Dit verslag heb ik vorig jaar gemaakt over de Wipe Your Own Ass 2023 op ARM. Dit is even een test om te kijken hoeveel werk het is om dit te kopiëren.
WYOA 2023
Moderator: ghulst
- GezwindeSpoed
- Berichten: 156
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Laatst gewijzigd door GezwindeSpoed op do aug 29, 2024 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 156
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Mijn dag 1; 550km
Hemelvaartsdag ga ik na het ontbijt van start. De anderen zijn maandag al vertrokken vanuit Noord-Frankrijk. Ik ga vanuit huis naar Weert waar ik jaren heb gewerkt. Ik weet veel off road paadjes die kant op en het voelt heerlijk, als feest der herkenning, om daar weer op te rijden. Dan volgt België, ik heb een leuke route uit gezet via zoveel mogelijk bochtige wegen, maar omdat het Hemelvaartsdag is is het druk en zijn er veel "zondagsrijders" op de weg. Op een gegeven moment ben ik het zat en ga via de snelweg verder, mis natuurlijk een afslag maar kom uiteindelijk op het beginpunt in Frankrijk aan. Om een uur of half drie begin ik aan dag 1 van WYOA 2023. Leuk paden met af en toe een bosje en veel hoog gras. In de Champagnestreek vind ik het genoeg geweest met nog 25km te gaan van dag 1. Ik heb al boodschappen gedaan, waar twee mannen al brallend mijn motor gadeslaan. Bij het wegrijden maakt een van de twee motor geluiden dus ik antwoord met een flinke dot gas. Ik vind uiteindelijk een mooi plekje tussen de Champagne wijngaarden naast de track. Maak een pasta maaltijd en heb 2 biertjes en een stuk kaas als toetje.
Hemelvaartsdag ga ik na het ontbijt van start. De anderen zijn maandag al vertrokken vanuit Noord-Frankrijk. Ik ga vanuit huis naar Weert waar ik jaren heb gewerkt. Ik weet veel off road paadjes die kant op en het voelt heerlijk, als feest der herkenning, om daar weer op te rijden. Dan volgt België, ik heb een leuke route uit gezet via zoveel mogelijk bochtige wegen, maar omdat het Hemelvaartsdag is is het druk en zijn er veel "zondagsrijders" op de weg. Op een gegeven moment ben ik het zat en ga via de snelweg verder, mis natuurlijk een afslag maar kom uiteindelijk op het beginpunt in Frankrijk aan. Om een uur of half drie begin ik aan dag 1 van WYOA 2023. Leuk paden met af en toe een bosje en veel hoog gras. In de Champagnestreek vind ik het genoeg geweest met nog 25km te gaan van dag 1. Ik heb al boodschappen gedaan, waar twee mannen al brallend mijn motor gadeslaan. Bij het wegrijden maakt een van de twee motor geluiden dus ik antwoord met een flinke dot gas. Ik vind uiteindelijk een mooi plekje tussen de Champagne wijngaarden naast de track. Maak een pasta maaltijd en heb 2 biertjes en een stuk kaas als toetje.
Laatst gewijzigd door GezwindeSpoed op ma jul 01, 2024 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 156
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Mijn dag 2; 420km
De dag begint als ik wakker wordt van een koude nacht. Ik heb in de nacht een muts op gedaan en een extra shirt, maar nog steeds lag ik flink te bibberen. De zon is nog niet boven de bomen uit, maar het is 7u, tijd om uit de mummie slaapzak te kruipen. Na koffie, stroopwafels en krentebollen start ik de motor en rij de Champagne wijngaarden naar beneden. Bijna beneden begint de achterkant te zwabberen, ja hoor dat is een lek(ker) begin. Bij een Champagne boer op de parkeerplaats vind ik wat stenen en bok de motor op en haal het achterwiel er uit. De boer komt aan strompelen en nodigt mij uit om zijn compressor te gebruiken. Ook leen ik zijn bandenlepels en sleuteltje 12 voor de bandenklem. Er blijkt een doorn in de band te zitten. De doorn verwijderen duurt langer dan de plakker plakken. Met harde achterband begin ik opnieuw de dag. Heel veel wijngaarden door waar volop bedrijvigheid is. Maar ook zie ik de mindere kant van de drijven oogst, mannen in witte (Tyvek) pakken met gasmasker op besproeien de druiven. Waar ik ook kijk zijn ze daar mee bezig.
Ik begin een beetje genoeg te krijgen van de wijngaarden, en juist dan rij ik de heuvels uit een plateau op. Wat mooi die verandering. Dan begin mijn roltas ineens veel te bewegen, sjorband is door de warmte van de uitlaat gesmolten. Gelukkig heb ik reserve bij me. Een half uur later weer hetzelfde. Nu knoop ik de oude aan elkaar, ik zoek ook een betere manier om bij de uitlaat uit de buurt te blijven. Later koop ik in een supermarkt sjorbanden met ratel en metalen haken: opgelost!
Ik ben inmiddels bezig met dag 3 van de WYOA met mooie bossen en blubber paden. Meestal is er een route om de blubber heen, maar soms valt er niet aan te ontkomen. Ook zijn er veel snelle witte paden. Het is een heerlijke afwisseling.
‘s Middags doe ik boodschappen en rij tot op de helft van dag 3. Dan zie ik een gemaaid weiland dicht bij de bosrand uit de wind. Dit wordt mijn plekje voor vannacht.
De dag begint als ik wakker wordt van een koude nacht. Ik heb in de nacht een muts op gedaan en een extra shirt, maar nog steeds lag ik flink te bibberen. De zon is nog niet boven de bomen uit, maar het is 7u, tijd om uit de mummie slaapzak te kruipen. Na koffie, stroopwafels en krentebollen start ik de motor en rij de Champagne wijngaarden naar beneden. Bijna beneden begint de achterkant te zwabberen, ja hoor dat is een lek(ker) begin. Bij een Champagne boer op de parkeerplaats vind ik wat stenen en bok de motor op en haal het achterwiel er uit. De boer komt aan strompelen en nodigt mij uit om zijn compressor te gebruiken. Ook leen ik zijn bandenlepels en sleuteltje 12 voor de bandenklem. Er blijkt een doorn in de band te zitten. De doorn verwijderen duurt langer dan de plakker plakken. Met harde achterband begin ik opnieuw de dag. Heel veel wijngaarden door waar volop bedrijvigheid is. Maar ook zie ik de mindere kant van de drijven oogst, mannen in witte (Tyvek) pakken met gasmasker op besproeien de druiven. Waar ik ook kijk zijn ze daar mee bezig.
Ik begin een beetje genoeg te krijgen van de wijngaarden, en juist dan rij ik de heuvels uit een plateau op. Wat mooi die verandering. Dan begin mijn roltas ineens veel te bewegen, sjorband is door de warmte van de uitlaat gesmolten. Gelukkig heb ik reserve bij me. Een half uur later weer hetzelfde. Nu knoop ik de oude aan elkaar, ik zoek ook een betere manier om bij de uitlaat uit de buurt te blijven. Later koop ik in een supermarkt sjorbanden met ratel en metalen haken: opgelost!
Ik ben inmiddels bezig met dag 3 van de WYOA met mooie bossen en blubber paden. Meestal is er een route om de blubber heen, maar soms valt er niet aan te ontkomen. Ook zijn er veel snelle witte paden. Het is een heerlijke afwisseling.
‘s Middags doe ik boodschappen en rij tot op de helft van dag 3. Dan zie ik een gemaaid weiland dicht bij de bosrand uit de wind. Dit wordt mijn plekje voor vannacht.
Laatst gewijzigd door GezwindeSpoed op ma jul 01, 2024 09:26, 2 keer totaal gewijzigd.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 156
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Mijn dag 3; 349km
Vannacht heb ik het minder koud gehad op m’n mooie beschutte plekje. Wel verstoorde een brullend hert mijn nachtrust, het kostte flink wat moeite om hem/haar koest te houden. Na een pain au raisin en koffie ga ik van start. Ik heb wat meer tijd genomen om de bagage vast te knopen met m’n nieuwe sjorbanden met metalen haken, dit werkt super. De route gaat steeds meer door bossen en de blubber wordt minder en meestal is er een simpele oplossing om heen. Wat is dit gaaf rijden. Ik rij continu met een grote grijn rond. De Morvan wordt mijn favoriet van deze rit. Tussen de mooie bossen door wat paden met hoog gras, gelukkig niet zo veel harde ribbels als ik me van 2 jaar geleden kan herinneren.
Dan houd de TET track op en krijgen we een verbindingsstuk gevonden op Wikiloc en naar eigen ontwerp. Deze is dus niet foutloos kom ik achter. Ik wil een pad met heel hoog gras inrijden waar al een spoor staat (later blijkt dat Propje dezelfde greppel bezocht had). Na 5m kom ik erachter dat ik in een greppel ben beland met grote rotsblokken, natuurlijk had ik net getankt (35L) en boodschappen gedaan. Ik kan niet zomaar de greppel uitrijden en maak van de rotsblokken een opstapje. Met een flinke dot gas probeer ik uit de greppel te rijden, maar een rots duwt m’n ketting er af. Ik haal de bagage rol van m’n motor en trek deze met al mijn kracht uit de greppel. Probeer vervolgens de motor om te draaien waarbij m’n achterwiel weer de greppel in rolt. Ik zit nu wat laag in m’n energie, maar ik vind toch nog wat om de motor voor een 2e keer uit de greppel te trekken. Er stopt een wit bestelbusje, dit blijkt een boerenzoon. Samen trekken we de motor achteruit het hoge gras uit. Hij is zo aan het hijgen dat het lijkt of ie een hartaanval gaat krijgen. Snel heb ik de ketting er weer op, deze blijkt niet beschadigd. Een kwartier later verdampt mijn sweet door de rijwind.
Ik rij om het beruchte pad en kom bij een meer, hier staat een verbodsbord maar omrijden is wel erg ver. Een paar omgevallen bomen kan ik omzeilen, maar op een gegeven moment wordt het te gek. Ik draai om en vind een alternatieve route. Zo schiet het niet op met inhalen van de rest. Gelukkig klopt de route daarna beter en kan ik toch km’s maken. Ik kan nog een deel van dag 5 rijden. De track gaat op een gegeven moment langs de TGV lijn een weiland met hoog gras in. De sporen van een paar dagen terug staan er nog en gaan alle kanten op. Na een rondje ga ik terug naar af, want hier is geen uitgang te vinden. Verder zit er nog een hele lange steile klim in met veel grote stenen, man wat gaaf, de grijns pas bijna niet meer in m’n helm.
Rond 19u vind ik het genoeg geweest, op ongeveer 40km boven Lyon (het Zuidelijkste puntje van de route) en vind bij een uitzichtpunt in de glooiende heuvels, een plekje met een hut erbij. Er zijn donkere wolken zichtbaar dus die hut is de redding mocht het losbreken, maar gelukkig blijkt dit niet noodzakelijk. Omdat m’n gasblikje heeft gelekt, heb ik niet genoeg om warm eten te maken. Maar een pizzabrood smaakt heerlijk en voor warme koffie heb ik nog wel genoeg gas.
Vannacht heb ik het minder koud gehad op m’n mooie beschutte plekje. Wel verstoorde een brullend hert mijn nachtrust, het kostte flink wat moeite om hem/haar koest te houden. Na een pain au raisin en koffie ga ik van start. Ik heb wat meer tijd genomen om de bagage vast te knopen met m’n nieuwe sjorbanden met metalen haken, dit werkt super. De route gaat steeds meer door bossen en de blubber wordt minder en meestal is er een simpele oplossing om heen. Wat is dit gaaf rijden. Ik rij continu met een grote grijn rond. De Morvan wordt mijn favoriet van deze rit. Tussen de mooie bossen door wat paden met hoog gras, gelukkig niet zo veel harde ribbels als ik me van 2 jaar geleden kan herinneren.
Dan houd de TET track op en krijgen we een verbindingsstuk gevonden op Wikiloc en naar eigen ontwerp. Deze is dus niet foutloos kom ik achter. Ik wil een pad met heel hoog gras inrijden waar al een spoor staat (later blijkt dat Propje dezelfde greppel bezocht had). Na 5m kom ik erachter dat ik in een greppel ben beland met grote rotsblokken, natuurlijk had ik net getankt (35L) en boodschappen gedaan. Ik kan niet zomaar de greppel uitrijden en maak van de rotsblokken een opstapje. Met een flinke dot gas probeer ik uit de greppel te rijden, maar een rots duwt m’n ketting er af. Ik haal de bagage rol van m’n motor en trek deze met al mijn kracht uit de greppel. Probeer vervolgens de motor om te draaien waarbij m’n achterwiel weer de greppel in rolt. Ik zit nu wat laag in m’n energie, maar ik vind toch nog wat om de motor voor een 2e keer uit de greppel te trekken. Er stopt een wit bestelbusje, dit blijkt een boerenzoon. Samen trekken we de motor achteruit het hoge gras uit. Hij is zo aan het hijgen dat het lijkt of ie een hartaanval gaat krijgen. Snel heb ik de ketting er weer op, deze blijkt niet beschadigd. Een kwartier later verdampt mijn sweet door de rijwind.
Ik rij om het beruchte pad en kom bij een meer, hier staat een verbodsbord maar omrijden is wel erg ver. Een paar omgevallen bomen kan ik omzeilen, maar op een gegeven moment wordt het te gek. Ik draai om en vind een alternatieve route. Zo schiet het niet op met inhalen van de rest. Gelukkig klopt de route daarna beter en kan ik toch km’s maken. Ik kan nog een deel van dag 5 rijden. De track gaat op een gegeven moment langs de TGV lijn een weiland met hoog gras in. De sporen van een paar dagen terug staan er nog en gaan alle kanten op. Na een rondje ga ik terug naar af, want hier is geen uitgang te vinden. Verder zit er nog een hele lange steile klim in met veel grote stenen, man wat gaaf, de grijns pas bijna niet meer in m’n helm.
Rond 19u vind ik het genoeg geweest, op ongeveer 40km boven Lyon (het Zuidelijkste puntje van de route) en vind bij een uitzichtpunt in de glooiende heuvels, een plekje met een hut erbij. Er zijn donkere wolken zichtbaar dus die hut is de redding mocht het losbreken, maar gelukkig blijkt dit niet noodzakelijk. Omdat m’n gasblikje heeft gelekt, heb ik niet genoeg om warm eten te maken. Maar een pizzabrood smaakt heerlijk en voor warme koffie heb ik nog wel genoeg gas.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 156
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Mijn dag 4; 270km
Wederom een koude nacht met veel wind, ik ben diep weggekropen in m’n mummie slaapzak met veel kleren aan. Nog een stuk van de Wikiloc track dus opletten en niet zomaar overal inrijden. Ik kom op een stuk langs een spoorlijn, ik rij direct naast de bielzen, maar de track was blijkbaar parallel een stukje lager in het bos. Omdat ik niet kan keren rij ik maar door, op de gps moet ik nog ruim 800m. Het wordt steeds smaller en op een gegeven moment rij ik door de bush net langs de bielzen. Gelukkig komt de overweg in beeld en komt er geen trein langs, dit voelde niet helemaal goed.
‘s Middags ga ik tanken, boodschappen doen en eten bij een supermarkt. Vol energie duik ik het bos in, dit blijkt een bosbouw perceel met diepe blubbersporen van de machines. Ik glij onderuit in de blubber, alles is bruin. Ik krijg de motor met moeite overeind omdat ook m’n been onder de tas zit. Ik maak alles zo goed mogelijk schoon met mos, maar besluit terug te rijden naar het dorp voor een autowasserette. Een uur later ga ik weer op pad en maak een omtrekkende beweging om het blubberbos en snij een stuk af. Er komt een hele steile afdaling naar meer (Lac de Coiselet), daarna volgt een mooi rondje meer over het asfalt. Het einde van WYOA dag 6 komt in beeld en rond 15u rij ik de camping op. Het is meteen gezellig met koffie van Propje. ‘s Avonds gaan we op jacht naar eten, maar alles blijkt gesloten (zondag). Uiteindelijk kunnen we bier scoren in een klein winkeltje en halen we pizza uit een pizza automaat.
