Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Suc6 Ed, petje af hoor.
Heeft nix met DR's te maken maar wel met het Lap 2019 project:
De Laplandse regering heeft besloten dat "vuil" water (bier/fricandel afval ed) niet meer met hemelwater gemengd mag worden dus ben net ongeveer klaar met het scheiden van de leidingen. Mn zwager (met 40 jaar ervaring als loodgieter) had nog NOOIT zo'n zootje gezien. Bij de bouw in 1978 hadden de Fransozen nog geen wetten om teveel beton netjes af te voeren dus hebben ze dat OVER de afvoeren gestort zodat we 2 dagen hebben lopen hamerboren om de leidingen te vinden omdat ze ook allerlei putten hadden verstopt. kZal de details besparen maar kan wel zeggen dat het meer energie heeft gekost dan alle weken met de Braboos te rijden. Dankzij de "potion magique" groene kleurstof zijn de leidingen weer "On NORME".
Dus als de heren in het najaar komen hoeft men niet te bezuinigen op afval stoffen. (onze Leo mag zn tent naast de composthoop opzetten om brandgevaar te vermijden).
Zandstraal kast:
Heel wat (bijna gratis) modificaties toegepast die hebben geresulteerd in stralen als een Jekko (met lagere luchtdruk): verf/roest en meuk verdwijnt zonder langdurige sessie met een dreunende compressor naast je, en nog stofvrij ook, verademend.
Daardoor kan ik de Big club leden aanbieden onderdelen te stralen/poedercoaten tegen kost prijs, er moet alleen geen poedercoat opzitten want wil geen chemische rotzooi om me heen.
Nog 300 dagen voor mn pensioen, ik blijf wel aktief (blussen in Spanje of Portugal/paradroppen/radio telefonie opleidingen en examens) maar kan me meer gaan richten op de leukere dingen van het leven zoals meetings en OTR/enduro weken / O-W Pyreneen en de kids.
Gr
René
Heeft nix met DR's te maken maar wel met het Lap 2019 project:
De Laplandse regering heeft besloten dat "vuil" water (bier/fricandel afval ed) niet meer met hemelwater gemengd mag worden dus ben net ongeveer klaar met het scheiden van de leidingen. Mn zwager (met 40 jaar ervaring als loodgieter) had nog NOOIT zo'n zootje gezien. Bij de bouw in 1978 hadden de Fransozen nog geen wetten om teveel beton netjes af te voeren dus hebben ze dat OVER de afvoeren gestort zodat we 2 dagen hebben lopen hamerboren om de leidingen te vinden omdat ze ook allerlei putten hadden verstopt. kZal de details besparen maar kan wel zeggen dat het meer energie heeft gekost dan alle weken met de Braboos te rijden. Dankzij de "potion magique" groene kleurstof zijn de leidingen weer "On NORME".
Dus als de heren in het najaar komen hoeft men niet te bezuinigen op afval stoffen. (onze Leo mag zn tent naast de composthoop opzetten om brandgevaar te vermijden).
Zandstraal kast:
Heel wat (bijna gratis) modificaties toegepast die hebben geresulteerd in stralen als een Jekko (met lagere luchtdruk): verf/roest en meuk verdwijnt zonder langdurige sessie met een dreunende compressor naast je, en nog stofvrij ook, verademend.
Daardoor kan ik de Big club leden aanbieden onderdelen te stralen/poedercoaten tegen kost prijs, er moet alleen geen poedercoat opzitten want wil geen chemische rotzooi om me heen.
Nog 300 dagen voor mn pensioen, ik blijf wel aktief (blussen in Spanje of Portugal/paradroppen/radio telefonie opleidingen en examens) maar kan me meer gaan richten op de leukere dingen van het leven zoals meetings en OTR/enduro weken / O-W Pyreneen en de kids.
Gr
René
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Op lagere druk stralen kun je doen als je het aanzuigbuisje "belucht" aan de zuigkant, de benodigde druk om het zand mee te zuigen gaat daarmee drastisch omlaag. Als je details wilt zal ik wel ff een tekening maken.
Fijn weekend.
R
We hebben de bouwer geprobeerd te vinden maar is al jaren faillietmmaar de gemeente was erg gegeneerd toen ze hun fouten zagen.
Fijn weekend.
R
We hebben de bouwer geprobeerd te vinden maar is al jaren faillietmmaar de gemeente was erg gegeneerd toen ze hun fouten zagen.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Een buisje naast de medium aanzuigbuis maken, die 4 mm doorboren zodat die onderin lucht kan aanzuigen, ook net boven het medium nivo een gaatje boren. Omdat er nu lucht wordt aangezogen gaat het medium met veel minder moeite door de zuigbuis naar het pistool. Werkt prima en kost....
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Mooi
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Ik wil ook zo iets met mijn uitlaat doen.BIG88 schreef:Kijk da's simpel, meestal zijn dat de beste modificaties
Ga ik een testje van doen, thanks.
