Hallo allemaal,
Ik ben toe aan een andere motor en ik zit te denken aan een vette DR800. Ik vind het een prachtige motor maar een DR heeft ook vast vervelende kanten. Wie heeft er tips, waar moet ik op letten en wat zijn de minpuntjes van een DR800. Bedankt alvast.
Wil misschien een DR, wil graag tips
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Tja, om minpunten vragen in een DR-Big forum..., das natuurlijk de verkeerde vraag...
Hier alvast twee duitstalige resensies:
http://www.xs4all.nl/~oene/DRClubHollan ... /test1.jpg
http://www.xs4all.nl/~oene/DRClubHollan ... /test2.jpg
Elke motor heeft voor en nadelen, maar sommige motorfietsen hebben ook karakter en dat heeft een DR-Big. Je houdt er van en neemt de nadelen er op de koop toe bij. Tis Japans, dus alles is te koop en over het algemeen zit alles goed en doordacht in elkaar.
Oene
Hier alvast twee duitstalige resensies:
http://www.xs4all.nl/~oene/DRClubHollan ... /test1.jpg
http://www.xs4all.nl/~oene/DRClubHollan ... /test2.jpg
Elke motor heeft voor en nadelen, maar sommige motorfietsen hebben ook karakter en dat heeft een DR-Big. Je houdt er van en neemt de nadelen er op de koop toe bij. Tis Japans, dus alles is te koop en over het algemeen zit alles goed en doordacht in elkaar.
Oene
Nadelen:
-'t is een notoir roester, de einddemper en voorbochten op kop Te vervangen door inox exemplaar. Ook de elektrische bedrading (fiches en connectors) vraagt regelmatig nazicht op doorroesten.
-De originele remleidingen zijn (bij mij toch) niks waard: direkt te vervangen door stalen exemplaren en dan werken de remmen prima
-De voorvering is te slap: dikkere vorkolie en/of veren vervangen verhelpt dit euvel.
-'t is ook geen pk-monster met z'n 53 paardjes, maar da wordt gecompenseerd door veel koppel
Voordelen:
-zeer bedrijfszekere moto als je'm regelmatig berijdt. Hij start altijd, en ik heb hem nog nooit moeten laten afslepen
-grote actieradius
-rijdt prima op elke soort benzine
-het is een van de betere reisenduro's als je off-road gaat of de woestijn in trekt: vrij licht, wendbaar, koppelrijk...
Kortom, wat mij betreft een aanrader, maar wat verwacht je anders op dit forum ...
-'t is een notoir roester, de einddemper en voorbochten op kop Te vervangen door inox exemplaar. Ook de elektrische bedrading (fiches en connectors) vraagt regelmatig nazicht op doorroesten.
-De originele remleidingen zijn (bij mij toch) niks waard: direkt te vervangen door stalen exemplaren en dan werken de remmen prima
-De voorvering is te slap: dikkere vorkolie en/of veren vervangen verhelpt dit euvel.
-'t is ook geen pk-monster met z'n 53 paardjes, maar da wordt gecompenseerd door veel koppel
Voordelen:
-zeer bedrijfszekere moto als je'm regelmatig berijdt. Hij start altijd, en ik heb hem nog nooit moeten laten afslepen
-grote actieradius
-rijdt prima op elke soort benzine
-het is een van de betere reisenduro's als je off-road gaat of de woestijn in trekt: vrij licht, wendbaar, koppelrijk...
Kortom, wat mij betreft een aanrader, maar wat verwacht je anders op dit forum ...
Keep on smiling!