Wederom een koude nacht met veel wind, ik ben diep weggekropen in m’n mummie slaapzak met veel kleren aan. Nog een stuk van de Wikiloc track dus opletten en niet zomaar overal inrijden. Ik kom op een stuk langs een spoorlijn, ik rij direct naast de bielzen, maar de track was blijkbaar parallel een stukje lager in het bos. Omdat ik niet kan keren rij ik maar door, op de gps moet ik nog ruim 800m. Het wordt steeds smaller en op een gegeven moment rij ik door de bush net langs de bielzen. Gelukkig komt de overweg in beeld en komt er geen trein langs, dit voelde niet helemaal goed.
‘s Middags ga ik tanken, boodschappen doen en eten bij een supermarkt. Vol energie duik ik het bos in, dit blijkt een bosbouw perceel met diepe blubbersporen van de machines. Ik glij onderuit in de blubber, alles is bruin. Ik krijg de motor met moeite overeind omdat ook m’n been onder de tas zit. Ik maak alles zo goed mogelijk schoon met mos, maar besluit terug te rijden naar het dorp voor een autowasserette. Een uur later ga ik weer op pad en maak een omtrekkende beweging om het blubberbos en snij een stuk af. Er komt een hele steile afdaling naar meer (Lac de Coiselet), daarna volgt een mooi rondje meer over het asfalt. Het einde van WYOA dag 6 komt in beeld en rond 15u rij ik de camping op. Het is meteen gezellig met koffie van Propje. ‘s Avonds gaan we op jacht naar eten, maar alles blijkt gesloten (zondag). Uiteindelijk kunnen we bier scoren in een klein winkeltje en halen we pizza uit een pizza automaat.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 156
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Mijn dag 5; 228km
Het wakker worden op de camping duurt wat langer dan mijn normale bivouacs. Straycat, StevenD en ik gaan als eerste op pad. Er zit heel veel asfalt in de route, deels omdat er meer verbodsbordjes te zien zijn, maar ik denk ook deels door een minder actieve linesman. We zijn inmiddels op de terugweg van WYOA en gaan richting het Noorden via de Zwitserse grens. Het tempo zit er lekker in en verschillende groepjes halen elkaar om en om in. Het laatste stukje van vandaag is iets leuker met meer onverhard. De camping is een mooie camping Municipal aan riviertje. We gaan boodschappen doen en besluiten te gaan bbq-en met z’n 3en. We hebben hamburgers, worstjes en een stuk vis, naast een salade en paprika’s. Ik haal zout en peper bij een paar Duitse vrouwen die semi-permanent op de camping staan. Voor het eten neem ik ook nog een verfrissende duik in de rivier. Later op de avond is het bier op en is het tijd om te gaan slapen.
Filmpje starring Straycat en StevenD
Het wakker worden op de camping duurt wat langer dan mijn normale bivouacs. Straycat, StevenD en ik gaan als eerste op pad. Er zit heel veel asfalt in de route, deels omdat er meer verbodsbordjes te zien zijn, maar ik denk ook deels door een minder actieve linesman. We zijn inmiddels op de terugweg van WYOA en gaan richting het Noorden via de Zwitserse grens. Het tempo zit er lekker in en verschillende groepjes halen elkaar om en om in. Het laatste stukje van vandaag is iets leuker met meer onverhard. De camping is een mooie camping Municipal aan riviertje. We gaan boodschappen doen en besluiten te gaan bbq-en met z’n 3en. We hebben hamburgers, worstjes en een stuk vis, naast een salade en paprika’s. Ik haal zout en peper bij een paar Duitse vrouwen die semi-permanent op de camping staan. Voor het eten neem ik ook nog een verfrissende duik in de rivier. Later op de avond is het bier op en is het tijd om te gaan slapen.
Filmpje starring Straycat en StevenD
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 156
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Mijn dag 6; 182km
Helaas weer veel asfalt in de route, maar gelukkig komen we ook een beetje blubber tegen. Ik ben weer op pad als magisch trio, Straycat, StevenD en ik. Later komen we ook nog Mr. M. tegen die op spaken jacht is geweest. Zijn Haan velg had wat kapotte spaken en bij de eerste de beste motorzaak vond hij de juiste. Vroeg in de middag komen we op de kleine camping aan met Franse vrouw. We krijgen friet met worstjes, samen met de campingplaats voor een vriendenprijs van €16. Ik heb uiteindelijk Campinggas gevonden bij Intermarche en daarna zie ik het liggen bij elke volgende supermarkt. Dus ‘s avonds en ‘s ochtend lekkere warme koffie.
‘s Middag Is Mr. M. druk met z’n nippels verdraaien terwijl wij de innerlijke mens verzorgen. De motor behoeft wederom geen aandacht.
Helaas weer veel asfalt in de route, maar gelukkig komen we ook een beetje blubber tegen. Ik ben weer op pad als magisch trio, Straycat, StevenD en ik. Later komen we ook nog Mr. M. tegen die op spaken jacht is geweest. Zijn Haan velg had wat kapotte spaken en bij de eerste de beste motorzaak vond hij de juiste. Vroeg in de middag komen we op de kleine camping aan met Franse vrouw. We krijgen friet met worstjes, samen met de campingplaats voor een vriendenprijs van €16. Ik heb uiteindelijk Campinggas gevonden bij Intermarche en daarna zie ik het liggen bij elke volgende supermarkt. Dus ‘s avonds en ‘s ochtend lekkere warme koffie.
‘s Middag Is Mr. M. druk met z’n nippels verdraaien terwijl wij de innerlijke mens verzorgen. De motor behoeft wederom geen aandacht.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 156
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Mijn dag 7; 232km
Omdat ik weer gas heb kan ik vandaag extra water koken om couscous met rozijnen klaar te maken ‘s ochtends. Vandaag zijn we met z'n vieren want Propje sluit ook bij ons aan.
De route heeft meer off road gelukkig, maar wel weer veel lange graspaden met af en toe harde richels. Straycat gaat er bij zo’n richel hard af en valt op z’n elleboog, waar hij de week ervoor ook op was gevallen. We rijden door mooie bossen en open velden. Met Propje jaag ik op hoog tempo door een bos en we rijden verkeerd. Ik zie een paadje die de goede richting op gaat, maar dit is hard enduro. De tweede poging kom ik door de greppel, over de boomwortels de helling op. Daarna ben ik iedereen kwijt. Een paar bosjes verder staan ze te wachten. Straycat gaat naar huis want heeft veel last van opgezwollen hand, later komt ie ons toch achterna want de pijnstillers werken naar behoren. We lunchen op een boomstam midden in het bos, met stink kaas en een stuk brood. We komen aan op de camping die ligt aan Moezel. We raken aan de praat met een Duitse fietser die er graag alleen op uit trek. hij rijdt op een elektrische KTM en maakt dagen van 100-130km op 1 accu. Ik maak pasta en de avond bestaat uit veel drinken en nog meer eten. Ik ga met kleren en al m’n slaapzak in want de voorspelling is weer rond de 7°C.
Omdat ik weer gas heb kan ik vandaag extra water koken om couscous met rozijnen klaar te maken ‘s ochtends. Vandaag zijn we met z'n vieren want Propje sluit ook bij ons aan.
De route heeft meer off road gelukkig, maar wel weer veel lange graspaden met af en toe harde richels. Straycat gaat er bij zo’n richel hard af en valt op z’n elleboog, waar hij de week ervoor ook op was gevallen. We rijden door mooie bossen en open velden. Met Propje jaag ik op hoog tempo door een bos en we rijden verkeerd. Ik zie een paadje die de goede richting op gaat, maar dit is hard enduro. De tweede poging kom ik door de greppel, over de boomwortels de helling op. Daarna ben ik iedereen kwijt. Een paar bosjes verder staan ze te wachten. Straycat gaat naar huis want heeft veel last van opgezwollen hand, later komt ie ons toch achterna want de pijnstillers werken naar behoren. We lunchen op een boomstam midden in het bos, met stink kaas en een stuk brood. We komen aan op de camping die ligt aan Moezel. We raken aan de praat met een Duitse fietser die er graag alleen op uit trek. hij rijdt op een elektrische KTM en maakt dagen van 100-130km op 1 accu. Ik maak pasta en de avond bestaat uit veel drinken en nog meer eten. Ik ga met kleren en al m’n slaapzak in want de voorspelling is weer rond de 7°C.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 156
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Dag 8; 216km
StevenD, Propje en ik gaan samen op pad. Straycat gaat nu echt naar huis want na het ontbijt heeft hij nog veel last van zijn arm. We rijden lekker tempo, maar de track is niet echt niet uitdagend. We drinken koffie en eten heerlijke Flan. Op een gegeven moment is Propje weg, hij blijkt een lekke band te hebben. Wij geven goede raad en gaan gelijk lunchen. Ondertussen regelt StevenD een nieuwe klant en zie ik dat Propje ook een spaak kapot heeft, deze wordt vakkundig verwijderd. Onze Belgische vrienden op de AfricaTwin Supertanker en de T7 komen voorbij.We komen langs bunkers en maken er een mooie foto bovenop.
Dan komen we aan bij de camping maar deze blijkt bezet door een Jeep event, Mr M. staat al op ons te wachten. Er zijn geen andere geschikte campings in de buurt. We besluiten boodschappen te gaan doen en daarna te gaan wildkamperen. We zien eerst een weiland en ik vraag aan de boer die daar aan het werk is of we daar mogen overnachten. Hij wijst ons verderop naar het kanaal waar een veel mooiere overnachtingsplek is. Snel gooi ik de bagage van m’n motor en duik het kanaal in. Heerlijk fris begin in aan m’n eerste biertje. Later volgen er nog meer. We maken eten en besluiten daarna de boomstam om te zetten in thermische energie. Propje en ik gaan op zoek naar brandhout. Een mooi kampvuur verlicht de omgeving en met de vuurgloed op de achtergrond val ik uiteindelijk in diepe slaap.
StevenD, Propje en ik gaan samen op pad. Straycat gaat nu echt naar huis want na het ontbijt heeft hij nog veel last van zijn arm. We rijden lekker tempo, maar de track is niet echt niet uitdagend. We drinken koffie en eten heerlijke Flan. Op een gegeven moment is Propje weg, hij blijkt een lekke band te hebben. Wij geven goede raad en gaan gelijk lunchen. Ondertussen regelt StevenD een nieuwe klant en zie ik dat Propje ook een spaak kapot heeft, deze wordt vakkundig verwijderd. Onze Belgische vrienden op de AfricaTwin Supertanker en de T7 komen voorbij.We komen langs bunkers en maken er een mooie foto bovenop.
Dan komen we aan bij de camping maar deze blijkt bezet door een Jeep event, Mr M. staat al op ons te wachten. Er zijn geen andere geschikte campings in de buurt. We besluiten boodschappen te gaan doen en daarna te gaan wildkamperen. We zien eerst een weiland en ik vraag aan de boer die daar aan het werk is of we daar mogen overnachten. Hij wijst ons verderop naar het kanaal waar een veel mooiere overnachtingsplek is. Snel gooi ik de bagage van m’n motor en duik het kanaal in. Heerlijk fris begin in aan m’n eerste biertje. Later volgen er nog meer. We maken eten en besluiten daarna de boomstam om te zetten in thermische energie. Propje en ik gaan op zoek naar brandhout. Een mooi kampvuur verlicht de omgeving en met de vuurgloed op de achtergrond val ik uiteindelijk in diepe slaap.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
- GezwindeSpoed
- Berichten: 156
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Dag 9; 436km
StevenD heeft een route van de Belgen gekregen met meer uitdaging. Maar ik wil toch graag de route afrijden, dit geeft mij meer het gevoel iets af te maken waar ik aan begonnen ben. De route is gelukkig veel meer off road met mooie blubber bosjes en paden met richels. De gemiddelde snelheid is niet erg hoog. Op een gegeven moment raakt Steven vast in blubber pad, z’n voorwiel zweeft in de lucht. Samen krijgen we de motor eruit en rijden weer verder. Zijn motor wordt warm, terwijl hij zijn radiateur bekijkt val ik om op een helling. Ik loop een stuk vooruit om te kijken welk spoor het beste is door de blubber. Dit blijkt vandaag er belangrijk anders hopeloos vast in de shit. De laatste meter off road van de hele route, val ik door niet op te letten in een tractorspoor. Met een mooie koprol scheiden motor en lichaam tijdelijk van elkaar. Mijn linker tas is nu ook afgescheurd en ik maak de boel vast met reserve sjorbanden. Daarna blijkt mijn handschoen kwijt, waar ik ook kijk ik zie hem niet. Ondertussen is StevenD teruggekomen en bedenk ik me ineens dat ik bij het pakken van de reserve sjorbanden, misschien m’n handschoen in deze tas heb gestopt. Dat blijkt zo te zijn. We komen aan op het einde van de track van WYOA. De eerste camping blijkt geen ijs te hebben. We zoeken een supermarkt en eten daar in de schaduw ons verdiende ijs. Vervolgens rij ik door België naar Weert waar ik een nachtje ga slapen bij een vriend. Bij Luik klopt m’n GPS niet en schiet de afstand van 25 naar 75km. Blijkt dat er in België ook een Weert ligt. Het is erg druk bij Luik en ik ben echt de km's aan het aftellen. Rond 19u kom ik aan in Weert, we drinken een paar biertjes en nemen een voedzame maaltijd. Ik begin te gapen en moet me om 23u verontschuldigen voor m’n vermoeidheid.
StevenD heeft een route van de Belgen gekregen met meer uitdaging. Maar ik wil toch graag de route afrijden, dit geeft mij meer het gevoel iets af te maken waar ik aan begonnen ben. De route is gelukkig veel meer off road met mooie blubber bosjes en paden met richels. De gemiddelde snelheid is niet erg hoog. Op een gegeven moment raakt Steven vast in blubber pad, z’n voorwiel zweeft in de lucht. Samen krijgen we de motor eruit en rijden weer verder. Zijn motor wordt warm, terwijl hij zijn radiateur bekijkt val ik om op een helling. Ik loop een stuk vooruit om te kijken welk spoor het beste is door de blubber. Dit blijkt vandaag er belangrijk anders hopeloos vast in de shit. De laatste meter off road van de hele route, val ik door niet op te letten in een tractorspoor. Met een mooie koprol scheiden motor en lichaam tijdelijk van elkaar. Mijn linker tas is nu ook afgescheurd en ik maak de boel vast met reserve sjorbanden. Daarna blijkt mijn handschoen kwijt, waar ik ook kijk ik zie hem niet. Ondertussen is StevenD teruggekomen en bedenk ik me ineens dat ik bij het pakken van de reserve sjorbanden, misschien m’n handschoen in deze tas heb gestopt. Dat blijkt zo te zijn. We komen aan op het einde van de track van WYOA. De eerste camping blijkt geen ijs te hebben. We zoeken een supermarkt en eten daar in de schaduw ons verdiende ijs. Vervolgens rij ik door België naar Weert waar ik een nachtje ga slapen bij een vriend. Bij Luik klopt m’n GPS niet en schiet de afstand van 25 naar 75km. Blijkt dat er in België ook een Weert ligt. Het is erg druk bij Luik en ik ben echt de km's aan het aftellen. Rond 19u kom ik aan in Weert, we drinken een paar biertjes en nemen een voedzame maaltijd. Ik begin te gapen en moet me om 23u verontschuldigen voor m’n vermoeidheid.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Mooi verslag. En, hoe snel ging het overzetten?
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
- GezwindeSpoed
- Berichten: 156
- Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
- Locatie: NMGN
Dank, is binnen 5min gedaan. Op ARM voor bewerken van post kiezen en dan zo kopiëren.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Ja, dat dacht ik al. Die uitleg heb ik op ARM ook gepost inmiddels.
Hopelijk zien we meer topics verhuizen.
Hopelijk zien we meer topics verhuizen.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project