Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Dan vallen de vlotternaaldjes af als oorzaak.
Dus waarschijnlijk vuil of losgeraakte sproeiernaalden.
Om de sproeiernaalden te controleren hoeven de carbs er niet af, alleen de deksels aan de bovenkant, de naalden slijten vaak te dun bij de segerringetjes waardoor ze los laten.
Vaak na zo'n 60 tot 80duizend km bij mij.
Carbs zijn te verwijderen door accubak en luchtfilter te lossen en naar achteren te houden.
Benz.pomp is makkelijk mee te nemen met de carbs.
Carbs gewoon tussen de rubbers uit wriemelen, monteren met silconenspray en een haak.voorbeeld
De haakse, grote uitvoering gaat best)
have BIG fun

D.F.M.T.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 401
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Voor wie interesse heeft, ik ben mijn kasten aan het opruimen.

Maar, alles is verkocht. ;)
Laatst gewijzigd door ghulst op vr apr 19, 2019 13:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Scoop van de nieuwe BIG ?

bron

Afbeelding
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

V Strom :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Geen spaakwielen. Frontje lijkt goed gelukt. Wel een twee cilinder.

OJ
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Kvind um lekker
ralley.jpg
ralley.jpg (189.04 KiB) 2734 keer bekeken
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

voorkant in je BIG schroeven rest in losse delen verkopen
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 401
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Leo schreef:Kvind um lekker
ralley.jpg
Ah, je hebt die van jou af, zie ik?
Leo schreef:voorkant in je BIG schroeven rest in losse delen verkopen
Ik zou haast in de verleiding komen. Ware het niet dat ik net flink in die voorkant heb geïnvesteerd en een TA erbij vind ik dan weer niets. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 401
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Vandaag, tegen beter weten in, toch op de DR naar Vlissingen geweest. Helaas, het stationair probleem blijft er in zitten. Bij stationair draaien slaat de motor binnen 30 seconden gewoon af. Ongeacht of de motor koud of warm is, of de choke aan of uit is. Verder reageert hij uitstekend. Niets op aan te merken. Geen dipjes oid. En hij is snel genoeg. Bij 155 ben ik opgehouden met gas geven. Er was nog ruimte op de toerenteller over...

Als iemand een tip heeft hoe de tank er makkelijk uit gaat zonder dat ik alle kappen hoef te verwijderen... Dan kan ik de carbs eraf halen.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Ik zou het zoeken in de vlotterbakken die langzamer gevuld worden dan het verbruik bij stationair. Bij sterk afremmen op de motor, komen er dan klappen uit de uitlaat of blijf die stil? Kan je ons wat vertellen over de maat stationairsproeier en andere setup?
Tank gaat er makkelijk af....beugel bij zadel los...de 2 schroeven aan de voorkant boven de beugel losmaken...en dan de 4 boutjes die vastzitten aan de snavelverbinding, 2 links en 2 rechts, benzineslang losmaken van tank en dan kan je de hele boel zo naar achteren trekken zonder dat je de zijplaten hoef los te maken.
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

ghulst schreef: Bij stationair draaien slaat de motor binnen 30 seconden gewoon af.
Is de slang van vacuümpuls wel helemaal zonder knikken en/of aangesloten op de juiste body?
En is de brandstoffilter in de goede richting gemonteerd?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Je kan 155 rijden zonder probleem dus denk dat hij benzine genoeg krijgt, als je versleten gasnaalden hebt kan hij plots afslaan bij stationaire draaien.
Kan het zijn dat je niet bij elkaar passende gasnaalden en huizen hebt?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 401
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Edwin schreef:Ik zou het zoeken in de vlotterbakken die langzamer gevuld worden dan het verbruik bij stationair. Bij sterk afremmen op de motor, komen er dan klappen uit de uitlaat of blijf die stil? Kan je ons wat vertellen over de maat stationairsproeier en andere setup?
Tank gaat er makkelijk af....beugel bij zadel los...de 2 schroeven aan de voorkant boven de beugel losmaken...en dan de 4 boutjes die vastzitten aan de snavelverbinding, 2 links en 2 rechts, benzineslang losmaken van tank en dan kan je de hele boel zo naar achteren trekken zonder dat je de zijplaten hoef los te maken.
Bij gas los hoor je wel wat, maar geen hele grote terugslag klappen. Ik kan helemaal niets zeggen over de carburateurs, omdat ik eigenlijk alleen maar weet dat er 36mm op zit, maar meer niet. :) Een andere reden om de boel eens los te halen.
Waar zitten die schroeven aan de voorkant?
Ouwe Reus schreef:Is de slang van vacuümpuls wel helemaal zonder knikken en/of aangesloten op de juiste body?
En is de brandstoffilter in de goede richting gemonteerd?
Dat is een hele goede vraag. Ik gok dat het brandstoffilter wel goed gemonteerd is, maar ik heb geen idee of dat nog lekker loopt. Hij heeft een tijd stilgestaan, dus ik zal eens een andere er in steken. Ik heb zelf geen idee welke de slang van de vacuümpuls is, dus daar kan ik ook weinig over zeggen. Hij lijkt niet geknikt, maar misschien moet ik er sowieso even een nieuw stukje vacuumslang op zetten.
zappa.suzuki schreef:Je kan 155 rijden zonder probleem dus denk dat hij benzine genoeg krijgt, als je versleten gasnaalden hebt kan hij plots afslaan bij stationaire draaien.
Kan het zijn dat je niet bij elkaar passende gasnaalden en huizen hebt?
Tsja, dat weet ik dus ook niet. :)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

