Hoi mensen,
Bij het reviseren van mijn blok kom ik er achter dat er een vrij diepe kras in Mijn cilinder zit, iemand vertelde me dat dit komt doordat hij te lang stil heeft gestaan met vocht onderin.
Er moet nu een nieuwe bus ingezet worden en weer op de huiste diameter gehoont worden.
Hiervoor ben ik naar een adresje geweest, kwam alleen op een dikke 600 euro uit.
Heeft iemand tips om dit ergens goedkoper te laten doen?
Cilinder honen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Probeer op eBay een goede cilinder en zuiger te scoren.
Ojee
Ojee
Het probleem van de OEM zuiger, is dat deze bij meneer Suzuki alleen nog maar in de eerste overmaat leverbaar is. De tweede originele overmaat is "op". Dus voor revisie van een BIG blok zijn de mogelijkheden redelijk beperkt.
Ik vrees dat je een BIG cilinder NIET kan verbussen. Kotteren en honen naar een overmaat kan WEL. Niet originele oplossingen zijn de Reuver zuiger en de HRT zuiger. Wees er ook van bewust, dat wanneer je een zuiger uit de cilinder haalt, de zuigerveren nooit meer met dezelfde oriëntatie worden terug gemonteerd. En daarmee is compressieverlies en hoger olieverbruikt te verwachten. Daarna is honen en nieuwe zuigerveren eigenlijk noodzakelijk.
Wat betreft jouw zuiger: staat er een codering boven op de zuiger? Bij geen codering is het de originele zuiger (105,00), bij 05 is het 105,50 (eerste overmaat). Wanneer je dat weet kan je gericht plannen gaan smeden. Heb hier evt nog een cilinder met een originele zuiger liggen welke kan worden gebruikt voor de eerste overmaat.
Ik vrees dat je een BIG cilinder NIET kan verbussen. Kotteren en honen naar een overmaat kan WEL. Niet originele oplossingen zijn de Reuver zuiger en de HRT zuiger. Wees er ook van bewust, dat wanneer je een zuiger uit de cilinder haalt, de zuigerveren nooit meer met dezelfde oriëntatie worden terug gemonteerd. En daarmee is compressieverlies en hoger olieverbruikt te verwachten. Daarna is honen en nieuwe zuigerveren eigenlijk noodzakelijk.
Wat betreft jouw zuiger: staat er een codering boven op de zuiger? Bij geen codering is het de originele zuiger (105,00), bij 05 is het 105,50 (eerste overmaat). Wanneer je dat weet kan je gericht plannen gaan smeden. Heb hier evt nog een cilinder met een originele zuiger liggen welke kan worden gebruikt voor de eerste overmaat.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.