Lapland expeditie 2019

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
futurist

DR-Big schreef:
Leo schreef: -> Stap 3 voor overleg : wat wordt ons reisschema -> hoe wat waar
Mag ik een voorstel doen?
1e dag: doorkachelen op de snelweg naar St Marie aux Mines in de Vogezen.
2e dag: Route de Cretes, Jura, Annecy binnendoor.
3e dag: Albertville, Bourg St Maurice, Col d'Iseran, St Michel de Maurienne, Valloir, Col du Galibier, Alpe d'Huez.
4 dag: doorkachelen naar Lapalisse,
5e, 6e, 7e dag: rijden rond Lapalisse
8e en 9e dag: Via N-wegen en voorbij Parijs snelweg naar huis.

Route tm Alpe d'Huez heb ik al eens gereden (met motor en met de auto)

OJ
Als de route met de auto te rijden is zal er weinig (soft) off road bij zitten, ergens hierboven had ik begrepen dat er ook wat TET achtig wegdek bij hoort of bedoeld is..........

Maar laat ik heel duidelijk stellen dat ik nog echt niet zeker weet of ik nog maar enigszinds in staat ben om mee te gaan, en als dat dan al zo zou zijn ik ook zeker niet weet of dan off road verstandig is, hoewel er genoeg in mijn kennissen of familie kring motorrijden in mijn situatie nog wel ooit verstandig is maar die lui negeer ik gewoon...........en mijn verstand negeren is misschien ook een goed idee.
Ik wil me dus echt niet in de discussie mengen in de vorm van besluit vorming.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

futurist schreef: Als de route met de auto te rijden is zal er weinig (soft) off road bij zitten, ergens hierboven had ik begrepen dat er ook wat TET achtig wegdek bij hoort of bedoeld is..........
futurist
De 3 koppige commissie is er mee bezig.
De basis asfaltroute ( voorstelroute Oene ) is behoorlijk bochtig en zoals beloofd zal r ook een stevig stukje off-road zijn.
De zandstukken zullen uitstapje zijn op de doorgaande route en daarna sluit men weer op de route aan bij de asfaltrijders.
futurist

Leo schreef:
futurist schreef: Als de route met de auto te rijden is zal er weinig (soft) off road bij zitten, ergens hierboven had ik begrepen dat er ook wat TET achtig wegdek bij hoort of bedoeld is..........
futurist
De 3 koppige commissie is er mee bezig.
De basis asfaltroute ( voorstelroute Oene ) is behoorlijk bochtig en zoals beloofd zal r ook een stevig stukje off-road zijn.
De zandstukken zullen uitstapje zijn op de doorgaande route en daarna sluit men weer op de route aan bij de asfaltrijders.
Ho even dat klinkt anders, hoe groot is zon Dacia, ik reserveer dan (eventueel tegen vergoeding) een klein beetje ruimte in de Dacia voor mijn bagage, is alleen tent en slaapzak/bedje. Daar wordt de Big zo ligt in het stuur van. Mocht ik niet mee kunnen dan is die ruimte natuurlijk tegen ruime winst over te nemen. :) :)

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

Ik heb mijn posting nu een paar keer teruggelezen maar ik kan niks vinden over een (volg) wagen.

En Oene schreef :

Mag ik een voorstel doen?
1e dag: doorkachelen op de snelweg naar St Marie aux Mines in de Vogezen.
2e dag: Route de Cretes, Jura, Annecy binnendoor.
3e dag: Albertville, Bourg St Maurice, Col d'Iseran, St Michel de Maurienne, Valloir, Col du Galibier, Alpe d'Huez.
4 dag: doorkachelen naar Lapalisse,
5e, 6e, 7e dag: rijden rond Lapalisse
8e en 9e dag: Via N-wegen en voorbij Parijs snelweg naar huis.
Route tm Alpe d'Huez heb ik al eens gereden (met motor en met de auto)

Hier schrijft Oene alleen dat hij deze route al eens met de auto gereden heeft.

Dusssssss............... koffers / tassen erop knopen en net als de rest met bepakking op de brommer meehobbelen of iemand vinden die achter je aan wil hobbelen met jou spullen.

Afbeelding
futurist

DR-Big schreef:Leo wees me op dit topic. Goede reden om in de schuur te kijken of ik die dr-big nog kan vinden :-)

Heb wel interesse, maar ik hang wel een karretje achter mijn Duster met mijn big erop.

