Mooie BIG aanbiedingen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Motor maatje van me had gebeld om te gaan kijken eer gisteren. Toen kreeg ie te horen dat er al 6 voor waren.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Voor diegenen die zich willen storten op de bouw van een 36mm voor de BIG:
https://link.marktplaats.nl/m1253981070
https://link.marktplaats.nl/m1253981070
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Nou dat is voor een echt goed resultaat zeker geen plug and play.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plug&play bestaat niet bij carbs. Elk motorblok reageert anders op een carb en twee identiek opgebouwde carbs reageren anders op hetzelfde motorblok. En deze carburateurs komen van een racer, en dat is ff wat anders dan onze Stamper. Lees en begrijp HowTo carbs afstellen. Die HowTo is prima voor een OEM carb. Bij 36'ers komt er wat meer bij kijken. Je kan één helft zondermeer gebruiken, en gaat in de regel gepaard met een complete revisie. Alle ingewanden van een 33'er moeten in een 36'er. Dus ook de idle jets en air jets. De air jets die in de aanzuigkelken van de 36'er geperst zijn, en moeten eruit. Er zullen waarschijnlijk air jets in moeten in een andere maat, en na het verwijderen van die geperste air jets kan je schroefdaad tappen en de juiste maat erin schroeven. Voor de complete revisie moet de boel ook volledig uit elkaar. Dus lekker stoeien met die rotschroeven waarmee de carbs aan elkaar zijn geschroefd. Vaak uitboren of met ander passend geweld verwijderen. Daarna de hele handel in de Dasty en lekker spik en span maken. Alles laten drogen de kanaaltjes droog spuiten met perslucht. Daarna de boel weer opbouwen en elke pakking vervangen. Bij de GSXR is het frame voor de vlotterlichaam en vlotternaaldbus uit één stuk gemaakt. In de kliko ermee. Een losse nieuwe vlotternaald+bus gebruiken. Als de boel weer helemaal in orde is en opgebouwd, moet het vlotterniveau worden afgesteld. De WetTest is de ultieme check. Daarna begint het stoeien met afstellen van stationair- en hoofd-circuit, gevolgd door middengebied. Zal ws ook een vacuümaansluiting gangbaar gemaakt moeten worden. Tot slot een beetje knutselen met de chokebracket en zo.Commuter schreef:Wat komt er bij kijken bij het ombouwen van die carbs? Is dat gewoon 'plug and play'?
Koud kunstje
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.