We slijten nogal wat koppelingen hier wat vervelend is. Kwam op een site https://procycle.us/info/articles/dr650/dr900p3.html tegen.
In de XBig zitten nu 2 kurk en 7 (ipv 6) carbon platen, 't zou theoretisch 11% meer wrijvings oppervlak moeten geven. Komend seizoen testen of het idd werkt. Carbon platen komen bij Newfren vandaan, onderdeel# F1969R (DR650, Freewind oa), 72 Euro bezorgd.
R
koppelings mod
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ben benieuwd hoe dat bevalt, ben erg blij met mn 750 primaire overbrenging in mn 800, trekt lekker door nu
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Inderdaad is het (mij in ieder geval) duidelijk dat de 750 een goed berekend blok is, er een 800 van maken door een langere slag was voor Suz een goede stap voor meer koppel, echter ze hadden nooit de primaire en secundaire overbrenging moeten verlengen. Zowel Tom als Zappa zijn zeer tevreden met de "kortere oftwel de 750" overbrenging, meer is dus niet altijd beter. Met de koppelings mod kun je het extra vermogen zonder extra slijtage aan het wiel overbrengen, sleutelen is leuk, rijden is nog leuker.
Fijn weekend, op naar de jaarlijkse kwelling in het koude Toronto.
R
Fijn weekend, op naar de jaarlijkse kwelling in het koude Toronto.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
Problemen met koppeling;
Om het slippen van de koppeling tegen te gaan met meer dan 75 aw pk's heb ik een extra stalen plaat erbij gezet en zwaardere veren.
werkt prima.
Het is ook belangrijk dat men goede olie gebruikt.
Om het slippen van de koppeling tegen te gaan met meer dan 75 aw pk's heb ik een extra stalen plaat erbij gezet en zwaardere veren.
werkt prima.
Het is ook belangrijk dat men goede olie gebruikt.
Dank voor de tip Frank. Onze blokken hebben niet zoveel vermogen en hier off road rijden is heel wat anders dan op een circuit. We moeten de koppeling veel gebruiken en daardoor natuurlijk slijt die ook sneller.
Ik heb een andere zienswijze, zie meer winst in vergroting van het wrijvings oppervlak door een frictieplaat toe te voegen. We gebruiken die sterkere veren van HRT al en een stalen plaat extra zou nog meer veerdruk geven. We gaan komend seizoen gewoon proberen en zien wat het resultaat is. Misschien zijn beide trucjes samen te voegen wat een carbon ipv kurkplaat in kan houden.
Fijne zondag.
R
Ik heb een andere zienswijze, zie meer winst in vergroting van het wrijvings oppervlak door een frictieplaat toe te voegen. We gebruiken die sterkere veren van HRT al en een stalen plaat extra zou nog meer veerdruk geven. We gaan komend seizoen gewoon proberen en zien wat het resultaat is. Misschien zijn beide trucjes samen te voegen wat een carbon ipv kurkplaat in kan houden.
Fijne zondag.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Het is natuurlijk ook een beetje doelgroep bepaald, ik wil in mijn straatbig gewoon een SR43 overbrenging.dhc6 schreef:Inderdaad is het (mij in ieder geval) duidelijk dat de 750 een goed berekend blok is, er een 800 van maken door een langere slag was voor Suz een goede stap voor meer koppel, echter ze hadden nooit de primaire en secundaire overbrenging moeten verlengen. Zowel Tom als Zappa zijn zeer tevreden met de "kortere oftwel de 750" overbrenging, meer is dus niet altijd beter.
R
Als je regelmatig 150 / 160 rijd heb je geen behoefte aan nog meer toeren.
En de SR43 is natuurlijk wat meer straat gericht als de SR41, behalve wat gekke Hollanders rijden er niet veel mensen off road met deze brommers.
M'n speelbig is natuurlijk een ander verhaal, die vind de extra prik wel lekker.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
160 is mij veel te duur op de weg in NL! loopt ie wel en is ook heel snel in is ie net niet in t rood, ding trekt nu als een beest, daar krijg je geen boete voor van een flitser
Maar ik rij weinig op de snelweg voor mn werk
Maar ik rij weinig op de snelweg voor mn werk
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Via Ouwe Reus (thx) een koppeling van een 800 ontvangen, de binnenkorf is hetzelfde als die van een 750. Heb deze ook afgedraaid want de brute weg Big van Tom heeft ook een sterkere koppeling nodig. We hebben inmiddels ruim 30 uur OTR gedaan met de extra plaat en ook met hoge temperaturen geen last meer van slippen, de bedieningskracht blijft gelijk. Ben bezig geweest om hydraulische setjes te gebruiken maar ben ervan afgestapt, nauwelijks voelbaar lichtere bediening. Het armpje doorzagen en 1 cm verlengen geeft een beter resultaat en goede smering van de kabel is goed merkbaar. De koppelingshendel zo ver mogelijk naar het midden van het stuur scheelt ook aanmerkelijk.
R
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Wat bedoel je met de laatste zin?dhc6 schreef:De koppelingshendel zo ver mogelijk naar het midden van het stuur scheelt ook aanmerkelijk.
R
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dan pak je de hendel ws bij de grootste hefboom en is de kracht op de koppelingskabel het grootst.futurist schreef:Wat bedoel je met de laatste zin?dhc6 schreef:De koppelingshendel zo ver mogelijk naar het midden van het stuur scheelt ook aanmerkelijk.
R
futurist
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Hm, ik denk (lijkt wel een kwis) dat René bedoelt dat het aangrijppunt dicht bij het stuur ligt en niet als de koppelingshendel bijna het einde heeft bereikt. Scheelt idd veel en heb ik ook zo.
Assumption is the mother of all fuck ups
De kopp armatuur zoveel mogelijk naar het midden:
Dan pak je de hendel aan het uiteinde beet dus heb je de grootste arm=minste kracht nodig.
R
Dan pak je de hendel aan het uiteinde beet dus heb je de grootste arm=minste kracht nodig.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ok ja duidellijk, maar dan hoef je de hendel toch niet maar het midden van het stuur te verplaatsen maar moet je er meer gewoonte van maken meer het einde van het stuur beet te pakken. Maar duidelijk dat is al de eerste winst natuurlijk. maar ja dat is natuurlijk het zelfde als iemand die niet veel met een hamer werkt om te zeggen dat ze de hamer aan het eind van de steel moeten pakken.........
greetz uit een zonnig België
futurist
greetz uit een zonnig België
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Bij het zwarte handvat zet je je middel- en wijsvinger verder naar het scharnier (korte arm=meer kracht) dan bij het blauwe handvat. Dus als je het hele spul verder naar binnen schuift grijpen je middel en wijsvinger verder naar het eind van de hendel aan (langere arm=minder kracht). Verdere voordeel is dat je het stuur met 2 vingers (pink en ringvinger) vasthoudt zonder dat de hendel die vingers raakt bij het bedienen.
Probeer het maar eens, kost nix en is in een paar seconden te doen.
R
Hier is het vandaag 52 graden, de reuzel loopt uit je r...
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)