Voorvork slap en inhouden bij 120 km/u
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ik beschrijf even, als ik rechtdoor rijd op snelweg heb ik niet echt het gevoel dat hij erg stabiel is.
Als ik voor de motor sta en hetvoorwiel tussen de knieen klem en dan het stuur van links naar rechts beweeg heb ik de indruk dat ik met een beetje druk op het stuur zeker 1 cm voor en achter kan bewegen zonder dat het wiel mee beweegt (de beweging komt overeen met hoe ik vroeger het stuur van de fiets uitlijnde met het wiel na een valpartij) is dit normaal of kan ik ergens de kroonplaten wat vaster zetten of bestaat er een sterkere beugel voor onder het voorspatbord?
De motor heeft maar 21500 originele km en ziet er redelijk uit buiten enkele schrammen op de Plastic delen, rijd ok en doet wat moet.
Heeft absoluut geen zwaar leven achter de rug en is volledig origineel.
Start vlot maar als ik de snelweg opga lijkt het alsof hij op een gegeven moment meer benzine wil dan hij krijgt en houd hij in.
blijft wel rijden maar waag me toch niet te ver.
Als ik de motor in de garage zet ruikt hij naar benzine de dag erna, als ik de benzinekraan toedraai niet.
ik ben redelijk handig en zou eigenlijk liefst eens iemand met ervaring naar hem laten kijken om mogelijke problemen te detecteren en eventueel bij te stellen wat nodig.
Suzuki center Tienen zit vlakbij maar ze kijken er een beetje naar alsof er een Alien voor de deur staat.
Ik wil zelf de handen uit de mouwen steken maar heb geen zin om dingen door verkeerde demontage stuk te maken of om helemaal de verkeerde richting op te zoeken.
Ik kan wel eens proberen een foto op te laden.
Mvg bart
Als ik voor de motor sta en hetvoorwiel tussen de knieen klem en dan het stuur van links naar rechts beweeg heb ik de indruk dat ik met een beetje druk op het stuur zeker 1 cm voor en achter kan bewegen zonder dat het wiel mee beweegt (de beweging komt overeen met hoe ik vroeger het stuur van de fiets uitlijnde met het wiel na een valpartij) is dit normaal of kan ik ergens de kroonplaten wat vaster zetten of bestaat er een sterkere beugel voor onder het voorspatbord?
De motor heeft maar 21500 originele km en ziet er redelijk uit buiten enkele schrammen op de Plastic delen, rijd ok en doet wat moet.
Heeft absoluut geen zwaar leven achter de rug en is volledig origineel.
Start vlot maar als ik de snelweg opga lijkt het alsof hij op een gegeven moment meer benzine wil dan hij krijgt en houd hij in.
blijft wel rijden maar waag me toch niet te ver.
Als ik de motor in de garage zet ruikt hij naar benzine de dag erna, als ik de benzinekraan toedraai niet.
ik ben redelijk handig en zou eigenlijk liefst eens iemand met ervaring naar hem laten kijken om mogelijke problemen te detecteren en eventueel bij te stellen wat nodig.
Suzuki center Tienen zit vlakbij maar ze kijken er een beetje naar alsof er een Alien voor de deur staat.
Ik wil zelf de handen uit de mouwen steken maar heb geen zin om dingen door verkeerde demontage stuk te maken of om helemaal de verkeerde richting op te zoeken.
Ik kan wel eens proberen een foto op te laden.
Mvg bart
Hoi Bart,
Voor de instabiele voorvork zijn er deze :
( dit is een voorbeeld en heel duur )
http://www.dr-big-shop.de/4145_Fahrwerk_263.html
Voor de instabiele voorvork zijn er deze :
( dit is een voorbeeld en heel duur )
http://www.dr-big-shop.de/4145_Fahrwerk_263.html
Ok de voorvork daar -leer ik dan mee leven
- ik investeer in zo'n ding
- ik probeer zelf wat te knutselen.
Is er iemand van de club die onderhoud voor derden doet tegen betaling of die het zou zien zitten om me op weg te helpen door eens een zaterdag een aantal cruciale zaken na te kijken.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Rijden jullie soms samen?
