Mn spaken breken van mn voorwiel[en], precies op de nippelrand.
Oude wiel begonnen ze binnen een paar weken te breken, stuk of 4 en laatst een ander wiel er in gezet maar nu ook al 3 spaken gebroken, heeft daar iemand anders ook last van?
Breken aan beide kanten, zou ouderdom kunnen zijn maar dan verwacht je meer dat ze bij de kop breken, kan ook komen omdat ik bij mn wegbanden tegenwoordig voor en achter tegelijk op rij, de goede voorrem vreet de voorband op bij mn wegbanden maar heb deze Big al jaren.
Brekende spaken voorwiel
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Kwam bij mij ook regelmatig voor. Heb wel spaken liggen die ik naar je kan opsturen. Is volgens mij gewoon ouderdom. Heb nieuwe in de XBig gezet om dit te voorkomen.
R
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Bedankt voor je aanbod René! Maar ga hem maar overspaken, origineel is een set 55 euro maar bij JVD voor iets meer RVS dus Hans bedankt voor de tip!
En spaak hem zelf, nog geen motorwiel gedaan maar wel een boel fietswielen
En spaak hem zelf, nog geen motorwiel gedaan maar wel een boel fietswielen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Gister hebben we de spullen gepakt, kort stuk gefietst [ meisje had piket] en voor het eerst gekampeerd dit jaar, was weer lekker
En vanmiddag maar mn weg voorwiel van nieuwe spaken voorzien, maar de originele genomen, hadden zich bewezen met 20 jaar trouwe dienst
[en had ze binnen een paar dagen in huis ]
Leuk werkje, een aantal los gedraaid om de spanning van de velg af te halen en gelijk de nieuwe er in gezet en de rest doorgeslepen en de rest vervangen.
Buitenste spaken zijn 1mm korter en moeten als eerste er in want anders steken ze lastig door, nippels zijn 5.6mm dik [ maat voorde nippelspanner], nippels opdraaien tot eind van het schroefdraad, dan staan ze net een beetje op spanning en dan gelijk op spannen [ elke nippel een 1/4 slag tot de spanning er op zit] en dan na richten.
Band er op en op iets van 4 bar [ drukt de velg in elkaar] en na spannen en richten.
En vanmiddag maar mn weg voorwiel van nieuwe spaken voorzien, maar de originele genomen, hadden zich bewezen met 20 jaar trouwe dienst
[en had ze binnen een paar dagen in huis ]
Leuk werkje, een aantal los gedraaid om de spanning van de velg af te halen en gelijk de nieuwe er in gezet en de rest doorgeslepen en de rest vervangen.
Buitenste spaken zijn 1mm korter en moeten als eerste er in want anders steken ze lastig door, nippels zijn 5.6mm dik [ maat voorde nippelspanner], nippels opdraaien tot eind van het schroefdraad, dan staan ze net een beetje op spanning en dan gelijk op spannen [ elke nippel een 1/4 slag tot de spanning er op zit] en dan na richten.
Band er op en op iets van 4 bar [ drukt de velg in elkaar] en na spannen en richten.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg