Marokko

Moderators: zappa.suzuki, Shifty-PK, DR-Big

Plaats reactie
Leo
Berichten: 5847
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Marokko

Bericht door Leo »

Iemand hier al eens met de (BIG) brommer off/allroad ( geen asfalt ) wezen rondrijden in Marokko ( en die nog eens terug wil )
Begin steeds nieuwsgieriger te worden om daar toch eens te gaan kijken ( als het hier winter is en daar rond de 20 graden)
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Marokko

Bericht door futurist »

Ja ben er met Travel 2 Explore geweest 14 dagen rondtrekken met een eigen Bivaq. Heel bijzonder waar ik nu nog vaak mooie verhalen van op haal, van een nacht bij Berbers in de bergen van de Anti Atlas, geprobeerd door de fesh fesh te komen, Allard kalf tegen te komen vlakbij Erg Chebbi (de zandduinen) en op de markt in Marakesh te horen gekregen dat wij alleen de Marokkanen krijgen die ze daar niet meer willen........

Zou er best nog eens heen willen. Maar ja daar heb je niet veel aan van een manke.......

Marco Hupkes m.g.a.hupkesapestaartjehetnet.nl
is iemand die betaalbaar voor je gidst hetgeen ik echt wel aan raad als je het voor de eerste keer doet of ook via Travel2Explore (tegenwoordig Travel2expensive')

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5847
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Re: Marokko

Bericht door Leo »

futurist schreef: (tegenwoordig Travel2expensive')
:lol:
thx voor je reactie Cor.
Ik had idd in mijn gedachte om de eerste keer met groep ervaren rijders / reisorga mee te gaan.
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Marokko

Bericht door DR-Big »

Marokko is een redelijk beschaafd land waar je op de bonnefooi gemakkelijk doorheen kan trekken. Heeft een aardig infrastructuur met campings en lodges enzo. Is erg populair bij camperaars om daar te overwinteren. Met auto en aanhanger naar Tarifa en daar oversteken naar Tanger. Zuidelijker deel is wat moeilijker, maar je kan als je wil via de kust naar Dakar rijden :-)
Bevolking is gastvrij (en opdringerig...) maar als je wil heb je zo een gids die met je mee de woestijn en het gebergte in wil.
Vriend Marc heeft het jaren geleden gedaan op een XT600 met vriendin achterop. En iedereen heeft inmiddels Marokkaanse vrienden/collega's/slagers die je bij hun familie in Marokko willen introduceren.

OJ
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Marokko

Bericht door futurist »

Nou ik ben er zelf geweest en geloof me als je er voor de eerste keer komt zijn er legio valkuilen waar je in kan belanden. Ik zou graag nog eens terug gaan maar ga dan zeker weer op één of andere georganiseerde manier, zeker als je de Franse taal niet machtig bent is het lastig en wordt je vakante vele malen duurder als nodig is.


futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie