Heeft er iemand een idee om de koppeling wat lichter te maken bij de big?
Ik kamp al een tijd met een peesontsteking in mijn pols waardoor het bedienen van de koppeling soms geen pretje is.
Dacht misschien het hefboompje op het blok wat langer te maken en de hoek van de buitenkabel t.o.v. het hefboompje wat aan te passen maar vraag me af of ik genoeg slag in de stuurhendel heb om dit te doen.
Heb ook ff gekeken naar de hydraulische koppeling van Hebster maar die is €400,-
Koppeling lichter maken
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Nieuwe koppelingskabel kan al heel veel schelen.
Weet niet of het mogelijk is, maar de remmerij en koppeling verwisselen van plaats?
Schakelen zonder koppeling. Opschakelen gaat best eenvoudig.
Misschien een andere techniek qua koppelen, dus niet knijpen, maar meer trekken aan de hendel?
Hydraulisch, maar die zijn duur inderdaad.
Weet niet of het mogelijk is, maar de remmerij en koppeling verwisselen van plaats?
Schakelen zonder koppeling. Opschakelen gaat best eenvoudig.
Misschien een andere techniek qua koppelen, dus niet knijpen, maar meer trekken aan de hendel?
Hydraulisch, maar die zijn duur inderdaad.
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Mijn kabel is 3 jaar oud maar als ik hem los heb zal ik hem goed bekijken.
Ik kreeg de tip om eens verder te kijken dan alleen Hebster en er is veel aan hydrauliek te koop voor veel minder geld, zelfs zoveel minder geld dat ik het ook wel aandurf om iets te kopen en te gaan expirimenteren.
Ik kreeg ook de tip dat een medebigger de hefboom verlengt, dat was mijn 1e gedachte dus daar ga ik me eerst op richten.
Dingen omwisselen doe ik voorlopig nog maar niet, dat heeft me in de brommertijd toen ik perse met een gipsarm wou rijden niet veel goeds gebracht
Bedankt voor het meedenken!
Ik kreeg de tip om eens verder te kijken dan alleen Hebster en er is veel aan hydrauliek te koop voor veel minder geld, zelfs zoveel minder geld dat ik het ook wel aandurf om iets te kopen en te gaan expirimenteren.
Ik kreeg ook de tip dat een medebigger de hefboom verlengt, dat was mijn 1e gedachte dus daar ga ik me eerst op richten.
Dingen omwisselen doe ik voorlopig nog maar niet, dat heeft me in de brommertijd toen ik perse met een gipsarm wou rijden niet veel goeds gebracht
Bedankt voor het meedenken!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
De koppelingskabel roest vaak in de bocht beneden. Kosten zijn het niet, en is vaak een wereld van verschil als die weer nieuw is.
Ben wel benieuwd naar de hydraulische versie. Denken we dan aan zoiets: https://nl.aliexpress.com/item/758250260.html
Ben wel benieuwd naar de hydraulische versie. Denken we dan aan zoiets: https://nl.aliexpress.com/item/758250260.html
Assumption is the mother of all fuck ups
Heb ik op mijn xs650. Werkt perfect. Ik heb er een met een wat grotere handel.
OJ
OJ
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Yep maar heb inmiddels besloten eerst op het verlengen van de hefboom af te gaan.Edwin schreef: Ben wel benieuwd naar de hydraulische versie. Denken we dan aan zoiets: https://nl.aliexpress.com/item/758250260.html
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
door het verlengen verminder je de slag dus doe maar niet te veel of het wordt klappen en kletteren met terug schakelen.
je kan ook eens kijken of er versterkte veren in de trommel zitten die iemand heeft vervangen ivm slippen. die maken de bediening ook zwaar. sms zetten mensen ringen extra onder de veren en dat verergert het nog meer.
grt Futurist
je kan ook eens kijken of er versterkte veren in de trommel zitten die iemand heeft vervangen ivm slippen. die maken de bediening ook zwaar. sms zetten mensen ringen extra onder de veren en dat verergert het nog meer.
grt Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Begin idd maar eens met een nieuwe kabel, dat zal al veel schelen, voor het monteren smeren met olie, gaat ie langer mee
En smeer de hendel op t stuur ook.
Bij de KTM Adventure gaat een verse kabel soepeler dan de hydraulische koppeling maar dat zal niet voor alle hydraulische koppelingen gelden.
En smeer de hendel op t stuur ook.
Bij de KTM Adventure gaat een verse kabel soepeler dan de hydraulische koppeling maar dat zal niet voor alle hydraulische koppelingen gelden.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997