- ik investeer in zo'n ding
- ik probeer zelf wat te knutselen.
Is er iemand van de club die onderhoud voor derden doet tegen betaling of die het zou zien zitten om me op weg te helpen door eens een zaterdag een aantal cruciale zaken na te kijken.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Rijden jullie soms samen?
Soms ja. Zowel asfalt als offroad.Bame75 schreef: Rijden jullie soms samen?
Als iemand een motorrit wil rijden met de clubleden maakt hij een topic daar voor aan en nodigt hij de andere BIGrijders uit en degene die mee willen rijden melden zich dan.
Kan via dit forum maar dan mogen ze max 200kb groot zijn.Bame75 schreef: foto uploaden
Ik gebruik deze https://www.mupload.nl/ en plak de "IMG code voor forums en berichtenforums:" link dan in het topic.
Wat betreft sleutelen, gewoon even een werkplaatshandboek downloaden. Als je een beetje handig bent, dan is overal goed uit te komen met wat tekst.
In de sleuteltips is ook veel informatie en praktijkervaring te vinden.
De verschijnselen die je beschrijft klinken als gewoon wat achterstallig onderhoud. Carburateurs die een goede schoonmaakbeurt nodig hebben, een luchtfilter dat dicht zit om maar wat te noemen.
In de sleuteltips is ook veel informatie en praktijkervaring te vinden.
De verschijnselen die je beschrijft klinken als gewoon wat achterstallig onderhoud. Carburateurs die een goede schoonmaakbeurt nodig hebben, een luchtfilter dat dicht zit om maar wat te noemen.
Eerste reactie: balhoofdlagers
Inhouden een dof of scherp geluid ?
kleur bougies?
Welk type BIG heb je?
En wees gerust, want alle onderhoud aan je BIG alien kan je zelf of leren
Inhouden een dof of scherp geluid ?
kleur bougies?
Welk type BIG heb je?
En wees gerust, want alle onderhoud aan je BIG alien kan je zelf of leren
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hoi Bart!
- slappe voorkant. Ben ff naar buiten gelopen en dat doet ie van mij ook, en heb er een stijf cross stuur opzitten dus die beweging klopt.
Balhoofd heeft daar niks mee te maknen, dat je het voelt tijdens het rijden kan komen omdat je een nieuwere stijvere motor hebt of hebt gehad
Welke banden heb je er onder en staan ze goed op druk?
Die brace helpt wat maar heb ik zelf niet, zit er wel een voorspatbord op?
-inhouden, tja hoe oud is t luchtfilter? redelijk goed afgesteld loot ie normaal wel lekker door, zou eens naar je lucht en benzine filter kijken, als ze donker zijn ze vervangen.
Verder je gasnaalden wat hoger zetten helpt vaak ook al.
-benzinelucht. laat hem eens een paar uur staan met de kraan open en heel dan een prop wc-papier onder langs de carb's, natte plek betekent wat lekkage [ als er dunne zwarte slangetjes onder de carb,s hangen ook ff de onder kant daarvan controleren]
- je mag best eens langs wippen op een zondag maar is een best stuk bollen, woon bij Utrecht, hopelijk is Futurist bereid er eens naar te kijken
De sleuteltips hier kunnen je helpen, kan je ook een link vinden voor een manual, de tips borduren daar op voort dus die is wel handig om te downloaden
- voor foto's gebruik ik https://imageshack.us/, uploaden forum link full-size kopiëren en hier plakken en klaar
-samen rijden, 24/25/26 mei hebben we een meting, rijden we wat, hebben we goed eten, een groot vuur, veel tips en mooie verhalen en nog veel meer bier [ en volgens wat Belgische vrienden zijn we best toffe gasten en niet zo arrogant als de meeste Hollanders ]
Tot in de draai
- slappe voorkant. Ben ff naar buiten gelopen en dat doet ie van mij ook, en heb er een stijf cross stuur opzitten dus die beweging klopt.
Balhoofd heeft daar niks mee te maknen, dat je het voelt tijdens het rijden kan komen omdat je een nieuwere stijvere motor hebt of hebt gehad
Welke banden heb je er onder en staan ze goed op druk?
Die brace helpt wat maar heb ik zelf niet, zit er wel een voorspatbord op?
-inhouden, tja hoe oud is t luchtfilter? redelijk goed afgesteld loot ie normaal wel lekker door, zou eens naar je lucht en benzine filter kijken, als ze donker zijn ze vervangen.
Verder je gasnaalden wat hoger zetten helpt vaak ook al.
-benzinelucht. laat hem eens een paar uur staan met de kraan open en heel dan een prop wc-papier onder langs de carb's, natte plek betekent wat lekkage [ als er dunne zwarte slangetjes onder de carb,s hangen ook ff de onder kant daarvan controleren]
- je mag best eens langs wippen op een zondag maar is een best stuk bollen, woon bij Utrecht, hopelijk is Futurist bereid er eens naar te kijken
De sleuteltips hier kunnen je helpen, kan je ook een link vinden voor een manual, de tips borduren daar op voort dus die is wel handig om te downloaden
- voor foto's gebruik ik https://imageshack.us/, uploaden forum link full-size kopiëren en hier plakken en klaar
-samen rijden, 24/25/26 mei hebben we een meting, rijden we wat, hebben we goed eten, een groot vuur, veel tips en mooie verhalen en nog veel meer bier [ en volgens wat Belgische vrienden zijn we best toffe gasten en niet zo arrogant als de meeste Hollanders ]
Tot in de draai
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Stiekem zijn wij wel echte Ollanders, zeggen wat we denken en zijn best rumoerig.
Maar wel op een "liefe" manier
Zeker als je big veel heeft stilgestaan kans op lekkage van de rubber o-ringetjes rond het vaste deel van de vlotterafsluiter.
Meeting in mei lijkt me een aanrader, rechtstreeks overleg werkt toch altijd makkelijker en kennismaken ook.
Als je het op de big niet aandurft kun je natuurlijk ook op iets anders komen, of met de auto voor de gezelligheid.
Maar wel op een "liefe" manier
Zeker als je big veel heeft stilgestaan kans op lekkage van de rubber o-ringetjes rond het vaste deel van de vlotterafsluiter.
Meeting in mei lijkt me een aanrader, rechtstreeks overleg werkt toch altijd makkelijker en kennismaken ook.
Als je het op de big niet aandurft kun je natuurlijk ook op iets anders komen, of met de auto voor de gezelligheid.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Dat lekken had ik ook. Ligt aan je vlotternaald. Tis even een klus om je carbs tussen luchtfilter en cilinder te halen, maar te doen. Je kan ook hier vragen of iemand je carbs wil reviseren. Zeker na lange stilstand is dat aan te raden. Spreek uit ervaring
Je Big is een cult brommer, beetje slap, geen beste remmen, maar wel een allemansvriend...
Het zou leuk zijn als je erbij kan zijn in mei.
OJ
Je Big is een cult brommer, beetje slap, geen beste remmen, maar wel een allemansvriend...
Het zou leuk zijn als je erbij kan zijn in mei.
OJ
Beste allen,
Alvast bedankt voor jullie talrijke reacties, en warme welkom.
Vuur, Bier en verhalen daar doe ik het al voor, alleen de agenda hier moet ik nog geregeld krijgen, waar ongeveer is jullie weekendje in NL?
Ik heb een busje waar hij inpast dus transport zou geen probleem mogen zijn, ik heb ondertussen nog tijd om wat dingtjes te proberen.
Ik zie inderdaad op tegen het gepruts om de carbs ervantussen te halen en heb schrik dat ik dan met een gedemonteerde moto zit terwijl hij het nu eigenlijk wel doet.
De benzinedruppen komen uit twee zwarte slangetjes die achter het blok omlaag lopen.
Banden zijn recent en met goed profiel Scorpion AT/90 Pirelli, lagen er op bij aankoop, hoe lang hij stilgestaan had weet ik niet maar voor 850€ kon ik hem toch niet laten staan.
Benzinefilter vind ik er erg klein uitzien, luchtfilter is nog nieuw.
20 jaar geleden had ik hem in dezelfde kleur maar met ijzeren tank en decompressiehendeltje.
Werkplaatshandboek heb ik al gedownload.
Ik weet niet of de foto's zichtbaar zijn op deze manier.
groetjes Bart
https://imagizer.imageshack.com/img921/8546/Z4VFwE.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img921/8600/SkrWRE.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/7392/I4eLVm.jpg
Alvast bedankt voor jullie talrijke reacties, en warme welkom.
Vuur, Bier en verhalen daar doe ik het al voor, alleen de agenda hier moet ik nog geregeld krijgen, waar ongeveer is jullie weekendje in NL?
Ik heb een busje waar hij inpast dus transport zou geen probleem mogen zijn, ik heb ondertussen nog tijd om wat dingtjes te proberen.
Ik zie inderdaad op tegen het gepruts om de carbs ervantussen te halen en heb schrik dat ik dan met een gedemonteerde moto zit terwijl hij het nu eigenlijk wel doet.
De benzinedruppen komen uit twee zwarte slangetjes die achter het blok omlaag lopen.
Banden zijn recent en met goed profiel Scorpion AT/90 Pirelli, lagen er op bij aankoop, hoe lang hij stilgestaan had weet ik niet maar voor 850€ kon ik hem toch niet laten staan.
Benzinefilter vind ik er erg klein uitzien, luchtfilter is nog nieuw.
20 jaar geleden had ik hem in dezelfde kleur maar met ijzeren tank en decompressiehendeltje.
Werkplaatshandboek heb ik al gedownload.
Ik weet niet of de foto's zichtbaar zijn op deze manier.
groetjes Bart
https://imagizer.imageshack.com/img921/8546/Z4VFwE.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img921/8600/SkrWRE.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/7392/I4eLVm.jpg
GieterveenBame75 schreef: waar ongeveer is jullie weekendje in NL?
Onder het plastic zit nog steeds een ijzeren tank verstoptBame75 schreef: 20 jaar geleden had ik hem in dezelfde kleur maar met ijzeren tank en decompressiehendeltje
Wat bij mij helpt als ik de carbs eruit wil halen is
- tank eraf ( kan met plastic er nog aan heb ik gelezen ) / zadel eraf
- accu eruithalen
- accubak los maken ( 2 moeren boven op het frame + 1 waarmee hij vastzit aan de luchtfilter )
- accubak lichten zover als kan naar boven / achteren
- 2 luchtfilter klemmen los schroeven die de connectie zijn tussen de luchtfilterbak met carb
- luchtfilter losmaken van frame
- luchtfilter naar achteren duwen zover als kan.
Nu is er meer ruimte om de carb eruit te halen
Plaatjes kan je direct zichtbaar maken door de links tussen de volgende code te zetten:Bame75 schreef:Beste allen,
...
Ik weet niet of de foto's zichtbaar zijn op deze manier.
...
https://imagizer.imageshack.com/img921/8546/Z4VFwE.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img921/8600/SkrWRE.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/7392/I4eLVm.jpg
Code: Selecteer alles
[img]link van imagehack[/img]
Code: Selecteer alles
[img]https://imagizer.imageshack.com/img921/8546/Z4VFwE.jpg[/img]
Nieuwe O-ringen voor de vlotternaald monteren. Bekend probleem. O-ringen gaan lekken en brandstofniveau in de vlotterbak stijgt. Maar gelukkig heb je een SR43, dus ws met overloopkanaaltjes. Vandaar ook de lekkage.Bame75 schreef:De benzinedruppen komen uit twee zwarte slangetjes die achter het blok omlaag lopen
Net varkentje trouwens
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Mooie Big!
En idd lekkende o-ringen.
Carb's er uit en uitelkaar en er weer in zal max 3 uur duren als je t voor t eerst doet, laat zelf de luchtfilter bak gewoon zitten.
Rij hem eerst lekker warm, dan tank er af en klemmen van de carb's er af en de kabels en slangen, als hij nog lekker warm is dan zijn de rubbers wat soepeler waar de carb's inzitten en dan er tussen uit wrikken.
bij het monteren de rubbers met siliconenspray inspuiten dan glijd het wat beter, en de carb's eerst in de cilinderrubbers drukken en dan in de luchtfilterbehuizing, evt het luchtfilter er uit dan kan je van binnenuit het rubber wat op zn plek drukken.
Bij imageshack je foto of foto's selecteren door het vakje rechts onder in de foto[s] aan te vinken dan op knop rechts boven klikken, link als forum selecteren en als full-size dan de linken kopiëren en plakken.
En idd lekkende o-ringen.
Carb's er uit en uitelkaar en er weer in zal max 3 uur duren als je t voor t eerst doet, laat zelf de luchtfilter bak gewoon zitten.
Rij hem eerst lekker warm, dan tank er af en klemmen van de carb's er af en de kabels en slangen, als hij nog lekker warm is dan zijn de rubbers wat soepeler waar de carb's inzitten en dan er tussen uit wrikken.
bij het monteren de rubbers met siliconenspray inspuiten dan glijd het wat beter, en de carb's eerst in de cilinderrubbers drukken en dan in de luchtfilterbehuizing, evt het luchtfilter er uit dan kan je van binnenuit het rubber wat op zn plek drukken.
Bij imageshack je foto of foto's selecteren door het vakje rechts onder in de foto[s] aan te vinken dan op knop rechts boven klikken, link als forum selecteren en als full-size dan de linken kopiëren en plakken.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Je hebt nu een SR43. Die vorige was een SR41 (trommelrem achter) of een SR42 (schijfrem achter). Die SR41/42 heeft twee stalen tanken en een decompressor handle. Die SR43 heeft één stalen tank met plastic omhulsel. Een een automatische decompressor.
Mooi ding. Benzinekraan dicht bij wegzetten, eind mei naar Gieterveen komen, as winter carbs reviseren
OJ
Mooi ding. Benzinekraan dicht bij wegzetten, eind mei naar Gieterveen komen, as winter carbs reviseren
OJ
Hallo,
Weekend Gieterveen is door moeder de vrouw gevalideerd.
Als jullie nu bedenken god die gaat echt afkomen, wat nu, kan je me nog vriendelijk maar kordaat afschepen.
Hier ik en de vorige vriend des huizes in 2000 ergens in FR centraal massief.
Ja ik reed toen in short rond,,,,
Bedankt voor de tips, het lekken los ik dan voorlopig maar op door kraantje dicht te zetten.
en het inhouden misschien gewoon voorlopig een Carbureiniger bij de benzine kappen, benzinefilter eens te vervangen en hopen dat door te rijden dit euvel zich oplost.
groet Bart
Weekend Gieterveen is door moeder de vrouw gevalideerd.
Als jullie nu bedenken god die gaat echt afkomen, wat nu, kan je me nog vriendelijk maar kordaat afschepen.
Hier ik en de vorige vriend des huizes in 2000 ergens in FR centraal massief.
Ja ik reed toen in short rond,,,,
Bedankt voor de tips, het lekken los ik dan voorlopig maar op door kraantje dicht te zetten.
en het inhouden misschien gewoon voorlopig een Carbureiniger bij de benzine kappen, benzinefilter eens te vervangen en hopen dat door te rijden dit euvel zich oplost.
groet Bart
Bame75 schreef: Als jullie nu bedenken god die gaat echt afkomen, wat nu, kan je me nog vriendelijk maar kordaat afschepen.
Ik heb vernomen dat er zelfs mensen op niet BIG motoren komen dus wat moet je dan gedaan hebben om MET BIG afgescheept te worden.
Zet je de BIG op de aanhanger ( remork ) of kom je op de BIG zelf ?
Als je op de BIG zelf komt welk weg pak je dan ?
Misschien kan je met enkele oprijden naar de meeting.
Weg weet ik nog niet,
Antwerpen of de middelste route over Hasselt/Eindhoven schelen 20 Km en enkele minuten dus maakt niks uit.
Ik weet niet waar de anderen wonen maar is misschien wel leuk om een stuk samen te rijden.
bart
Antwerpen of de middelste route over Hasselt/Eindhoven schelen 20 Km en enkele minuten dus maakt niks uit.
Ik weet niet waar de anderen wonen maar is misschien wel leuk om een stuk samen te rijden.
bart
Ik kom met campertje en big op de remork, dus Amsterdam kun je links laten liggen wat mij betreft.
Nog wel even aanmelden bij Ans in het big meeting topic i.v.m. eet en drink hoeveelheden en slaapplaats.
O-ringetjes van de vlotternaaldzittingen gaan niet vanzelf over, ze worden wel vanzelf erger waardoor je er zelfs mee stil kunt vallen.
Ben ervaringsdeskundige helaas.
Nog wel even aanmelden bij Ans in het big meeting topic i.v.m. eet en drink hoeveelheden en slaapplaats.
O-ringetjes van de vlotternaaldzittingen gaan niet vanzelf over, ze worden wel vanzelf erger waardoor je er zelfs mee stil kunt vallen.
Ben ervaringsdeskundige helaas.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Bedankt voor de tip Big 88,
Als ik minder dan 120 rijd gaat het goed, daarboven houd hij soms in, kan dit aan die O-ringetjes liggen?
Het lekken pak ik dan later wel eens aan.
Lijkt het dan veiliger dat ik hem in de bestelbus meebreng, in gezelschap van een bende bigkenners stilvallen vind ik niet zo erg, ergens langs de snelweg in Olland spreekt me minder aan.
Ik denk eigenlijk niet dat hij me in de steek zal laten, ik heb niet de indruk dat het onderhoud niet correct gebeurde door de vorige eigenaar.
Ik heb hem vandaag even gebeld en hij heeft maar enkele weken stilgestaan en net ervoor kreeg hij nieuwe olie en OF en Luchtfilter.
Aan de andere kant zou ik niet graag jullie rit verpesten door met een motor te komen opdagen die er de brui aan geeft.
Ik laat even weten dat er nog een Extra gast is aan de gastheer/vrouw.
groet
Bart
Als ik minder dan 120 rijd gaat het goed, daarboven houd hij soms in, kan dit aan die O-ringetjes liggen?
Het lekken pak ik dan later wel eens aan.
Lijkt het dan veiliger dat ik hem in de bestelbus meebreng, in gezelschap van een bende bigkenners stilvallen vind ik niet zo erg, ergens langs de snelweg in Olland spreekt me minder aan.
Ik denk eigenlijk niet dat hij me in de steek zal laten, ik heb niet de indruk dat het onderhoud niet correct gebeurde door de vorige eigenaar.
Ik heb hem vandaag even gebeld en hij heeft maar enkele weken stilgestaan en net ervoor kreeg hij nieuwe olie en OF en Luchtfilter.
Aan de andere kant zou ik niet graag jullie rit verpesten door met een motor te komen opdagen die er de brui aan geeft.
Ik laat even weten dat er nog een Extra gast is aan de gastheer/vrouw.
groet
Bart
We komen uit het hele land Bart, maar als je via Eindhoven rijdt, kan je Leo tegenkomen. Maar als je met de bus komt, heeft dat niet zo veel zin.
En met stilvallen tijdens een rit hebben we/ik wel ervaring
OJ
En met stilvallen tijdens een rit hebben we/ik wel ervaring
OJ
Als je vlotterij lekt, dan zal je mengsel ws te rijk zijn en bij volgas iets verzuipen. Daarom ook de vraag wat de kleur is van je vonkenfabriek.Bame75 schreef: Als ik minder dan 120 rijd gaat het goed, daarboven houd hij soms in, kan dit aan die O-ringetjes liggen?
Het lekken pak ik dan later wel eens aan.
Maar test eens met warme motor 120 km/h en een klein tikkie choke. Wordt het inhouden dan meer of minder?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Vorige zondag met duo 200 km afgehaspeld, als ik choke geef tijdens het rijden gaat hij helemaal schokken.
Bij wisselende snelheden houd hij niet in alleen tijdens rijden op snelweg boven 120.
Vandaag olie en filter gewisseld, benzinefilter is zuiver, nieuw luchtfilter besteld kan ik dinsdag plaatsen.
Kleppen stellen heb ik nog nooit gedaan maar nu de tank eraf is probeer ik misschien toch eens.
Ik heb de bovenste zwarte dekseltjes over de membranen proberen te verwijderen, de linkse is gelukt en heb ik de kruisschroefjes vervangen door inbusvijsjes, de rechtse heeft uiteraard 1 vijsje waar ik niet bijkan zonder de Carburators te demonteren.
aanzuigkant van de carb en plastic schuif en menbraan zien er netjes en goed uit.
voor de rest zal ik in een wph eens moeten kijken hoe het zit met de Distr. kettingspanning/spanner
anders nog tips nu hij kaal staat, bougie kan ik niet 17 en 19 passen niet zal ik dus ergens een 18 bougiesleutel moeten scoren.
het sleutelsetje zit niet onder het zadel dus dat moet ik nog eens ergens op de kop tikken.
Ik denk ook dat ik een achterband heb die niet mooi rond is, ik had hem op blokken staan en als ik het wiel draai is er op 1 plaats minder ruimte tussen band en vloer, ik weet nog niet hoe ik kan testen of dit aan de band of de velg ligt.
Groet Bart
Bij wisselende snelheden houd hij niet in alleen tijdens rijden op snelweg boven 120.
Vandaag olie en filter gewisseld, benzinefilter is zuiver, nieuw luchtfilter besteld kan ik dinsdag plaatsen.
Kleppen stellen heb ik nog nooit gedaan maar nu de tank eraf is probeer ik misschien toch eens.
Ik heb de bovenste zwarte dekseltjes over de membranen proberen te verwijderen, de linkse is gelukt en heb ik de kruisschroefjes vervangen door inbusvijsjes, de rechtse heeft uiteraard 1 vijsje waar ik niet bijkan zonder de Carburators te demonteren.
aanzuigkant van de carb en plastic schuif en menbraan zien er netjes en goed uit.
voor de rest zal ik in een wph eens moeten kijken hoe het zit met de Distr. kettingspanning/spanner
anders nog tips nu hij kaal staat, bougie kan ik niet 17 en 19 passen niet zal ik dus ergens een 18 bougiesleutel moeten scoren.
het sleutelsetje zit niet onder het zadel dus dat moet ik nog eens ergens op de kop tikken.
Ik denk ook dat ik een achterband heb die niet mooi rond is, ik had hem op blokken staan en als ik het wiel draai is er op 1 plaats minder ruimte tussen band en vloer, ik weet nog niet hoe ik kan testen of dit aan de band of de velg ligt.
Groet Bart
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
tyrap om de achterbrug en afknippen zodat het uitstekende deel net de velgrand raakt en gelijk ligt aan de rand van de band, dan het wiel draaien en dan kan je goed zien of de velgrand een hoogte slag heeft, een kleine afwijking is niet heel erg
Probeer het vijsje eens voorzichtig met een tang los te draaien, eerst het ander vijsje er weer in [ maar dan een inbus ] zodat er minder spanning op de deksel staat en je het eertse vijsje er makkelijker uit kan draaien
Probeer het vijsje eens voorzichtig met een tang los te draaien, eerst het ander vijsje er weer in [ maar dan een inbus ] zodat er minder spanning op de deksel staat en je het eertse vijsje er makkelijker uit kan draaien
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Nokkenas ketting spant zichzelf. Balansas ketting kan je spannen bij een olie wissel. Carter aan de ontstekingskant eraf. Imbus even lossen. Ketting spant zich en weer vastzetten. Als je pakking nog goed is, laten zitten. Bij twijfel vervangen. Bestel er meteen een paar. Grijp je niet mis de volgende keer
Ojee
Ojee