@ Guhlst, heb ook geen idee welke schroeven @dwin bedoeld [zitten weinig schroeven op een Big, wel veel bouten :wink: ], zadel er af, beugel waar hij invalt er af, 4 bouten van de snavel aan de tankkap er uit, rechts onder de tank de beugel los, evt de stang onder de tank achter de cilinder los [ zit er niet altijd] en de benzineslang los[ wel de kraan dicht :wink: ] tank aan de achterkant optillen en naar achter er af trekken. [ links/rechts voor/achter altijd zoals je er op zit]

Maar probeer je problemen in een apart topic te behandelen, de barman in t café heeft liever slap geouwehoer dan dat ie iemands problemen aanhoort [ tenzij je altijd een dikke fooi geeft :wink: ]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

zappa.suzuki schreef:Je kan 155 rijden zonder probleem dus denk dat hij benzine genoeg krijgt, als je versleten gasnaalden hebt kan hij plots afslaan bij stationaire draaien.
Kan het zijn dat je niet bij elkaar passende gasnaalden en huizen hebt?
Gaat hier volgens mij over de ex van Crazel Wezel. Die 36mm carbs heb ik drie jaar terug opgebouwd. De complete inboedel kwam uit de originele carburateur, een SR43 met TPS. Gasnaalden waren prima, kan mij eigenlijk niet voorstellen dat die dingen al versleten zijn. Veer in de gasschuif is ook van een BIG. Hoofdsproeier #135, stationairsproeier #45 en originele maat luchtsproeiers gemonteerd en vlotterniveau volgens WetTest afgesteld. Ik weet nog van CW dat het ding gewoon gelijk goed liep. Ik zou het probleem niet in de carbs zelf zoeken.

Met stationair de vlotterbak leegtrekken, dan denk ik toch als eerste aan een zwakke brandstofpomp (of zwakke vacuümpuls). Ik pak meestal de buitenste body om de vacuümslang aan te sluiten. Kan je gewoon testen door met een rietje op de beide aansluitingen te blazen.

Barman: :toost:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 401
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Ouwe Reus schreef:Gaat hier volgens mij over de ex van Crazel Wezel. Die 36mm carbs heb ik drie jaar terug opgebouwd. De complete inboedel kwam uit de originele carburateur, een SR43 met TPS. Gasnaalden waren prima, kan mij eigenlijk niet voorstellen dat die dingen al versleten zijn. Veer in de gasschuif is ook van een BIG. Hoofdsproeier #135, stationairsproeier #45 en originele maat luchtsproeiers gemonteerd en vlotterniveau volgens WetTest afgesteld. Ik weet nog van CW dat het ding gewoon gelijk goed liep. Ik zou het probleem niet in de carbs zelf zoeken.

Met stationair de vlotterbak leegtrekken, dan denk ik toch als eerste aan een zwakke brandstofpomp (of zwakke vacuümpuls). Ik pak meestal de buitenste body om de vacuümslang aan te sluiten. Kan je gewoon testen door met een rietje op de beide aansluitingen te blazen.
Leuk, jij kent hem dus? Ik weet helemaal niets van de historie. :wink: Ik heb even een carbs puzzel topic aangemaakt, misschien daar even verder om de barman te ontlasten? (Al denk ik haast dat de barman de discussie wel prima vindt, want hij heeft me zelf aan de DR geholpen.)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Goed bezig!

De barman was bij wijze van spreken, het is handiger voor jou en je probleem en voor andere die later het zelfde probleem hebben en een oplossing zoeken om dat in een eigen topic te zetten.
Kan ik ook wel doen maar ben een wat luie moderator :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Bame75
Berichten: 16
Lid geworden op: ma sep 03, 2018 21:24
Locatie: Zetrud-Lumay

Voor de mensen die Parijs of Londen onveilig zouden willen maken op de DR.
https://www.motoren-toerisme.be/nieuws/ ... adscentrum

Groet Bart
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Kom vaak in London (sterker nog, ik ben er...) Congestion zone is echt het centrum. Wil je niet zijn. Te druk. Maar is maar een klein gebied. Low emmision zone is vele malen groter, maar ik weet niet wat voor regels daar gelden. Ik negeer die borden maar gewoon.
In veel Franse steden moet je zo'n kleurtjes sticker hebben. Maar die Fransen negeren dat massaal. Was vorig jaar in Annecy. Had de auto zonder sticker keurig langs de rand van het gebied gezet, maar bijna alle Fransozen reden gewoon stickerloos de milieuzone in.

Oj
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

DR-Big schreef:Kom vaak in London (sterker nog, ik ben er...) knip
Neem even een omweg over Sheffield, dan kan ik gezellig Nederlands ouwehoeren! :toost: :mrgreen:
:zwaaien:
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Vrees dat dat niet in de planning past...

Oj
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 401
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

DR-Big schreef:Kom vaak in London (sterker nog, ik ben er...) Congestion zone is echt het centrum. Wil je niet zijn. Te druk.
Ik heb met de TransAlp nog wel eens een foto gemaakt bij Buckingham Palace. Gewoon rijden als een hooligan en je komt er wel doorheen :lol:
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Elke motorrijder rijdt als een hooligan door London...fietsers trouwens ook. Enige manier om te overleven...
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 401
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

DR-Big schreef:Elke motorrijder rijdt als een hooligan door London...fietsers trouwens ook. Enige manier om te overleven...
Absoluut. Daarom ook. Echt de enige manier, want iedereen verwacht dat je zo rijdt. Daar remmen ze dus ook op. Als jij dan achteraan de rij staat, dan wordt je gewoon plat gereden. :roll:
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

8)
59418179_2293815530641001_7035832621909147648_n.jpg
59418179_2293815530641001_7035832621909147648_n.jpg (152.42 KiB) 2510 keer bekeken
Plaats reactie