Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Nog wat info over de 106 Woesner zuiger: deze heeft een kleinere diameter zuigerpen dus moet er een bus in de drijfstang gezet worden, deed Frank voor mij. 106 heb ik 250 voor betaald 5 jaar geleden, De 107 van Hebsler (389 E) heeft de standaard pen diameter. Boren en hohnen was ik rond de 100 Euro voor kwijt.
Mijn 106 korte slag is ook op na 5 seizoenen misbruik, loopt nog steeds als een beest maar een HERRIE !! Vandaar dat er nu het 108 mm blok met lange slag in hangt wat helemaal bar is. Onze Tom vindt het prachtig om me eruit te rijden.
A+
Mijn 106 korte slag is ook op na 5 seizoenen misbruik, loopt nog steeds als een beest maar een HERRIE !! Vandaar dat er nu het 108 mm blok met lange slag in hangt wat helemaal bar is. Onze Tom vindt het prachtig om me eruit te rijden.
A+
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Frankie heeft nieuw rubber, heb er nog niet mee gereden het was me te heet maar wat ik zie bevalt me iig
Voor 110/70/17 achter 140/70/17.
Zodra ik rijervaringen heb zal ik ze delen.
Voor 110/70/17 achter 140/70/17.
Zodra ik rijervaringen heb zal ik ze delen.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Frankie's nieuwe pantoffels bevallen goed, hij stuurt veel makkelijker in en het vertrouwen in de regen is vele malen beter. Waar ik voor de wissel in nagenoeg elke natte bocht het voorwiel voelde wegschuiven kan ik nu normaal hangend ipv bijna rechtop de hoek om. Het makkelijkere stuurgedrag verbaast me wel wat, het enige verschil met de Heidenau's t.o.v. de Michelins is de maat van de achterband. Was 150 is nu 140 op de standaard velgmaat.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Prima stuurrubber
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
En, doet ie t goed?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Yep, half uurtje gereden, loopt mooi, en zie geen lekkages. Rustig inrijden. Alleen de voorrem nog eens aandacht geven. Ondanks alle pogingen met ontluchten blijft die veels te sponzig en knijp ik de hendel tergen het stuur, en rem ik nog matig. Zou het kunnen liggen dat er geen rubbers meer zitten op de geleidepennen, de rempomp niet goed meer werkt. Morgen eens verder kijken.
Assumption is the mother of all fuck ups
Altijd leuk discussiemateriaal dat inrijdenEdwin schreef:Yep, half uurtje gereden, loopt mooi, en zie geen lekkages. Rustig inrijden...
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Het artikel is bekend idd, maar Ik heb te weinig kennis er ervaring om deze methode te volgen. Ik rij de zuiger op dezelfde manier in als de vorige zuiger, wisselend belastend, maar in het begin even rustig aan.
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Leuk artikel over inrijden maar is volgens mij van toepassing op water gekoelde moderne blokken met een geharde cilinderwand..
En Edwin, ontlucht je de klauw met de zuigers helemaal terug geduwd? Als je dat niet doet gaat het een stuk lastiger
En Edwin, ontlucht je de klauw met de zuigers helemaal terug geduwd? Als je dat niet doet gaat het een stuk lastiger
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ik zou voor dat beetje geld eens de hoofdrempomp en de klauw van nieuwe rubbertjes voorzienEdwin schreef:Yep, half uurtje gereden, loopt mooi, en zie geen lekkages. Rustig inrijden. Alleen de voorrem nog eens aandacht geven. Ondanks alle pogingen met ontluchten blijft die veels te sponzig en knijp ik de hendel tergen het stuur, en rem ik nog matig. Zou het kunnen liggen dat er geen rubbers meer zitten op de geleidepennen, de rempomp niet goed meer werkt. Morgen eens verder kijken.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Niet vandaag maar wel op de Big, nieuwe remschijf voor, deze x voor een goede gegaan van Galfer, valt me op dat hij beter remt met de zelfde [ maar wel nieuwe] remblokken dan de oude schijf [ Lucas volgens mij] rem was al goed maar moet nu opletten want remt nu nog beter.
Ow en de Haan spaken blijven wel heel in mijn voorwiel
Ow en de Haan spaken blijven wel heel in mijn voorwiel
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Apart uiterlijk die schijf, wel mooi. Duur? Galfer is eigenlijk voor het betere race spul.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Volgens mij is de advies prijs 160 euro maar kan je hem goedkoper vinden, kon hem via mn werk kopen dus niet de hoofdprijs betaald
Het is de DF315W Galfer. Remt duidelijk beter dan mn oude TRW lucas schijf en piept ook een stuk minder.
Het is de DF315W Galfer. Remt duidelijk beter dan mn oude TRW lucas schijf en piept ook een stuk minder.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
misschien remt het beter omdat het nu een vaste schijf is ipv zwevend
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- cb20051973
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
- Locatie: apeldoorn
Blok los gehad naks veertje vervangen. Cilinder en zuiger in perfecte staat.
Frame en wielen gespoten. Nu de tanks en kappen schuren en spuiten.
Zadel inmiddels opnieuw opgevuld bijgeschaafd en opnieuw bekleed geel blauw kunst leer.
Frame en wielen gespoten. Nu de tanks en kappen schuren en spuiten.
Zadel inmiddels opnieuw opgevuld bijgeschaafd en opnieuw bekleed geel blauw kunst leer.
- Bijlagen
-
- IMG_20200524_121202_copy_1632x1224.jpg (141.09 KiB) 4715 keer bekeken
Ik vind het resultaat er nu ook al indrukwekkend uit zien, ik ben ook nieuwsgierig naar de voorschijf. Welk merk is dat en hoe veel heeft dat bijgedragen aan de restauratie.
Het frame in de kleur van de motor vind ik altijd lastig omdat vooraf moeilijk is te beoordelen hoe dat uitpakt.....
Keep us posted.....
futurist
Het frame in de kleur van de motor vind ik altijd lastig omdat vooraf moeilijk is te beoordelen hoe dat uitpakt.....
Keep us posted.....
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Is alles stil gevallen?
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ziet er strak uit!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
Heb er nog een paar liggen van 106 mm maar ook nog een aantal van 106,50 mm van Woesner.dhc6 schreef: ↑wo jul 17, 2019 23:58 Nog wat info over de 106 Woesner zuiger: deze heeft een kleinere diameter zuigerpen dus moet er een bus in de drijfstang gezet worden, deed Frank voor mij. 106 heb ik 250 voor betaald 5 jaar geleden, De 107 van Hebsler (389 E) heeft de standaard pen diameter. Boren en hohnen was ik rond de 100 Euro voor kwijt.
Mijn 106 korte slag is ook op na 5 seizoenen misbruik, loopt nog steeds als een beest maar een HERRIE !! Vandaar dat er nu het 108 mm blok met lange slag in hangt wat helemaal bar is. Onze Tom vindt het prachtig om me eruit te rijden.
A+
Heb trouwens weer van alles geprobeerd met glijlagers, hoge compressie, grotere kleppen, aangepaste hoek carburateurs, geprogrammeerde ontsteking enz enz.
We vervelen ons niet
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
Hoi Edwin,
Natuurlijk, geen probleem.
Hoe is het afgelopen met je cilinderkop?
groet,
Frank
Natuurlijk, geen probleem.
Hoe is het afgelopen met je cilinderkop?
groet,
Frank
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Kreeg vandaag de gelegenheid de middag vrij te nemen en heb die tijd benut om de voorvork van Frankenstein te reviseren.
Was niets te vroeg gezien de smerige stinkende brij die er uitkwam
Heb er voor gekozen om alles te vervangen, dus naast keerringen ook de glijlagers in de onderpoten en rond de binnenpoot.
De rode rubber balgen vervangen door zwarte, langzaam maar zeker krijgt zwart de overhand.
En de onderpoten laten coaten
Twijfel nog welke veren ik ga gebruiken, bovenstaande veer komt er uit en heeft in plaats van de afstands bus een korte veer bovenop de lange veer en is van het merk Wirth.
Ik heb uit een andere gedemonteerd vork veren met de letters WP, die zijn langer dan de Wirth veren en hebben de afstands bus, iemand tips voor me?
https://youtube.com/shorts/TOROClKcl4M?feature=share
Bij het demonteren viel me op dat mijn vorkstabilisator van Hebster los zat, heb hem weer vastgezet en gekeken hoe vast hij daarna zat. Niet zo heel vast zoals in de video te zien is, ik ga hem weer monteren en kijken of hij met het laagje poedercoat wat er nu op zit wel klemt. Misschien zijn er meer biggers die er mee rijden dus misschien is het zinvol om eens te kijken of het ding vast blijft zitten.
Was niets te vroeg gezien de smerige stinkende brij die er uitkwam
Heb er voor gekozen om alles te vervangen, dus naast keerringen ook de glijlagers in de onderpoten en rond de binnenpoot.
De rode rubber balgen vervangen door zwarte, langzaam maar zeker krijgt zwart de overhand.
En de onderpoten laten coaten
Twijfel nog welke veren ik ga gebruiken, bovenstaande veer komt er uit en heeft in plaats van de afstands bus een korte veer bovenop de lange veer en is van het merk Wirth.
Ik heb uit een andere gedemonteerd vork veren met de letters WP, die zijn langer dan de Wirth veren en hebben de afstands bus, iemand tips voor me?
https://youtube.com/shorts/TOROClKcl4M?feature=share
Bij het demonteren viel me op dat mijn vorkstabilisator van Hebster los zat, heb hem weer vastgezet en gekeken hoe vast hij daarna zat. Niet zo heel vast zoals in de video te zien is, ik ga hem weer monteren en kijken of hij met het laagje poedercoat wat er nu op zit wel klemt. Misschien zijn er meer biggers die er mee rijden dus misschien is het zinvol om eens te kijken of het ding vast blijft zitten.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS