Je bent lekker bezig!
Wat de veren betreft ken ik ze allebei niet persoonlijk, je kan ze vrij makkelijk wisselen met de poten nog in de Big dus je kan ze zelf makkelijk uitproberen,
Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Vandaag verder gegaan met de voorvork revisie en blij met het zwarte resultaat
Ook ontdekt waarom mijn vorkstabilisator los zat...
Ondanks montage volgens de voorschriften zijn beide klemmen gebroken, ik zal weer te lomp zijn zoals gewoonlijk
Het buitenste deel van de klem is ook niet bijzonder stevig uitgevoerd, ik ga dus maar een stuk massief aluminium bestellen en de buitenste helften wat steviger uitvoeren
Ook ontdekt waarom mijn vorkstabilisator los zat...
Ondanks montage volgens de voorschriften zijn beide klemmen gebroken, ik zal weer te lomp zijn zoals gewoonlijk
Het buitenste deel van de klem is ook niet bijzonder stevig uitgevoerd, ik ga dus maar een stuk massief aluminium bestellen en de buitenste helften wat steviger uitvoeren
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Zo te zien ligt het niet aan jou maar aan een zwakke constructie.MANUS-3000 schreef: ↑za mei 08, 2021 20:53
Ondanks montage volgens de voorschriften zijn beide klemmen gebroken, ik zal weer te lomp zijn zoals gewoonlijk
Het buitenste deel van de klem is ook niet bijzonder stevig uitgevoerd, ik ga dus maar een stuk massief aluminium bestellen en de buitenste helften wat steviger uitvoeren
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Geen idee wat er precies is misgegaan maar inderdaad het ziet er wel zwakjes uit.
Het gaat echter bij zat anderen wel goed dus ik ga niet moeilijk doen en zelf iets proberen te fabriceren.
Er staat een mooie draaibank op mijn werk waar ik gebruik van mag maken dus dit is een mooie uitdaging om daar wat handiger mee te worden.
Het gaat echter bij zat anderen wel goed dus ik ga niet moeilijk doen en zelf iets proberen te fabriceren.
Er staat een mooie draaibank op mijn werk waar ik gebruik van mag maken dus dit is een mooie uitdaging om daar wat handiger mee te worden.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
De nieuwe beugels voor mijn vork stabi zijn binnen, in ruwe vorm weliswaar
Nog ff wachten op wat afteken/meet gereedschap en een kopverzinkfrees en dan kan het project van start
Nog ff wachten op wat afteken/meet gereedschap en een kopverzinkfrees en dan kan het project van start
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Hierkomt het allerbeste handwerk
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Aftekenwerk is klaar, morgen kijken of de draaibank het eens is met mijn plannen.
Denk dat ik voor het draaien het blok aan beide kanten mat zwart spuit en dan de cirkels nogmaals afteken zodat ik wat contrast heb, kunnen de oude ogen het wat beter zien
Denk dat ik voor het draaien het blok aan beide kanten mat zwart spuit en dan de cirkels nogmaals afteken zodat ik wat contrast heb, kunnen de oude ogen het wat beter zien
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Lekker bezig! Wanneer kunnen we ze bestellen bij je?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Nou, ik denk daar nog ff over na.
Ik ben er mee bezig maar moest een binnendraai beitel bestellen om verder te kunnen dus het werk lag ff stil.
Denk nog steeds dat het wel gaat lukken maar mijn draaibank ervaring is minimaal dus er zit al zoveel tijd in dat ik qua kosten beter een nieuwe had kunnen bestellen en ook al binnen had gehad
Echter is zelf maken leuk en ik denk dat ie steviger word maar voor productie is Stoffel veeel te langzaam
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Maar je hebt het straks wel zelf gemaakt, dat is altijd een goed gevoel!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Amen to that!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Hey Manus, jouw Frankenstein is een uniek exemplaar.
Daarbij hoort gewoon een custom made fork brace !
Je gaat toch niet weer die dure HRT rommel kopen?!
Daarbij hoort gewoon een custom made fork brace !
Je gaat toch niet weer die dure HRT rommel kopen?!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Zeker niet, ik ga dat duur gekochte exemplaar gewoon upgraden, zodra ik van de dokter heb gehoord wat hij aan mijn voet wil doen ga ik er mee verder.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Vorkstabilisator zit er weer op en Frankenstein heeft zijn eerste meters weer gemaakt
Niet veel foto's gemaakt tijdens het draaien, ben(nog) niet zo'n held achter de draaibank dus de focus lag op het werkstuk
Ben begonnen met het boren van de bevestigingsgaten die ik daarna verzinkt heb voor de koppen van de inbus bouten.
Daarna van het 4kant een rondje gemaakt.
Nu is goed te zien waarom ik eerst de gaten heb geboord en verzonken, in het 4kant was boren en verzinken goed te doen maar als het eenmaal rond is en in 2en gedeeld kun je in de helften van binnenuit nog wel boren maar het verzinken van de boutkoppen gaat niet meer.
Wel veel te veel aluminium gekocht
Bende
Na het rond maken van het 4kant heb ik een gat ter grootte van de vorkpoot in het rondje gedraaid met een lip om de ring waar de harmonicahoes op vast komt op te sluiten.
Vervolgens het rondje doormidden geslepen waarna ik 2 halve klemmen overhield.
Na het doorslijpen de ruwe oppervlakken vlakgeschuurd en daarna een beetje verf er op gekliederd want alles aan Frankie moet nou eenmaal zwart
En het geheel weer op zijn plaats
Heb de klem t.o.v. de vork gemerkt met een witte markeerstift om te kijken of er weer beweging in komt.
Voorlopig eerst maar eens wat meters maken
Niet veel foto's gemaakt tijdens het draaien, ben(nog) niet zo'n held achter de draaibank dus de focus lag op het werkstuk
Ben begonnen met het boren van de bevestigingsgaten die ik daarna verzinkt heb voor de koppen van de inbus bouten.
Daarna van het 4kant een rondje gemaakt.
Nu is goed te zien waarom ik eerst de gaten heb geboord en verzonken, in het 4kant was boren en verzinken goed te doen maar als het eenmaal rond is en in 2en gedeeld kun je in de helften van binnenuit nog wel boren maar het verzinken van de boutkoppen gaat niet meer.
Wel veel te veel aluminium gekocht
Bende
Na het rond maken van het 4kant heb ik een gat ter grootte van de vorkpoot in het rondje gedraaid met een lip om de ring waar de harmonicahoes op vast komt op te sluiten.
Vervolgens het rondje doormidden geslepen waarna ik 2 halve klemmen overhield.
Na het doorslijpen de ruwe oppervlakken vlakgeschuurd en daarna een beetje verf er op gekliederd want alles aan Frankie moet nou eenmaal zwart
En het geheel weer op zijn plaats
Heb de klem t.o.v. de vork gemerkt met een witte markeerstift om te kijken of er weer beweging in komt.
Voorlopig eerst maar eens wat meters maken
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Dan heb je er zo iets moois voor gemaakt en dan ga je hem verkopen...
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Yep, ik word een dagje ouder en heb besloten dat ik nog maar een project tegelijk wil hebben.
Frankie is op technisch gebied prima in orde om dagelijks te gebruiken maar uiterlijk nog lang niet naar mijn zin.
En mijn hart ligt toch meer bij de 4 wielers en dus heb ik besloten me volledig op mijn opel omega turbo prohect te gaan focussen en voor het 2 wieler plezier een onderhoudsarme fiets te kopen.
Ik zal altijd een big fan blijven maar Frankenstein is ook al weer mijn 3e big dus voor nu is het tijd voor een nieuw hoofdstuk in het 2 wieler boek.
En een brommer die wheelies kan maken op koppel is wel errug leuk hoor
Frankie is op technisch gebied prima in orde om dagelijks te gebruiken maar uiterlijk nog lang niet naar mijn zin.
En mijn hart ligt toch meer bij de 4 wielers en dus heb ik besloten me volledig op mijn opel omega turbo prohect te gaan focussen en voor het 2 wieler plezier een onderhoudsarme fiets te kopen.
Ik zal altijd een big fan blijven maar Frankenstein is ook al weer mijn 3e big dus voor nu is het tijd voor een nieuw hoofdstuk in het 2 wieler boek.
En een brommer die wheelies kan maken op koppel is wel errug leuk hoor
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS