M'n achterwiellagers gingen er de vorige keer wel erg gemakkelijk in, en nu zit er weer wat speling op het wiel. Er is meen ik een Loctite waarmee je dit soort problemen kunt oplossen. Wie weet welk nummer dat is?
bvd
Welke Loctite
Moderator: ghulst
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Als je veel tijd hebt, kan je eens op http://www.loctite.com gaan kijken. Daar staat het zeker bij. Alleen bieden ze daar zoveel dingen aan...
Jo VdB
Jo VdB
Hoi, heb vroeger nogal wat Loctite gebruikt en normaal neem je voor cilindrische metaal/metaal verbindingen nr 609. Na 10 minutjes handvast en volledig uitgehard na 24 uur. Deze is één van de soorten die je nog kunt verwijderen , zit in de zgn "medium" sterkteklasse. High sterkte kun je alleen nog verwijderen door heet stoken.
Let wel , dit is geen wondermiddel om uitgesleten passingen op te vullen.
Spelingen van 0.005 à 0.01 denk ik.
succes ermee
Dewiene
Let wel , dit is geen wondermiddel om uitgesleten passingen op te vullen.
Spelingen van 0.005 à 0.01 denk ik.
succes ermee
Dewiene
Husky Rules
PS als je het zelf gaat uitzoeken wil ik je wel vertellen dat deze dingen allemaal veel meer kunnen dan zo op het eerste zicht aangegeven wordt.Bij vroeger veelvuldig gebruiken voor montage in diverse industriële werd er na overleg met de technische diensten van Loctite eigenaardige combinaties aanbevolen.Enkele vb:
gasdichte,drukbestendige,olie en temperatuur bestandige verbinding van binnenring van deelbaar lager op gietijzer as:Loctite 243 (verwijderen =heetstoken of slijpen)
verlijmen van dichtingsringen in gietijzer pompdeksels :nr weet ik niet meer maar de origineel aanbevolen toepassing was borging van schroefdraad met middelmatige sterkte.
Toen we kontakt opnamen met een andere leverancier van deze spullen(Permatex) om vooral ook over de prijs wat te kunnen onderhandelen (Loctite kost ongeveer 25€/flesje van 25 of 50 ml) bleek dat er voor de meeste toepassingen bij ons in gebruik 2 soorten voldoende waren, wat bleek te kloppen en toen veel voordeliger in prijs uitkwam.
Zelf heb ik het gevoel dat Loctite veel research doet, veel reclame kortom de uitvinders en de rest aapt het na en heeft de grote ontwikkelingskosten niet.
Groetjes Dewiene
gasdichte,drukbestendige,olie en temperatuur bestandige verbinding van binnenring van deelbaar lager op gietijzer as:Loctite 243 (verwijderen =heetstoken of slijpen)
verlijmen van dichtingsringen in gietijzer pompdeksels :nr weet ik niet meer maar de origineel aanbevolen toepassing was borging van schroefdraad met middelmatige sterkte.
Toen we kontakt opnamen met een andere leverancier van deze spullen(Permatex) om vooral ook over de prijs wat te kunnen onderhandelen (Loctite kost ongeveer 25€/flesje van 25 of 50 ml) bleek dat er voor de meeste toepassingen bij ons in gebruik 2 soorten voldoende waren, wat bleek te kloppen en toen veel voordeliger in prijs uitkwam.
Zelf heb ik het gevoel dat Loctite veel research doet, veel reclame kortom de uitvinders en de rest aapt het na en heeft de grote ontwikkelingskosten niet.
Groetjes Dewiene
Husky Rules
die groenepruus schreef:M'n achterwiellagers gingen er de vorige keer wel erg gemakkelijk in, en nu zit er weer wat speling op het wiel. Er is meen ik een Loctite waarmee je dit soort problemen kunt oplossen. Wie weet welk nummer dat is?
bvd
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
- Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
- Contacteer:
blauw is minst sterk
rood is sterker (enkel lossen met verwarmen)
groen is sterkst (zeer moeilijk te lossen)
rood is sterker (enkel lossen met verwarmen)
groen is sterkst (zeer moeilijk te lossen)
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !