even (her)voorstellen.

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Harold Smits
Berichten: 30
Lid geworden op: vr dec 31, 2010 17:22
Locatie: Helmond

Beste mede DR lovers.
Allereerst wil ik me even her voorstellen.
Door ongevalletje ruim anderhalf jaar uit de running geweest ( Niet op mn DR kunnen rijden)
Ik ben Harold 47 jaar en nog steeds in het bezit van mijn dr 800 big.
Het laatste wat ik nog gedaan heb voor het ongevalletje is het vervangen van het tandwiel van de derde versnelling(Paar tandjes er af) samen met mijn broer die het blok uit en in elkaar heeft gezet.
Ben zelf namelijk timmerman en met een klauwhamer en een duimstok kom je niet ver. :D

Heb van de week de accu in mijn DR gezet.
Super gevoel om na ruim anderhalf jaar dat groene lampje weer te zien branden.
Laat staan het gevoel na twee keer rondgooien van het geluid van de lopende DR :lol:

Waar ik niet meer aan toe ben gekomen om te doen is het volgende , en ik hoop dat jullie mij wat tips en advies kunnen geven.

De laatste maanden dat ik dagelijks reed was ik nogal wat vermogen kwijt.
Zelfs bij het helemaal opendraaien van het gas in de eerste versnelling bleef het voorwiel op de grond (kon ik voorheen in de tweede versnelling nog niet)
Rond de 70000 gelopen dus zat zelf te denken aan een carb. revisie .???

Verder als ik hem s'avonds weg zette en hem s'morgens weer achteruit uit de schuur duwde zat de achterrem vast ,
en moest ik echt hard duwen (voor en achteruit) om hem van de plak te krijgen.
Na het aanrijden na een paar bochten en remacties was de rem weer gewoon los.
Zou dit aan de hoofdremcilinder kunnen liggen?
Of zal ik de remklauw moeten voorzien van een revisieset?

Ik heb mijn onderdelen voor de versnelling toen bij Iwan uit Uden kunnen kopen.
Weet niet of hij nog op het forum zit want hij stopte toen volgens mij met de dr.
Hij heeft mij toen op zijn dr de flathead carbs laten zien.
Is dit misschien een goede optie ? iemand ervaring mee?

Hoop dat ik snel weer met mijn blaffer de weg op kan ....want sjonge sjonge wat heb ik dat geluid gemist.
Kom zelf uit Helmond en zie of hoor er hier in de omgeving nooit een rijden.

Ik hoor graag van jullie.
Vriendelijke groet,
Harold Smits
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Wbt vermogen:

Is het luchtfilter schoon? Heb je de vlotterkamers afgetapt, na lang staan zit er water in. Carb revisie is nooit weg, je zou carb Guru Ouwe Reus kunnen vragen het voor je te doen. Misschien heeft ie nog 36ers liggen.

Wbt rem: klinkt als een noodzaak om een remklauw revisie te doen,

Suc6


R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hoi Harold,

Welkom terug! Balen dat je zo lang niet kon rijden maar fijn dat het nu weer kan!
Carbs uit elkaar en slijtage delen zoals gasnaalden vervangen is geen slecht idee met 70.000km op de teller.

Achterrem los en uit elkaar ook niet, zuigers goed schoonmaken, keerringen inspecteren en eventueel vervangen, als de remschijf erg hol is kan dat ook een oorzaak zijn, dan een nieuwe met nw blokken.

Iwan [spgoesdakar] uit Uden heeft niks meer denk ik, vlakschuifers of 36mm carbs zijn erg leuk op een Big!

Succes daar en veel plezier op t beest!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Harold Smits schreef: Zou dit aan de hoofdremcilinder kunnen liggen?
Of zal ik de remklauw moeten voorzien van een revisieset?
Wat René en Zappa aangeven: de remklauw gewoon ff schoonmaken, remzuigers eruit, nieuwe stofringen en remseals.
Zou sowieso de remolie verversen. Je wil niet weten hoeveel rommel/vocht in de remolie kan zitten.
Harold Smits schreef: De laatste maanden dat ik dagelijks reed was ik nogal wat vermogen kwijt.
Zelfs bij het helemaal opendraaien van het gas in de eerste versnelling bleef het voorwiel op de grond (kon ik voorheen in de tweede versnelling nog niet)Rond de 70000 gelopen dus zat zelf te denken aan een carb. revisie .???
Een wheelie in zijn twee heb ik nog nooit gedaan, ondanks alle mods....
Bij die km stand zou je verwachten dat de carbs al eens wat TLC hebben gehad. Maar het kan nooit kwaad het vlotterniveau en de conditie van de vlotter- en gas-naalden te controleren. Hoe zien jouw bougies eruit?
Harold Smits schreef: Hij heeft mij toen op zijn dr de flathead carbs laten zien.
Is dit misschien een goede optie ? iemand ervaring mee?
De 36mm vlakschuivers met acceleratiepomp heb ik een tijd mee rondgereden. Nou, gereden...je kan beter zeggen gescheurd.
Die dingen geven in de eerste plaats wat meer paardjes, maar vooral de gasrepsons en vermogensafgifte is compleet anders.
Reken op een schop in de rug tussen 3500-5000rpm. Verslavend maar levensgevaarlijk. Ik reed plotseling overal veel sneller dan verstandig.
En door de acc.pomp vond ik het een zenuwachtig ding, en vooral in bochten vond ik die dingen levensgevaarlijk.

Die vlakschuivers uit zelfbehoud weer verkocht. Daarna weer de gewone 33mm's gemonteerd, maar deze vallen daarna echt wel tegen. Vervolgens heb ik een kwartet 36mm CV carbs gekocht, en omgebouwd voor de BIG. Nou, dat was een succes. Beste van beide werelden zeg maar. Duidelijk meer vermogen, beter doortrekken, maar veel gemoedelijker dan vlakschuiver carbs. En je kan er dus ook gewoon rustig mee rijden. Heb er diverse gemaakt, maar donor carbs zijn nauwelijk meer te vinden en voor alle inwendige onderdelen heb je sowieso een complete standaard set carbs nodig. Wil je er zelf een bouwen, zoek dan maar ff op dit forum. Het heeft alleen zin om te beginnen aan andere carbs als je er wat tijd in wil stoppen. Heb nog een 36mm reserveset liggen, maar die hou ik zelf totdat ik de nu gemonteerde 36'ers heb aangepast naar de laatste inzichten.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Harold Smits
Berichten: 30
Lid geworden op: vr dec 31, 2010 17:22
Locatie: Helmond

Bedankt mannen voor de tips.
heb nog een set carbs liggen ga daar vast mee beginnen met slijtonderdelen.
En een setje voor de remklauw.

heb revisie set gevonden bij mnl voor de carbs maar daar zit geen naald bij.
Iemand een goed adres voor deze onderdelen?


kan niet wachten om er aan te beginnen en weer te vlammen :wink:

Nogmaals bedankt voor de reacties.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

https://www.motorcyclespareparts.eu/suz ... 68315.aspx

Vind ik een fijn bedrijf, verzenden snel en prijzen zijn inclusief btw, bij mnl niet dus dat komt er nog bovenop..
Maar kan zijn dat Ouwe Reus ze goedkoper weet te vinden :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie