CDI testen vraag

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo
Berichten: 5854
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Hoi Biggers,

Is er een betrouwbare manier om te testen of een CDI ( SR43 in dit geval ) goed is zonder hem aan te sluiten op een goed werkende BIG ?
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Misschien dat OR hier op kan antwoorden?
Mijn whp ligt niet onder handbereik.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Staat in het werkplaatshandboek hoe je de CDI moet testen met een Ohm meter. Bij Zappa ligt een goede reserve.

Suc6

R

Fijne feestdagen toegewenst en een goede gezondheid voor 2019.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Heb al een paar X een (goedwerkende) CDI doorgemeten, maar met mijn multimeter kwamen er waarden uit die totaal anders waren dan vermeld in het WPHB. Het doormeten van stator en dergelijke is wel mogelijk. Antwoord op jouw vraag Leo is "Nee".
Heb hier evt nog een werkende CDI liggen van de eerste serie SR43 (getest op StoeiSoeS).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5854
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Thx voor de reacties guys,

Helaas zit ik nu stuck between 2 techneuten.

Tis een CDI die mee gekomen is met een niet rijdende onderdelen BIG en ik wil hem als reserve houden bij het blok uit die fiets mits i goed is.

Ik ga in het WPHB zoeken en kijken of ik met meten is weten uit kom op de getallen uit het boek, zo niet neem ik hem mee naar de meeting 2019 en is 1 SR43 rijder even zijn brommer kwijt voor een test :wink:
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Een bobine of een stator doormeten is me wel gelukt, de weerstand van de spoelen geven wel fatsoenlijke info, een CDI heb ik alleen kunnen
testen op een andere brommer, of opsturen naar een reparatie bedrijfje . :mrgreen:

https://www.carmo.nl/index.php?main_pag ... _1351_1353
Of een dergelijk bedrijf
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
futurist
Berichten: 3436
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Hees België

Leo, in het wphb staat ook duidelijk dat het doormeten met een Suzuki tester dient te gebeuren, andere multimeters kunnen andere waardes geven die de indruk kunnen geven dat de CDI kapot is, of juist ok lijkt terwijl die kapot is.
Waarom wil je hem niet op een goed rijdende SR43 aan sluiten? Er kan echt niks misgaan als je maar eerst de accu los koppelt en dan de + (plus) even tegen het frame (massa) houd zodat ook alle capacitators "leeg" zijn. Dan sluit je de te testen CDI aan en hij loopt dan wel of niet. Ook zou je het test schema kunnen gebruiken en de waarden noteren en die dan vergelijken met het zefde testen van een goed werkende CDI. Laatste methode lijkt me niet echt betrouwbaar en misschien hierboven ook al bedoeld maar het is te proberen.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5854
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef:Leo, in het wphb staat ook duidelijk dat het doormeten met een Suzuki tester dient te gebeuren, andere multimeters kunnen andere waardes geven die de indruk kunnen geven dat de CDI kapot is, of juist ok lijkt terwijl die kapot is.
Dat verklaart de abracadabra die ik gemeten heb met de action special price meter :lol:

futurist schreef: Waarom wil je hem niet op een goed rijdende SR43 aan sluiten? Er kan echt niks misgaan als je maar eerst de accu los koppelt en dan de + (plus) even tegen het frame (massa) houd zodat ook alle capacitators "leeg" zijn. Dan sluit je de te testen CDI aan en hij loopt dan wel of niet.
Ik had wel een SR43 staan om te testen maar ik was tot vandaag officieel nog niet de eigenaar ( nieuwe kenteken papieren aangevraagd en overgeschreven ) Nu staat hij op mijn naam en ga ik hem rijdens maken en dan kan ik de reserve CDI testen :toost:
Plaats reactie