat is inclusief een rek voor een Kawasaki. Daar zit ik dan weer niet op te wachten. Maar ik heb geduld, dat scheelt. Imitaties heb ik nog niet gezien.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Spendeer eens een paar seconden op Aliexpress zou ik zeggen
Ah, dat doe ik eigenlijk heel weinig. Vroeger kocht ik nog best wel wat vanuit China via eBay. Gewoon producten die daar in de officiële fabrieken gemaakt werden en daarna via de achterdeur ook op eBay kwamen. Dat lijkt er niet veel meer bij te zijn. Een echte Lowepro voor €15 in plaats van de €129 bij de winkel hier.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Heeeel lang geleden zat ik wel eens op dit forum, als er op ARM niet te doen was. Nu permanent. Hallo!
Over die tassen: ik heb deze, beter dan de Amerikaanse tegenhangeer wat mij betreft. Lichter, rolltop, ruim de helft goedkoper.
http://21brothers.eu/produkt/rogal-30l/
Op m'n 'wipe your own ass' site staan wat meer pics: https://sites.google.com/view/wyoa/home
Over die tassen: ik heb deze, beter dan de Amerikaanse tegenhangeer wat mij betreft. Lichter, rolltop, ruim de helft goedkoper.
http://21brothers.eu/produkt/rogal-30l/
Op m'n 'wipe your own ass' site staan wat meer pics: https://sites.google.com/view/wyoa/home
ARM oldtimer
'21 KTM 690 Enduro
'21 KTM 690 Enduro
Daar moet ik dan eens rustig naar kijken. De motor staat hier nu een flink eind vandaan. Even in Duitsland in een gebied waar ik veel motoren zie en zelf in onze (fijne) bus rondrij…
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
- GezwindeSpoed
- Berichten: 168
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Ik campeer onder een tarp als het regent, maar meestal onder de sterren. Dat scheelt veel volume en gewicht.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Dat is wel echt basic.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
- GezwindeSpoed
- Berichten: 168
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Dat klopt en moet je van houden, maar maakt wel dat je stevig off road kan en toch camperen.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x