OJ
Gelukkig, ik dacht al dat ik echt Alzheimer light begon te krijgen

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

futurist schreef: Gelukkig, ik dacht al dat ik echt Alzheimer light begon te krijgen
futurist
Jij hebt gelijk.
futurist

Een stukje TET lijkt me ook wel wat en daar vind je wegen die legaal off road zijn. In de Vosges is dat echt uit den boze maar er leiden natuurlijk vele wegen naar Rome, ehh Lapalisse. Inderdaad gaat de TET vlak langs Lapland. 75km en ongeveer een uur over de provinciale wegen

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

futurist schreef:Een stukje TET lijkt me ook wel wat en daar vind je wegen die legaal off road zijn. In de Vosges is dat echt uit den boze maar er leiden natuurlijk vele wegen naar Rome, ehh Lapalisse. Inderdaad gaat de TET vlak langs Lapland. 75km en ongeveer een uur over de provinciale wegen
futurist
De route die de commissie aan gaat bieden gaat niet over de TET maar het staat eenieder natuurlijk geheel vrij eerst de aangeboden route te bekijken en daar waar het geheel of gedeeltelijk niet past zelf een route te maken en te rijden. Vrijheid blijheid.
futurist

Leo schreef:
futurist schreef:Een stukje TET lijkt me ook wel wat en daar vind je wegen die legaal off road zijn. In de Vosges is dat echt uit den boze maar er leiden natuurlijk vele wegen naar Rome, ehh Lapalisse. Inderdaad gaat de TET vlak langs Lapland. 75km en ongeveer een uur over de provinciale wegen
futurist
De route die de commissie aan gaat bieden gaat niet over de TET maar het staat eenieder natuurlijk geheel vrij eerst de aangeboden route te bekijken en daar waar het geheel of gedeeltelijk niet past zelf een route te maken en te rijden. Vrijheid blijheid.

Ok ik ging hier alleen maar vanuit omdat één van de leden van de commissie de TET al eerder had genoemd, en dat die Lap maar op een haar passeerde was bemoeier er van uit gegaan dat die in de route zou worden opgenomen. Sorry

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

futurist schreef:Ok ik ging hier alleen maar vanuit omdat één van de leden van de commissie de TET al eerder had genoemd
Ik heb de TET idd genoemd ja maar er kwam nØl reactie op dus dat idee heb ik laten varen.

Vervolgens kwam er een voorstel van Oene die voor iedere rijder interessant was en daar is verder op geborduurd inclusief wat uitstapjes voor de zandhappers.

2 van de commissie zijn :toost: met het huidige voorstel en we wachten op nr 3 die zijn licht nog over laat schijnen.
Als die laatste zijn goedkeuring geeft komt het basis idee voor iedereen ter inzage en dan kan je zelf beslissen wat je met dat idee doet.
Leo

De commissie is er uit.

Dit wordt de basisroute die u totaal niet verplicht bent te volgen :

1e dag: op de snelweg naar St Marie aux Mines in de Vogezen.
Utrecht - St Marie aux Mines 600 km

2e dag: Route de Cretes, Jura, Annecy binnendoor 400 km

3e dag: Albertville, Bourg St Maurice, Col d'Iseran, St Michel de Maurienne, Valloir, Col du Galibier, Bardonecchia ,
col du sommelier voor de offroaders (300 km excl stuk offroad col du sommelier op en af )

4e dag : Bardonecchia – Sauze d'Oulx, > assietta kammstrasse ( offroad ) …. ( Voor asfaltrijders omleiding ) , > Sestriere , Col d'Izoard, Col de Vars , La Condamine-Châtelard , tunnel de parpilion ( offroad ) ( Voor asfaltrijders omleiding ) , Col de Moissière 200km voor de offroadrijders. Asfalt +- 250km

Dag 5 Col du Noyer, Col de la Machine , Pierre-sur-Haute ( stukje offroad bovenop ) voor asfalt rijders een omweg , Lapland
400 km

Dag 6 en Dag 7 spelen in lapland
Dag 8 in rechte lijn naar boven over N wegen
Dag 9 Snelweg naar NL

De basisroute rijders kramperen en bakken zelf hun kostje.
De campings volgen tzt incl de GPX routes voor de deelnemers in een PB .
Er is geen volgauto oid. Tijdens de route stoppen we iedere dag bij een zoepermarket / supermarche voor inkopen te doen.
Deelname geheel voor eigen rekening.

Als u deel wilt nemen zet dan uw naam erbij in een volgende posting en of u de basisroute voor asfalt en/of offroad wilt ontvangen

Deelnemers bis jetzt :

1. Edwin / basis offroad
2. DR-BIG / basis asfalt en offroad
3. Leo / basis offroad
4. .... /
5. .... /
6. .... /
enz
DR-Big
Contacteer:

Even wat verduidelijking wbt de volgauto. Ik ging er in eerste instantie van uit dat er alleen maar naar Lapland gereden zou worden en niet dat het een echte motorvakantie zou zijn. Nu dat het wel blijkt te zijn, laat ik de Duster thuis en ga op twee wielen. Dat wordt niet mij big, maar iets anders. Zal wel zuid-duits worden...

Oene
futurist

DR-Big schreef:Even wat verduidelijking wbt de volgauto. Ik ging er in eerste instantie van uit dat er alleen maar naar Lapland gereden zou worden en niet dat het een echte motorvakantie zou zijn. Nu dat het wel blijkt te zijn, laat ik de Duster thuis en ga op twee wielen. Dat wordt niet mij big, maar iets anders. Zal wel zuid-duits worden...

Oene
Ohh op zo'n zuid duits aparaat kunnen ook wel wat tassen extra :shock: :shock: :shock:
Het is toch ook veel leuker op 2 wielen, en zelfs op zo'n zuid duits apparaat kan je met een paar K61 banden ook goed off en on road hobbelen.

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Rammelbak

Deelnemers bis jetzt :

1. Edwin / basis offroad
3. Leo / basis offroad
4. .... /
5. .... /
6. .... /

Reservelijst:
Peter / basis asfalt / staat in de agenda maar ik kan nog niets toezeggen.
:zwaaien:
BIG88

Deelnemers bis jetzt :

1. Edwin / basis offroad
3. Leo / basis offroad
4. BIG88 / basis offroad
5. .... /
6. .... /
enz...

Reservelijst:
Peter / basis asfalt / staat in de agenda maar ik kan nog niets toezeggen.
have BIG fun

D.F.M.T.
mvdeejay

Sounds good Leo!

Werk sinds de gezinsuitbreiding parttime, dus ben wat beperkt in het aantal vrije dagen. Ik ga kijken wat haalbaar is en met BIG88 overleggen. Mn vorige Frankrijk trip geldt nog steeds als een van de gaafste vakanties ever :-D
DR-Big
Contacteer:

Het duurt nog even, dus je hebt ruim de tijd om te overleggen.

OJ
Leo

mvdeejay schreef:Sounds good Leo!
Dank u namens DR-BIG, Edwin en mijzelf.
Tis een gezamenlijk idee wat tot uitvoer probeer te brengen met hulp van zoveel mogelijk (ex) Biggers.
mvdeejay schreef: Mn vorige Frankrijk trip geldt nog steeds als een van de gaafste vakanties ever :-D
Zal moeilijk worden maar we gaan proberen die trip te evenaren :toost:
en zoals DR-BIG schrijf "je hebt nog een tijdje om alles voor te bereiden"
mvdeejay

Dank u namens DR-BIG, Edwin en mijzelf.
Tis een gezamenlijk idee wat tot uitvoer probeer te brengen met hulp van zoveel mogelijk (ex) Biggers
Zal moeilijk worden maar we gaan proberen die trip te evenaren :toost:
ik hoop dat ik kan bijdragen aan de poging. Het idee is thuis in de week gelegd. Wordt vervolgd :)
Rammelbak

Het lijkt mij erg leuk om aan deze expeditie mee te doen, en dan het liefst op mijn eigen TTR. Nou ligt het blok nog steeds in vele stukjes, maar dankzij de eindbestemming van deze expeditie heb ik voor weinig alweer een onderblok gevonden.

Met het zoeken naar een volledig top-end kom ik er achter dat ik erg gematst ben met het onderblok. De prijzen voor een volledig top-end (zuiger-cilinder-pistonpen-complete kop met nokkenas-klepdeksel met tuimelaars) komt op een viervoud van wat ik voor het onderblok heb betaald.

Zijn er mensen die toevallig voor een Yamaha XT600 of TTR600 (past allebei) een top-end hebben liggen of handig zijn met het zoeken naar betaalbare onderdelen hiervoor?

In het ergste geval kan ik de GPZ altijd nog van noppen voorzien :roll: :lol:
BIG88

Ik ben bang dat het all road banden gaan worden :?
have BIG fun

D.F.M.T.
dhc6

DR staat een lightweight 825 en een TTR op noppen voor een ieder die OTR wil gaan klaar en misschien ook nog een Zweed als mn plan gaat werken.
Voor in de tuin een Beta Trial en als je erg aardig bent (kookt/afwast en achteraf bier verzorgt en geen brand sticht) mag je ook de RR proberen (in de tuin)

Heb er zin an.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Leo

dhc6 schreef: als je geen brand sticht mag je ook de RR proberen (in de tuin)
Afbeelding
futurist

Rammelbak schreef:Het lijkt mij erg leuk om aan deze expeditie mee te doen, en dan het liefst op mijn eigen TTR. Nou ligt het blok nog steeds in vele stukjes, maar dankzij de eindbestemming van deze expeditie heb ik voor weinig alweer een onderblok gevonden.

Met het zoeken naar een volledig top-end kom ik er achter dat ik erg gematst ben met het onderblok. De prijzen voor een volledig top-end (zuiger-cilinder-pistonpen-complete kop met nokkenas-klepdeksel met tuimelaars) komt op een viervoud van wat ik voor het onderblok heb betaald.

Zijn er mensen die toevallig voor een Yamaha XT600 of TTR600 (past allebei) een top-end hebben liggen of handig zijn met het zoeken naar betaalbare onderdelen hiervoor?

In het ergste geval kan ik de GPZ altijd nog van noppen voorzien :roll: :lol:
Is de bovenkant van jouw eigen Yam niet bruikbaar?

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
futurist

Met een mooie route door België vinden kennen we iemand die daar zeker veel van weet, graag mensen helpt en ook de Grenslandrijders nog als achterban om raad kan vragen. We zijn al eens bij hem wezen kamperen bij hem in de tuin waar er zelfs nog biggers een duik in zijn zwembad hebben genomen. Alleen kan ik zijn naam niet meer herinneren, helaas Alzheimer light help daar niet bij. Ik kan wel met mijn ogen dicht< ok één op een spleetje, er zo naar toe rijden. Ik ben er al vaker geweest en hij draagt ons Biggers een warm hart toe.......

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie