Bij clublid black panther is laatst de achterketting gebroken, sindsdien slipt de koppeling.
Tenminste, dat is wat ik uit de omschrijving van de klachten op kan maken.
Ik heb de big ivm afstand nog niet kunnen bekijken, maar hebben jullie misschien een idee?
slippende koppeling?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Wij hebben hier wel eens een Belgische Big rijder gehad waarvan de ketting gebroken was, waarna de ketting vastsloeg. Kan mij voorstellen dat als gevolg daarvan, een onwijze klap op de koppeling komt en de platen daardoor een soort van overleden zijn. Een ketting breken door een defect aan de koppeling lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik zou de koppelingsdeksel eraf trekken en de koppelingsplaten van dichtbij bekijken.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ik heb ook wel eens een ketting gebroken, ging de koppeling niet van slippen.
Heb ook al een paar keer een blok gezien waarbij de ketting vast was geslagen, dan hoef je je niet meer druk te maken over de koppeling .
Heb ook al een paar keer een blok gezien waarbij de ketting vast was geslagen, dan hoef je je niet meer druk te maken over de koppeling .
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Ik vermoed (ben vrijwel zker) dat het niks met elkaar te maken heeft. Het is een toevallige samenloop van omstandigheden en dan met een nieuwe ketting wordt er een paar keer steviger opgetrokken ter controle en dan komt die al ver versleten koppeling naar voren.....
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Hoeveel km heeft ie gelopen?
En is de kabel niet vast gerot?
En als de deksel er af gaat de olie keerring vervangen!
En is de kabel niet vast gerot?
En als de deksel er af gaat de olie keerring vervangen!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997