En nu heel iets anders van bikebound
Iemand een idee hoe het met de ophangpunten zit, lijkt me dat er ruimte moet zijn om uitzetten en krimpen van de uitlaat op te vangen?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Sowieso ophangen in rubbers omdat hij anders wel eens wil scheuren door trillingen. Enig uitzetting in het hele systeem wordt dan ook meteen opgevangen.
De demper is op bovenstaand plaatje en bij veel meer motoren gemonteerd met een paar veren. Daarmee wordt ook uitzetting onderling opgevangen.
De demper is op bovenstaand plaatje en bij veel meer motoren gemonteerd met een paar veren. Daarmee wordt ook uitzetting onderling opgevangen.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ah.......
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Ik zal me er eens in verdiepen, ik heb net het blok weer in Frankie en het varken loopt weer.
Helaas mn startknop gesloopt dus iets meer werk.
Voorlopig moet mn gpr nog maar ff mee al begint die wel een beetje uit elkaar te vallen.
Helaas mn startknop gesloopt dus iets meer werk.
Voorlopig moet mn gpr nog maar ff mee al begint die wel een beetje uit elkaar te vallen.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Neem maar niet zo'n leuk ogende carbon demper, die overleeft de klappen van een big niet.
Aluminium demper heb ik ook al geprobeerd, blijft ook niet lang heel.
Ijzer (origineel) roest door.
Alleen rvs houd het lang vol, maar zelfs dat niet eeuwig.
Aluminium demper heb ik ook al geprobeerd, blijft ook niet lang heel.
Ijzer (origineel) roest door.
Alleen rvs houd het lang vol, maar zelfs dat niet eeuwig.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Bedankt voor de tip.BIG88 schreef:Neem maar niet zo'n leuk ogende carbon demper, die overleeft de klappen van een big niet.
Aluminium demper heb ik ook al geprobeerd, blijft ook niet lang heel.
Ijzer (origineel) roest door.
Alleen rvs houd het lang vol, maar zelfs dat niet eeuwig.
Ik heb een kennis die een motorsloop heeft, als het zover is en ik heb een idee wat ik precies wil ga ik daar eens kijken met een rolmaat.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zo doen ze het alleen bij echte rally motoren omdat de hoge uitlaat anders de benzine in de achter tanks te warm maakt, dan nemen ze de licht gebraden rechter voet maar voor liefMANUS-3000 schreef:Ik wil ook zo iets met mijn uitlaat doen.BIG88 schreef:Kijk da's simpel, meestal zijn dat de beste modificaties
Ga ik een testje van doen, thanks.
En nu heel iets anders van bikebound
Iemand een idee hoe het met de ophangpunten zit, lijkt me dat er ruimte moet zijn om uitzetten en krimpen van de uitlaat op te vangen?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Voordat mijn maat 48 gaar is ben ik denk ik al wel aan een rustpauze toezappa.suzuki schreef:dan nemen ze de licht gebraden rechter voet maar voor lief
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dat zal tegen vallen, de uitlaatbocht heeft nu niet voor niks hitte schilden terwijl hij verder van je been af zit dan die onderdoor uitlaat
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Hitteschilden kan ik maken en ik wil hem zowiezo lager. Mijn varken ziet alleen maar asfalt dus een beetje bodemvrijheid kan ik wel missen.
Eerst maar eens afbouwen en de startknop fixen, kan ik weer rijden
Eerst maar eens afbouwen en de startknop fixen, kan ik weer rijden
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Als er 1 krasje op zit willen de racer dames en heren hem niet meer en dan daalt de verkoopprijs van zo`n titanium auspuff tot drbig prijsklassen. Deze was voor 4 tientjes thuis en ik zal er geheid meer krassen op krijgen dan toen i geleverd werdBIG88 schreef: Nee, die nog niet, veel te duur voor mij, zoek nog een rijke vrouw
Ik had hem gekocht omdat ik dacht dat dat i veeeeeeeeeeeel lichter zou zijn dan de herrie laser rvs die erop zat.
Turns out dat ze exact even zwaar zijn (4kg) maar deze is hopelijk stiller.
Vandaag voor het eerst echt een rondje op de Big gedaan. Echt speelgoed. Wel wennen na de GS, maar we worden vast wel vriendjes. Tenminste...
Hij slaat nu af zodra hij stationair moet lopen. Dat is wel waardeloos. Tijd om wat uit te zoeken.
Hij slaat nu af zodra hij stationair moet lopen. Dat is wel waardeloos. Tijd om wat uit te zoeken.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Er zitten 36mm carbs op bij mij. Geen idee of dat daar ook zo nauw telt? Of gewoon eens schoonmaken?BIG88 schreef:Vlotternaaldzittingrubbers al hersteld ?
Big kan een hoop benzine drinken, maar stationair moet je niet overdrijven.
Iemand tips om zo gemakkelijk mogelijk de carbs er uit/af te krijgen?
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Nee, hij gaat niet lekken
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project